Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

28/01/2010

Rekordowy rok kina z Orange

Polskie kina w 2009 roku przeżywały prawdziwe oblężenie. W ciągu 12 miesięcy sprzedano rekordowe 38 milionów biletów. To najlepsza frekwencja od 20 lat. Zarazem był to pierwszy rok akcji „Środy z Orange”, z której skorzystało blisko 750 tysięcy osób.

Na sukces frekwencyjny wpłynął bogaty repertuar, w tym roku kinomani mogli zobaczyć ponad 200 nowych filmów. Zestawienie najpopularniejszych produkcji pokazuje, że Polacy kochają animacje – w pierwszej dziesiątce znalazły się 4 kreskówki. Najbardziej kasowy okazał się „Madagaskar 2″, który obejrzało ponad 2 miliony widzów. W pierwszej dziesiątce znalazły się również „Epoka Lodowcowa 3″, „Odlot” oraz „Potwory kontra Obcy”.

Był to również dobry rok dla polskich produkcji. W zestawieniu największych hitów znalazły się 2 polskie filmy: „Kochaj i tańcz” oraz „Popiełuszko”. Bardzo dobrze wypadły również 4 filmy koprodukowane przez Grupę TP. Prawie półmilionową widownię zgromadziła komedia „Miłość na wybiegu”. Trzy inne: „Generał Nil”, „Dzieci Ireny Sendlerowej” oraz „Nigdy nie mów nigdy” obejrzało łącznie ponad milion widzów.

Widzowie Śród z Orange wykazali się nieco innymi preferencjami. Wśród nich wygrywają filmy akcji, na czele z katastroficznym „2012″. Na kolejnych miejscach uplasowały się „Anioły i Demony” i jedyna w zestawieniu animacja – „Epoka Lodowcowa 3″. Wśród polskich produkcji w top ten znalazły się „Galerianki” oraz „Wojna polsko-ruska”. Wysoko uplasował się też „Zmierzch” i kontrowersyjna produkcja Quentina Tarantino „Bękarty Wojny”.

W lecie zainteresowanie kinem z sal przeniosło się pod gwiazdy. Dzięki akcji Orange Kino Letnie w wakacyjnych kurortach Sopocie i Zakopanem, w niecodziennej scenerii można było zobaczyć najlepsze filmy ostatnich lat. Pneumatyczne ekrany ustawione na molo i na Krupówkach przyciągały tłumy, pozwalały bowiem cieszyć się dobrym filmem i letnim wieczorem jednocześnie.

Dla kinomanów przygotowana została strona internetowa orangefilm.pl, gdzie można znaleźć informacje ze świata filmu, materiały zza kulis oraz wywiady z gwiazdami. Na Facebooku powstał Klub Filmowy Orange, gdzie można wziąć udział w konkursach wiedzy filmowej, wygrać zaproszenia na pokazy przedpremierowe i gadżety filmowe.

Zdjęcia pochodzą ze strony: orangefilm.pl


Techcity na Facebooku