Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

06/07/2010

Moda na lustrzanki

Serwis Skąpiec.pl zbadał wakacyjne preferencje internautów w zakresie aparatów fotograficznych. Z analiz porównywarki cen wynika, że najbardziej pożądaną marką jest aktualnie Canon, a internauci zdecydowanie chętniej sięgają po lustrzankę, niż po prosty kompakt.

Producenci aparatów cyfrowych prześcigają się w ulepszaniu swoich konstrukcji. Kuszą klientów zgodnie z zasadą: im więcej, tym lepiej. Mamy więc większe wyświetlacze, większe zoomy, większą ilość pamięci wewnętrznej. Parametry aparatów są na tyle wyśrubowane, że większość posiadaczy tego sprzętu nie wykorzystuje nawet połowy możliwości swoich nabytków. Na wszelki wypadek wybierają jednak rozwinięte opcje. Nieprzypadkowo wśród użytkowników Skąpiec.pl największą popularnością cieszy się zoom optyczny o wartości „od 10x do 19,9x”. W czerwcu 2010 uzyskał on 41,12 proc. wskazań. Z każdym rokiem zwiększa się też dostępna  rozdzielczość matryc. Według danych Skąpiec.pl na chwilę obecną internauci najczęściej szukają aparatów pełnoklatkowych (35,61 wskazań).
Z analiz Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością cieszą się lustrzanki. W czerwcu br. odnotowały one nieco ponad 50 proc. wskazań. Aparaty kompaktowe uplasowały się na drugiej pozycji (z ok. 19- procentową stratą).
Dlaczego tak chętnie sięgamy po lustrzanki? Przede wszystkim wynika to ze spadku cen tego typu aparatów. Lustrzankę z tańszej półki można dziś kupić za podobną cenę, jak dobrej jakości kompakt. Nie bez znaczenia pozostaje także nasycenie rynku aparatami kompaktowymi. To powoduje, że preferencje konsumentów podążają w kierunku bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń. Istotną rolę odgrywa także „upraszczanie” lustrzanek. Producenci starają się, by były one jak najbardziej przyjazne amatorom i łatwe w obsłudze.


Najbardziej pożądaną marką okazuje się niezmiennie Canon. Produkty z logo tego producenta zanotowały 23,93  proc. wyborów spośród 26 prezentowanych na Skąpiec.pl marek. Canon wciąż wyprzedza produkty marki Nikon, które uzyskały 19,32 pp. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowały się odpowiednio Sony (16,42  proc. wyborów) oraz Panasonic (10,40 proc.). Bliski dogonienia Panasonica jest Olympus, który odnotował 9,43 proc. wskazań. Wspomniane marki zdystansowały wyraźnie produkty z logo Fuji (6,48 proc.), Samsunga (4,43 proc.), Pentaxa (3,60 proc.) oraz Kodaka (2,05 proc.).


Aparaty cyfrowe systematycznie tanieją  i to w dość szybkim tempie. Wraz ze spadkiem cen rośnie wydajność poszczególnych modeli. To wszystko powoduje, że internauci chętnie sięgają po aparaty z dolnej półki cenowej. Przedział „do 400 zł” wybrało 22,08 proc. spośród tych, którzy zaznaczali wartości parametru Cena. Duża część internautów wybiera jednak kilkukrotnie droższy sprzęt. Przedziały cenowe przekraczające 2000 zł uzyskały łącznie 23,24 pp.

Modele, jakich pożądamy – 5 najczęściej oglądanych lustrzanek na Skąpiec.pl w okresie 01-28 czerwiec 2010:
1. Nikon D90

2. Nikon D90 + 18-105 VR (kit)

3. Canon EOS 550D + 18-55 IS kit

4. Nikon D5000 + 18-105 VR kit


Superszybki, hybrydowy system WiFi Q2

Huawei zaprezentował hybrydowy zestaw WiFi Q2 podczas targów CES w Las Vegas. Urządzenie zapewnia bardzo szybką i stabilną łączność o przepustowości do 1867Mbps, co ma szczególne znaczenie dla coraz popularniejszych rozwiązań inteligentnego domu oraz rozrywki. System Huawei Wi-Fi Q2 pozwala cieszyć się doskonałą szybkością i zasięgem, niezależnie od wielkości czy kształtu domu, odległości między routerem […]

Dużo korzystaliśmy z internetu mobilnego

Minione święta okazały się równie dobrym czasem do korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych, co w dni powszednie. Z danych Virgin Mobile wynika, że przez trzy dni 24-26 grudnia 2017 zużyto łącznie 85242 GB danych. Dla porównania w trzy dni poprzedzające święta tj. 21-23 grudnia 2017 użytkownicy wykorzystali 89858 GB danych. Wynika z tego, że […]

CDA Premium ma już 100 tys. abonentów!

CDA Premium wyrasta na lidera polskiego rynku VOD. Spółka właśnie poinformowała, że ma już 100 tys. osób, które opłacają abonament. Podobnych informacji nie chcą udzielać inni gracze tego rynku… Przy okazji CDA zdradziło, że w trakcie świąt, Sylwestra i Nowego Roku widzowie kanału premium „wyoglądali” aż ćwierć miliona godzin!

Techcity na Facebooku