Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

22/05/2015

Badanie: domena .EU ułatwia działanie i poprawia wizerunek firm

Posiadanie adresu internetowego w domenie .eu ułatwia polskim mikro- i małym przedsiębiorcom prowadzenie biznesu za granicą oraz poprawia wizerunek firmy w oczach międzynarodowych kontrahentów. Wybiera ją coraz więcej Polaków, którzy zdecydowali się na ekspansję na inne niż rodzimy rynek – takie wnioski wynikają z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie home.pl.

W kwietniowym badaniu wzięło ponad 500 właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro- (od 1 do 9 pracowników) i małych (10-49 pracowników) firm. Jego celem było sprawdzenie czy domena .eu jest przydatna w prowadzeniu biznesu za granicą oraz jak wpływa na wizerunek polskich firm wśród zagranicznych kontrahentów. Okazuje się, że w rankingu domen najchętniej wybieranych przez polskich mikro- i małych przedsiębiorców .eu ustępuje tylko końcówkom .pl oraz .com.pl. Co ciekawe, jest ona nawet bardziej popularna niż domena .com.

Taka tendencja ma odzwierciedlenie w kierunkach ekspansji mikro- i małych firm. Są to z reguły kraje Unii Europejskiej. Aż 55 proc. respondentów przyznało, że działa na rynku niemieckim, 28 proc. – francuskim, 21 proc. – czeskim, 20 proc. – brytyjskim. Najpopularniejszymi kierunkami poza UE są z kolei Ukraina i Rosja. Działa tam jednak tylko odpowiednio 16 i 11 proc. przebadanych firm.

domena-eu

Z badania wykonanego na zlecenie home.pl wynika, że najważniejszym powodem do założenia przez polskie przedsiębiorstwa domeny .eu jest jej duża dostępność. Taki pogląd wyraziło aż 29 proc. ankietowanych. Z kolei 24 proc. badanych wykupiło ją ze względu na działalność firmy na rynku europejskim. Nie bez znaczenia okazała się atrakcyjna cena domen z końcówką .eu. Taki powód wskazało 14 proc. ankietowanych, którzy się na nie zdecydowali. Część (5 proc.) właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro-i małych firm wykupiło domenę .eu po to, żeby zwiększyć rozpoznawalność polskich przedsiębiorstw za granicą. Taki sam procent respondentów wskazywał na jej praktyczność.

Jak wynika z danych instytucji Eurid, aktualnie zarejestrowanych jest ich ponad 3,91 mln. Najwięcej domen eu. zarejestrowano w Niemczech (1,1 mln), Holandii (0,5 mln) oraz we Francji (0,34 mln). W Polsce funkcjonuje ponad 286 tys. unijnych adresów www.

(RED)


Czy smartfony są bezpieczne dla naszego zdrowia?

Według badań CBOS z 2017 roku ponad 50 % Polaków korzysta ze smartfonów. Część z nas nie wyobraża już sobie nawet życia bez smartfonu. Oprócz tego, że umożliwia on nam kontakt z innymi ludźmi, to zapewnia dostęp do naszych ulubionych treści – a wszystko to w jednym urządzeniu, które mieści się w kieszeni. Wygodniej już […]

Smukła i elegancka

ADATA wprowadza do swojej oferty bezprzewodową ładowarkę CW0050. Jej smukła i elegancka obudowa ma zaledwie 6 mm grubości. Ładowarka CW0050 jest zgodna ze standardem Qi, co zapewnia kompatybilność tego urządzenia z większością modeli smartfonów wyposażonych w moduł do bezprzewodowego ładowania. Korzystanie z ładowarki CW0050 nie wymaga stosowania żadnych kabli i jest bardzo proste: wystarczy jedynie […]

Elektrycznym samochodem z Kapsztadu do Polski

Blisko 20 tys. km, samochodem bez kropli paliwa, z Kapsztadu wzdłuż Afryki Zachodniej do Polski. Taką trasą ma zamiar przebyć wnuk wybitnego pisarza i podróżnika Arkadego Fiedlera. W styczniu b.r. roku samochód wypłynął z portu w Gdańsku do Kapsztadu, skąd wczoraj dwójka śmiałków wyruszyła nim na północ do Europy. Uczestnikami tego morderczego rajdu przez dwa […]

Techcity na Facebooku