Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

17/07/2015

Eddystone – nowa definicja beaconów od Google

Google właśnie ogłosiło swoją strategię dotyczącą – jak się na pierwszy rzut oka może wydawać – beaconów (malutkich nadajników Bluetooth). W praktyce są one jednak czymś znacznie więcej.

Obecnie cały świat dyskutuje o tym, jak nowe rozwiązanie zmieni sposób komunikacji firm z konsumentami. Eksperci kreślą wizje galerii handlowych i ulic miast wypełnionych beaconami, za pomocą których marketingowcy będą mogli reklamować swoje produkty, wysyłając informacje bezpośrednio na wszystkie telefony wyposażone w Android. To wspaniała rzecz i ogromna szansa, bo 8 na 10 smartfonów na świecie korzysta właśnie z tego systemu operacyjnego.

Eddystone to jednak dużo więcej niż technologia dla beaconów…
Po pierwsze,
mogą z niej korzystać wszystkie urządzenia z modułem Bluetooth. Co to oznacza w praktyce? Że każda żarówka, gniazdko, termostat czy breloczek korzystający z tej metody komunikacji będzie mogło nie tylko lokalizować ludzi, zbierać informacje o temperaturze, wilgotności czy dźwięku, ale też wysyłać wiadomości z linkiem do dowolnej strony internetowej do KAŻDEGO użytkownika telefonu z Androidem, który znajdzie się obok.

Po drugie, Google zyska niewyobrażalną liczbę źródeł pozyskiwania danych o swoich użytkownikach. Każdy człowiek przemieszczający się ze swoim smartfonem, mijając beacony lub urządzenia wspierające Eddystone będzie dostarczał cenną, aktualną informację o swoim położeniu i wielu innych czynnikach z najbliższego otoczenia.

Po trzecie, mając taką wiedzę zgromadzoną i dostarczoną przez Google – marketingowcy będą mogli poznać swoich klientów w stopniu, w jakim nigdy wcześniej nie byli w stanie. W efekcie będą mogli nie tylko wysyłać im wiadomości, ale przede wszystkim robiąc to, będą uwzględniać kontekst.

Radek Tadajewski, CEO, OORT Inc.

Radek Tadajewski, CEO, OORT Inc.

Jak to wszystko zmieni świat dookoła nas? Bardzo…
Co więcej, stanie się to przy ogromnym udziale Polskich firm, które w ostatnim czasie podbijają świat używając Bluetooth w sposób, w jaki nikt inny tego nie robił! Niedługo na rynku pojawią się ekspresy do kawy, grille, czajniki, kontrolery do bram i wiele innych zaskakujących produktów napędzanych technologią dostarczoną przez OORT. Najwięksi producenci AGD i nie tylko zdecydowali się zamienić swoje istniejące produkty w inteligentne. Takie, które będą uczyły się naszych zachowań i oferowały nowe niezwykłe możliwości. Dzięki Eddystone będą mogły znacznie więcej.

Nasz ekspres będzie wiedział, kiedy wstajemy i samodzielnie przygotowywał dla nas espresso. Co więcej – kiedy już pozna nasze upodobania – zaproponuje nam automatyczne dostarczanie naszej ulubionej kawy zawsze, kiedy będzie się nam kończyła. Innego dnia zaoferuje nam darmową gwarancję – jeśli tylko zdecydujemy się na korzystanie z oryginalnych pastylek do czyszczenia ekspresu.

Inteligentne żarówki będą się automatycznie włączały, kiedy wejdziemy do domu i dostosowywały swój kolor, jasność i temperaturę do indywidualnych upodobań każdego z domowników. A producenci tych urządzeń po raz pierwszy w historii będą mieli bezpośredni kanał komunikacji z użytkownikami. I nie chodzi o nieokreśloną przyszłość. Inteligentne żarówki, breloczki czy gniazdka już teraz można kupić.

Przed nami nowa era. I kiedy pomyślę, że dwa lata temu nikt nie chciał mi wierzyć, że Bluetooth podbije świat, mam ochotę powiedzieć: A nie mówiłem? ;)

Autor: Radek Tadajewski, CEO, OORT Inc.


Jest nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Na polskim rynku Huawei MateBook D 15.6” będzie dostępny w dwóch wariantach. Pierwszy oferuje bardzo szybki i bezgłośny dysk SSD o pojemności 256 GB oraz układ […]

RODO a ochrona dzieci w internecie

Co dziesiąty polski internauta to małoletni w wieku od 7 do 14 lat – wynika z informacji podanej przez firmę Polskie Badanie Internetu. Aby zapewnić dzieciom bezpieczeństwo w wirtualnym świecie, opiekunowie muszą się mierzyć z wieloma wyzwaniami, RODO wychodzi im naprzeciw regulując kwestie ochrony danych osobowych w Internecie osób poniżej 16 roku życia. Obostrzenia dotyczą […]

Facebook usuwa 200 aplikacji

Po aferze Cambridge Analytica, prezes Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił 21 marca, że firma przeprowadzi audyt w celu zidentyfikowania podejrzanych aplikacji, które mogły wykorzystywać dane użytkowników w niewłaściwy sposób. Do tej pory wykryto i usunięto 200 aplikacji, ale ich nazwy nie zostały jeszcze upublicznione. Użytkownicy, których dane zostały niewłaściwie wykorzystane, zostaną natychmiast powiadomieni przez zespół Facebooka. […]

Techcity na Facebooku