Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

29/07/2015

Nowy gracz na rynku marketing automation – Avaus Marketing Innovations

Najdynamiczniej rozwijająca się w Skandynawii fińska firma specjalizująca się w automatyzacji procesów marketingowych – Avaus Marketing Innovations – otwiera swoje centrum kompetencyjne w Polsce. Polscy i fińscy eksperci będą wspierać działy IT firm planujących wdrożyć rozwiązania marketing automation.

Avaus Marketing Innovations to znana na rynku skandynawskim firma specjalizująca się w doradztwie oraz realizacji kampanii związanych z automatyzacją procesów marketingowych/sprzedażowych. Dzięki zespołowi liczącemu w Finlandii około 70 osób oraz doświadczeniu nabytemu podczas realizacji kompleksowych kampanii marketingowych skutecznie konkuruje z największymi światowymi graczami w swojej branży. Zarówno fińska centrala firmy jak i polskie centrum kompetencji, które zostało uruchomione pod koniec maja br. w Gdańsku, pracują głównie z dużymi przedsiębiorstwami, które oferują swoje towary bądź usługi klientom indywidualnym. Realizują model biznesowy B2C, pracując na korporacyjnych bazach danych.

Eksperci Avaus Marketing Innovations w ramach realizowanych kampanii zajmują się między innymi: budową i optymalizacją baz rozproszonych po różnorodnych działach firm, doborem optymalnego oprogramowania marketing automation, monitoringiem i analizą zachowania użytkowników w internecie, automatycznym tworzeniem i wysyłką newsletterów/ ofert/maili, monitorowaniem reakcji odbiorców na e-maili, lead scoringiem itd.

Avaus Marketing Innovations

Patryk Janiak (Conuntry Manager), Tuomo Räsänen (Prezes Zarządu), Jakub Dąbkowski (Country Manager)

Stwierdzenie, że automatyzacja procesów marketingowych to przyszłość marketingu jest w pełni uzasadnione. 75% firm, które je wdrożyły uzyskało zwrot z inwestycji już po upływie 12 miesięcy, 44% po 6 miesiącach. Ponad połowa firm, które korzysta z tego typu rozwiązań rośnie szybciej niż konkurencja*. Jednak nowe rozwiązania informatyczne to również dodatkowe obowiązki działu IT. I nie chodzi tu tylko o opiekę nad systemem, ale przede wszystkim optymalny wybór, zarządzanie i łączenie danych. Wszystkie działania, które musi zrealizować dział IT, aby procesy marketing automation mogły działać sprawnie.

Wybór oprogramowania, które będzie realizowało proces automatyzacji marketingu to spore wyzwanie. Pierwsze, jakie się pojawia to wybór pomiędzy implementacją rozwiązania we własnej infrastrukturze lub udostępnienie danych firmie zewnętrznej. I tutaj pojawiają się wątpliwości związane z udostępnianiem wrażliwych danych firmy, firmie trzeciejmówi Tuomo Räsänen, Prezes Zarządu Avaus Marketing Innovations.

Avaus Marketing Innovations jako firma doradcza dostosowuje rozwiązania do potrzeb klientów. Dotychczas większość klientów firmy decydowała się na wdrożenie rozwiązań Adobe Campain na własnych serwerach powierzając elementy bądź całość zarządzania i optymalizacji kampanii ekspertom Avaus.

Zdarza się, że osoby decydujące o wdrożeniu marketing automation zapominają o informatycznych aspektach przedsięwzięcia. Działy IT zostają postawione pod ścianą często bez niezbędnej infrastruktury technicznej, bez wiedzy dotyczącej programów, które mają wdrożyć i bez wystarczającego wsparcia ze strony producentów oprogramowaniamówi Jakub Dąbkowski, Country Manager.

Celem i misją ekspertów Avaus Marketing Innovations jest optymalizacja procesów automatyzacji marketingu na wszystkich szczeblach i we wszystkich działach firmy. – Nasi programiści i front deweloperzy skutecznie wspierają działy IT na wszystkich szczeblach wdrożenia. Często po wdrożeniu dalej zarządzamy częścią IT przedsięwzięcia i jednocześnie wspieramy też działa marketingu i sprzedażydodaje Dąbkowski.

Avaus Marketing Innovations otworzyła w Gdańsku pierwsze zagraniczne centrum kompetencyjne, w którym zatrudnieni będą programiści, analitycy internetowi, eksperci odpowiedzialni za doradztwo i współpracę z klientami zarówno na rynku skandynawskim jak i polskim. Centrum będzie odpowiedzialne za wsparcie IT projektów realizowanych przez firmę zarówno w Polsce jaki i na terenie całej Europy.

Więcej informacji o Avaus Marketing Innovations – http://www.avausmarketing.fi/pl/


* http://www.getspokal.com/35-awesome-marketing-automation-statistics-from-2013-2015/


Techcity na Facebooku