Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

14/10/2015

Pokochaliśmy bankowość mobilną

Dwóch na pięciu użytkowników urządzeń mobilnych z Polski (43%) korzysta z bankowości mobilnej – wynika z międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”.

Choć najchętniej z bankowości mobilnej korzystają Holendrzy i Brytyjczycy, Polacy wyprzedzili pod tym względem m.in. Niemców i Francuzów, zajmując czwartą pozycję wśród europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu. Co trzeci polski użytkownik bankowości mobilnej korzysta z niej kilka razy w tygodniu, a co piąty codziennie. Prawdziwy „boom” bankowości mobilnej miał miejsce w ubiegłym roku – blisko połowa (45%) polskich użytkowników zaczęła korzystać z tego sposobu kontaktu z bankiem w 2014 r.

Ponad połowa polskich użytkowników bankowości mobilnej przyznaje, że odkąd jej używa ma większą kontrolę nad finansami (52%). Co czwarta osoba deklaruje, że teraz częściej niż kiedyś opłaca rachunki w terminie (24%), a co piąta (21%) przyznaje, że odkąd korzysta z bankowości mobilnej znacznie rzadziej loguje się do systemu bankowego przez komputer.

Pokochaliśmy bankowość mobilną

Polacy przodują również w kategorii robienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych: blisko dwie trzecie użytkowników dokonało w ten sposób zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To więcej niż m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Z badania wynika również, że użytkownicy bankowości mobilnej robią zakupy mobilne blisko dwa razy częściej niż osoby niekorzystające z usług bankowych przez smartfon czy tablet.

Najpopularniejsze produkty kupowane przez urządzenia mobilne to ubrania i sprzęt elektroniczny. 41% polskich użytkowników kupiło w ten sposób odzież, a 37% elektronikę. Co czwarty Polak zamówił przez urządzenie mobilne artykuły spożywcze, co jest drugim najwyższym wynikiem w badaniu. Mężczyźni chętniej kupują sprzęt elektroniczny i gry, a kobiety odzież i żywność.

(RED/ING)


Komentarze

  1. […] oceniano w czterech kategoriach: „Bank dla Kowalskiego”, „Banki w internecie”, „Bankowość mobilna” i „Bankowość hipoteczna”. O pozycji banku w danej kategorii decydowała suma ocen […]

Miłość w internecie na wznoszącej fali

Miłość jest jednym z najbardziej pożądanych przez człowieka uczuć i coraz częściej szukamy jej w Internecie. Już prawie jedna trzecia małżeństw w USA zawierana jest między osobami, które poznały się w internecie. Co ciekawe, z badań zawartych w „Social Integration via Online Dating 2017”,opracowanych przez Josu ́e Ortega and Philipp Hergovich wynika, że małżonkowie, którzy […]

Nadchodzi czas klasycznych telefonów?

Badania CBOS pokazały, że w 2017 roku 43% Polaków wybrało tradycyjne komórki zamiast smartfonów. Choć liczba użytkowników smartfonów w naszym kraju nadal rośnie, pojawił się również przeciwny trend. Coraz więcej osób świadomie powraca do klasycznych telefonów. Model FS 03 marki Blaupunkt może stanowić odpowiedź na ich potrzeby. Blaupunkt Competence Center Mobile Phones ogłosił wejście na […]

Szybkie skanowanie książek i artykułów

To, że studenci muszą skanować w czasie studiów tysiące stron, nikogo nie dziwi. Jest też np. wiele osób posiadających bogatą kolekcję gazet, które chętnie zamieniłyby stos makulatury na cyfrowe kopie. To tylko dwie z wielu innych grup, których przedstawiciele powinni się zainteresować IRIScan Book 3 – urządzeniem przeznaczonym do skanowania m.in. książek, magazynów, listów czy […]

Techcity na Facebooku