Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

26/11/2015

Czarny Piątek – klienci i sklepy gotowi do startu?

Już jutro Czarny Piątek, a 1. grudnia Dzień Darmowej Dostawy, czyli kluczowe wydarzenia e-handlu w całym roku. Jak pokazują statystyki sprzedaż w tym okresie rośnie nawet siedmiokrotnie. Które e-sklepy w tych dniach zarabiają najwięcej i jak to robią?

Zbliżają się najgorętsze dni zakupowe w polskim e-handlu. Czarny Piątek to czas jednodniowych rabatów i promocji zarówno w sprzedaży offline jak i online. Podczas Dnia Darmowej Dostawy, najbardziej popularnego w naszym kraju, w ubiegłym roku prawie 80 proc. e-sklepów potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z poprzedniego miesiąca, a ponad 30 proc. odnotowało wzrost sprzedaży o ponad 100 proc. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają, które działania sklepów internetowych przekładają się na największe zyski.

czarny piątek 2015

Większy zasięg, większe zyski
E-przedsiębiorcy, którzy sprzedają swoje produkty także za granicę, wiedzą, że podczas przedświątecznego okresu zyskają najwięcej. Handel transgraniczny jest siłą napędową globalnego rynku, a konsumenci kupujący w zagranicznych e-sklepach wydają około dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy tylko u lokalnych sprzedawców. Najwięcej mogą zyskać e-sklepy nastawione na klienta z Norwegii, Finlandii czy Szwecji. To idealni konsumenci, którzy dużo wydają i rzadko zwracają towary. Z kolei liderami pod względem wartości rynku e-commerce jest Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Brytyjczykom polski e-sklep musi jednak ofertować dodatkowo nowoczesne rozwiązania technologiczne, Niemcom natomiast wysoką jakość produktów i usług. Rynki południowo-wschodniej Europy, najwięcej korzyści przyniosą tym, którzy poszukują mniejszej konkurencji.

Dać klientowi to, czego chce
Nie każdy e-sklep ma do wykorzystania duże budżety na swoje działania marketingowe przed świętami. Jednak nawet mały budżet, przełoży się na odpowiednie efekty, jeśli zostanie odpowiednio zagospodarowany. E-przedsiębiorcy wykorzystujący w przemyślany sposób informacje na temat preferencji zakupowych swoich klientów zyskują najwięcej. E-sklepy z CRM są w stanie przeanalizować dane w nich zawarte i skierować działania promocyjne dostosowane do odwiedzających je użytkowników. Według Sociomantic Labs w kampaniach przeprowadzonych w okresie przedświątecznym liczba kliknięć w reklamy wzrosła nawet czterokrotnie, współczynnik konwersji zwiększył się o 73 proc., a sprzedaż (last-click) wzrosła siedmiokrotnie.

Być tam gdzie klient
Właściciele e-sklepów, aby skłonić konsumenta do odwiedzenia ich stron np. w Dniu Darmowej Dostawy, przyciągają jego uwagę i próbują wyróżnić się spośród innych. W Polsce już 77 proc. młodych osób w trakcie oglądania TV jest dostępnych online np. przez smartfona czy tablet. Po obejrzeniu reklamy telewizyjnej dany użytkownik często sprawdza ofertę e-sklepu na urządzeniu mobilnym. E-sprzedawcy do działań promocyjnych skutecznie wykorzystują media społecznościowe, zwłaszcza jeśli ich grupą celu są młodzi ludzie. Użytkownicy takich serwisów również coraz częściej korzystając z nich za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wiedząc to, doświadczeni e-przedsiębiorcy nie bagatelizują roli działań reklamowych w kanale mobilnym.

(RED)


Komentarze

  1. […] dla stróżów prawa. Z tego względu zaczęli oni ten dzień nazywać Black Friday, czyli Czarny Piątek. Określenie to upowszechniło się w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Obecnie w Black […]

Elektrycznym samochodem z Kapsztadu do Polski

Blisko 20 tys. km, samochodem bez kropli paliwa, z Kapsztadu wzdłuż Afryki Zachodniej do Polski. Taką trasą ma zamiar przebyć wnuk wybitnego pisarza i podróżnika Arkadego Fiedlera. W styczniu b.r. roku samochód wypłynął z portu w Gdańsku do Kapsztadu, skąd wczoraj dwójka śmiałków wyruszyła nim na północ do Europy. Uczestnikami tego morderczego rajdu przez dwa […]

Poczta wyśle SMS-a z numerem kuriera

Od początku lutego odbiorcy przesyłek kurierskich Poczty Polskiej dostają SMS-owe powiadomienia z numerem telefonu kuriera, który doręczy ich paczkę. Wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania. Dzięki temu odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier Poczty Polskiej wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. W rezultacie zwiększa się skuteczności […]

Kompaktowy zestaw, który ożywi biurko

Bezprzewodowy, kompaktowy i kolorowy – tak w skrócie można opisać nowy zestaw Rapoo składający się z klawiatury i myszy. Urządzenia komunikują się z komputerem bezprzewodowo w standardzie 2,4 GHz – wystarczy podłączyć nano odbiornik USB. Zasięg urządzeń sięga do 10m w zakresie 360°, co zapewnia komfort i swobodę pracy. Korzystając z zestawu Rapoo 8000 nie […]

Techcity na Facebooku