Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

05/11/2015

LiveBank – wirtualny doradca dla niesłyszących

Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę w 60 instytucjach publicznych, z którymi obywatele kontaktują się najczęściej. Ponad dwa i pół roku po wejściu w życie ustawy o języku migowym, nadal aż 52 proc. zbadanych podmiotów nie wdrożyła w życie rozwiązań pozwalających na komunikowanie się z osobami niesłyszącymi. Przykładem dobrych praktyk stał się w tym przypadku Bank Zachodni WBK, który dzięki produktowi LiveBank, zaprojektowanemu i wdrożonemu przez krakowską spółkę Ailleron, stał się przyjazny osobom przez innych wykluczonym.

LiveBank to nowoczesna platforma pozwalającą tworzyć wirtualne kanały obsługi klienta z wykorzystaniem transmisji video i współdzielenia pulpitu. Umożliwia ona konsultantom interaktywną prezentację oferty i usług w czasie rzeczywistym, a dzięki mechanizmom uwierzytelniania i autoryzacji, platforma gwarantuje również pełne wsparcie realizowanych transakcji w „wirtualnych placówkach”. Przydatną funkcją są interaktywne ekrany pozwalające każdej ze stron modyfikować parametry produktu czy wypełniać dokumenty, a efekty zmian są natychmiast widoczne dla obydwu stron. Szyfrowane przesyłanie plików, zdjęć dokumentów czy podpisanych wniosków przyczynić się może do szybszego załatwienia spraw w różnych instytucjach, bez stania w długich kolejkach. Istnieje również możliwość wdrożenia trójstronnych wideokonferencji, które umożliwiają klientowi jednoczesny kontakt ze swoim doradcą, jak i ekspertem w danej dziedzinie, czy osobą tłumaczącą na język migowy.

LiveBank – wirtualny doradca dla niesłyszących

Jeśli osoba słysząca chce szybko załatwić sprawę to bierze do ręki telefon i dzwoni. A co może zrobić osoba głucha? Różne instytucje od pewnego czasu ułatwiają swoim głuchym klientom bezpośredni kontakt. Jedni robią to korzystając z usługi tłumaczenia na odległość, a inni – tak jak Bank Zachodni WBK – zatrudniają osoby, które dobrze znają polski język migowy. Usługa LiveBank dobrze odpowiada na potrzeby osób głuchych, bo zatrudnione w niej konsultantki naprawdę posługują się polskim językiem migowym. Jest to więc rozwiązanie, które gwarantuje wysoką jakość, a sposób wdrożenia usługi jest w tym przypadku wręcz modelowy. Miejmy nadzieję, że możliwość kontaktu z migającym doradcą w BZ WBK to dopiero początek drogi, ponieważ podobne usługi powinny udostępniać zarówno firmy, jak i instytucje publiczne. A zacząć warto od uruchomienia możliwości korzystania z systemu 112 przez osoby głuche.tłumaczy Piotr Kowalski z Polskiego Związku Głuchych.

(RED)


Czy smartfony są bezpieczne dla naszego zdrowia?

Według badań CBOS z 2017 roku ponad 50 % Polaków korzysta ze smartfonów. Część z nas nie wyobraża już sobie nawet życia bez smartfonu. Oprócz tego, że umożliwia on nam kontakt z innymi ludźmi, to zapewnia dostęp do naszych ulubionych treści – a wszystko to w jednym urządzeniu, które mieści się w kieszeni. Wygodniej już […]

Smukła i elegancka

ADATA wprowadza do swojej oferty bezprzewodową ładowarkę CW0050. Jej smukła i elegancka obudowa ma zaledwie 6 mm grubości. Ładowarka CW0050 jest zgodna ze standardem Qi, co zapewnia kompatybilność tego urządzenia z większością modeli smartfonów wyposażonych w moduł do bezprzewodowego ładowania. Korzystanie z ładowarki CW0050 nie wymaga stosowania żadnych kabli i jest bardzo proste: wystarczy jedynie […]

Elektrycznym samochodem z Kapsztadu do Polski

Blisko 20 tys. km, samochodem bez kropli paliwa, z Kapsztadu wzdłuż Afryki Zachodniej do Polski. Taką trasą ma zamiar przebyć wnuk wybitnego pisarza i podróżnika Arkadego Fiedlera. W styczniu b.r. roku samochód wypłynął z portu w Gdańsku do Kapsztadu, skąd wczoraj dwójka śmiałków wyruszyła nim na północ do Europy. Uczestnikami tego morderczego rajdu przez dwa […]

Techcity na Facebooku