Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

05/11/2015

LiveBank – wirtualny doradca dla niesłyszących

Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę w 60 instytucjach publicznych, z którymi obywatele kontaktują się najczęściej. Ponad dwa i pół roku po wejściu w życie ustawy o języku migowym, nadal aż 52 proc. zbadanych podmiotów nie wdrożyła w życie rozwiązań pozwalających na komunikowanie się z osobami niesłyszącymi. Przykładem dobrych praktyk stał się w tym przypadku Bank Zachodni WBK, który dzięki produktowi LiveBank, zaprojektowanemu i wdrożonemu przez krakowską spółkę Ailleron, stał się przyjazny osobom przez innych wykluczonym.

LiveBank to nowoczesna platforma pozwalającą tworzyć wirtualne kanały obsługi klienta z wykorzystaniem transmisji video i współdzielenia pulpitu. Umożliwia ona konsultantom interaktywną prezentację oferty i usług w czasie rzeczywistym, a dzięki mechanizmom uwierzytelniania i autoryzacji, platforma gwarantuje również pełne wsparcie realizowanych transakcji w „wirtualnych placówkach”. Przydatną funkcją są interaktywne ekrany pozwalające każdej ze stron modyfikować parametry produktu czy wypełniać dokumenty, a efekty zmian są natychmiast widoczne dla obydwu stron. Szyfrowane przesyłanie plików, zdjęć dokumentów czy podpisanych wniosków przyczynić się może do szybszego załatwienia spraw w różnych instytucjach, bez stania w długich kolejkach. Istnieje również możliwość wdrożenia trójstronnych wideokonferencji, które umożliwiają klientowi jednoczesny kontakt ze swoim doradcą, jak i ekspertem w danej dziedzinie, czy osobą tłumaczącą na język migowy.

LiveBank – wirtualny doradca dla niesłyszących

Jeśli osoba słysząca chce szybko załatwić sprawę to bierze do ręki telefon i dzwoni. A co może zrobić osoba głucha? Różne instytucje od pewnego czasu ułatwiają swoim głuchym klientom bezpośredni kontakt. Jedni robią to korzystając z usługi tłumaczenia na odległość, a inni – tak jak Bank Zachodni WBK – zatrudniają osoby, które dobrze znają polski język migowy. Usługa LiveBank dobrze odpowiada na potrzeby osób głuchych, bo zatrudnione w niej konsultantki naprawdę posługują się polskim językiem migowym. Jest to więc rozwiązanie, które gwarantuje wysoką jakość, a sposób wdrożenia usługi jest w tym przypadku wręcz modelowy. Miejmy nadzieję, że możliwość kontaktu z migającym doradcą w BZ WBK to dopiero początek drogi, ponieważ podobne usługi powinny udostępniać zarówno firmy, jak i instytucje publiczne. A zacząć warto od uruchomienia możliwości korzystania z systemu 112 przez osoby głuche.tłumaczy Piotr Kowalski z Polskiego Związku Głuchych.

(RED)


Miłość w internecie na wznoszącej fali

Miłość jest jednym z najbardziej pożądanych przez człowieka uczuć i coraz częściej szukamy jej w Internecie. Już prawie jedna trzecia małżeństw w USA zawierana jest między osobami, które poznały się w internecie. Co ciekawe, z badań zawartych w „Social Integration via Online Dating 2017”,opracowanych przez Josu ́e Ortega and Philipp Hergovich wynika, że małżonkowie, którzy […]

Nadchodzi czas klasycznych telefonów?

Badania CBOS pokazały, że w 2017 roku 43% Polaków wybrało tradycyjne komórki zamiast smartfonów. Choć liczba użytkowników smartfonów w naszym kraju nadal rośnie, pojawił się również przeciwny trend. Coraz więcej osób świadomie powraca do klasycznych telefonów. Model FS 03 marki Blaupunkt może stanowić odpowiedź na ich potrzeby. Blaupunkt Competence Center Mobile Phones ogłosił wejście na […]

Szybkie skanowanie książek i artykułów

To, że studenci muszą skanować w czasie studiów tysiące stron, nikogo nie dziwi. Jest też np. wiele osób posiadających bogatą kolekcję gazet, które chętnie zamieniłyby stos makulatury na cyfrowe kopie. To tylko dwie z wielu innych grup, których przedstawiciele powinni się zainteresować IRIScan Book 3 – urządzeniem przeznaczonym do skanowania m.in. książek, magazynów, listów czy […]

Techcity na Facebooku