Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

03/11/2015

Synchronizacja kampanii reklamowej z pogodą

Intele, pierwsza polska firma zajmująca się kompleksowo reklamą synchroniczną, rozbudowała swoją platformę TV Sync – InteleAF, o możliwość synchronizowania kampanii RTB z pogodą. Cały proces przebiega automatycznie.

Załóżmy, że jesteś właścicielem biura podróży i chciałbyś się zareklamować w mediach. Wiesz, że z twoich wycieczek korzystają głównie ludzie ze średniej wielkości miast, w wieku 22-45. Najczęściej wykupowane są wycieczki last minute przez singli albo bezdzietne pary. Twoi klienci cenią sobie przede wszystkim dobre warunki i święty spokój, dlatego all inclusive jest najpopularniejszą ofertą. Wiesz wiele o swoich klientach, więc starasz się dopasować reklamy do ich gustu i potrzeb. Efekty są zadawalające, ale nie oszałamiające.

Pomyśl teraz, czy jest jakiś czynnik, który zachęca do wyjazdu? Pogoda! Klienci chętniej wyjadą wiedząc, że za oknem jest szaroburo i deszczowo, a podczas wyjazdu będą mieli słońce i wysokie temperatury. Przy okazji wzbudzisz zaufanie (podświadomie), ponieważ pokazujesz, że twoja oferta jest idealnie skrojona pod klienta i spełnia jego oczekiwania. Pokażesz, że niejako wiesz „więcej”, więc można na tobie polegać.
Nie trzeba monitorować pogody 24 godziny na dobę (i to w różnych miejscach świata), żeby wystartować z taką kampanią. Wystarczy skorzystać z nowej funkcji platformy InteleAF, która umożliwia automatyczne uruchomienie wgranej wcześniej kampanii, w momencie, gdy zaistnieją wybrane przez nas warunki pogodowa.

Synchronizacja kampanii reklamowej z pogodą

Marketerzy od dość dawna są wstanie dobrze personalizować oferty – znają wiek, płeć, zainteresowania i sposób spędzania wolnego czasu klientów. Są jednak czynniki niezależne od jednostki, które w dużym stopniu wpływają na decyzje zakupowe – np. pogoda. Reklamujesz wycieczki zagraniczne? Olej samochodowy? Parasolki? Leki na grypę albo ból głowy? Herbatę z cynamonem? A może buty? Prawie w każdej branży pogoda ma wpływ na zakup danego produktu. Kampania uwzględniająca konkretne parametry szybciej i skuteczniej trafi do klientów. Podczas brzydkiej pogody w Szczecinie, a słonecznej w Rzymie, wyjazd do Włoch wydaje się bardziej kuszący. Podczas pierwszych mrozów, specjalny olej do auta, który nie zamarza albo opony zimowe wydają się bardziej potrzebne. Gdy ciśnienie jest wysokie, a migreny bardziej popularne, reklamowany lek na ból głowy wydaje się zbawieniem.

Nowa funkcja wprowadzona przez Intele pozwala na samoczynne uruchomienie się wcześniej zaplanowanej kampanii reklamowej w zależności od wybranych parametrów pogodowych. Do wyboru mamy nie tylko temperaturę, ale także opady (deszcz i śnieg), ciśnienie, nasłonecznienie oraz siłę wiatru. Kampania wystartuje, w momencie, kiedy zaistnieją wskazane przez nas warunki. Rozwiązanie jest dużym ułatwieniem, ponieważ nie wymaga śledzenie wielu czynników przez marketerów. Parametry można ze sobą łączyć w najróżniejszy sposób – oznacza to, że nasza kampania może wystartować zarówno kiedy będzie silny wiatr, deszcz, temperatura poniżej 10 stopni i niskie ciśnienie, ale także kiedy będzie padać w miejscu A i świecić słońce w miejscu B.

Wprowadzenie synchronizacji z pogodą jest związane z nieustannym rozwojem naszej platformy – w końcu pogoda to pierwszy, zaraz po czynniku ekonomicznym, czynnik kształtujący zachowania konsumenckie. Wynikło to też z chęci jak najlepszego odpowiedzenia na potrzeby naszych klientów, którzy wskazywali na pogodę jako kolejną funkcjonalność zaraz po TV Sync. Synchronizacja z pogoda z pewnością pozwoli na tworzenie bardziej efektywnych kampanii RTB.ocenia Mariusz Wasak, CEO Intele.

Intele sp. z o. o. jest pierwszą polską (założoną w 2014 roku) firmą zajmującą się telewizją interaktywną (stąd nazwa IN-teraktywna TELE-wizja), RTB i multiscreeningiem. W ramach swoich usług oferuje m.in. synchronizację reklam. Firma kieruje swoją ofertę do wszelkich podmiotów realizujących kampanie oparte o Programmatic Media Buying/RTB, czyli m.in. do agencji reklamowych, domów mediowych oraz podmiotów gospodarczych posiadających własne konta na platformach RTB.

(RED)


Miłość w internecie na wznoszącej fali

Miłość jest jednym z najbardziej pożądanych przez człowieka uczuć i coraz częściej szukamy jej w Internecie. Już prawie jedna trzecia małżeństw w USA zawierana jest między osobami, które poznały się w internecie. Co ciekawe, z badań zawartych w „Social Integration via Online Dating 2017”,opracowanych przez Josu ́e Ortega and Philipp Hergovich wynika, że małżonkowie, którzy […]

Nadchodzi czas klasycznych telefonów?

Badania CBOS pokazały, że w 2017 roku 43% Polaków wybrało tradycyjne komórki zamiast smartfonów. Choć liczba użytkowników smartfonów w naszym kraju nadal rośnie, pojawił się również przeciwny trend. Coraz więcej osób świadomie powraca do klasycznych telefonów. Model FS 03 marki Blaupunkt może stanowić odpowiedź na ich potrzeby. Blaupunkt Competence Center Mobile Phones ogłosił wejście na […]

Szybkie skanowanie książek i artykułów

To, że studenci muszą skanować w czasie studiów tysiące stron, nikogo nie dziwi. Jest też np. wiele osób posiadających bogatą kolekcję gazet, które chętnie zamieniłyby stos makulatury na cyfrowe kopie. To tylko dwie z wielu innych grup, których przedstawiciele powinni się zainteresować IRIScan Book 3 – urządzeniem przeznaczonym do skanowania m.in. książek, magazynów, listów czy […]

Techcity na Facebooku