Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

30/12/2015

Nadchodzi internetowa rewolucja rzeczy

40 proc. amerykańskich przedsiębiorstw w ciągu najbliższych 2 lat planuje wykorzystać internet rzeczy, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. W Polsce do 2018 roku wartość tego rodzaju rozwiązań będzie warta ponad 12 mld złotych. Czym jest internet of things i jak bardzo zrewolucjonizuje firmy oraz sposób ich działania?

Inteligentna lodówka, która złoży zamówienie na kończące się produkty spożywcze, zanim ty zdążysz o tym pomyśleć. Samochód, który sam umówi właściciela na konieczną wizytę serwisową. To tylko kilka przykładów zastosowania internet of things. Internet rzeczy nie ma swojej jednoznacznej definicji. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to koncepcja oparta na wykorzystaniu urządzeń, które dzięki Bluetooth, Wi-Fi lub mobilnemu internetowi gromadzą, przetwarzają i wymieniają dane, jednocześnie pozwalając użytkownikom na ich odbiór. I chociaż w Polsce internet rzeczy jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, to jednak dynamika rozwoju tej technologii nie pozostawia złudzeń – już niedługo w każdym gospodarstwie domowym będziemy mieli z nim do czynienia, a wiele firm bardzo chętnie będzie z niego korzystało.

internet rzeczy elektronika noszona internet of things

Zastosowań tego rodzaju rozwiązań może być bardzo wiele. Jednym z przykładów wykorzystania Internetu Rzeczy jest tzw. elektronika noszona (ang. wearable devices). Globalny rynek tych urządzeń będzie w tym roku wart aż 16 miliardów dolarów. Rosnąca popularność technologii ubieralnych sprawia, że stają się one atrakcyjne zarówno dla samych użytkowników, jak i dla firm. Inteligentne zegarki czy opaski w powiązaniu z aplikacjami oferują nowe funkcjonalności, takie jak np.: monitorowanie osiągnięć sportowych czy stanu zdrowia. Konsumenci chętnie sięgają po „gadżety”, które ułatwiają im życie. Z drugiej strony z uwagi na fakt, że urządzenia te pozwalają na szybkie gromadzenie i przetwarzanie danych, są one także łakomym kąskiem dla marketerów.

Informacje przez nie przetwarzane zawierają bezcenne dane dotyczące naszego stylu życia i zwyczajów, także zakupowych. Można je wykorzystywać w takich działaniach jak m.in.: programy lojalnościowe w punktach sprzedaży np. zamiast na różnych kartach klienci będą zbierać punkty przykładając smartwatch – inteligentny zegarek do beacona, co może być szczególnie ciekawe w przypadku ofert łączonych przygotowanych przez kilka sklepów. – Marketerzy mogą również, dzięki elektronice noszonej, lepiej personalizować przekazy reklamowe, np. dopasowywać do aktualnej lokalizacji konsumenta, ustalonej w oparciu o dane z geolokalizatora zamontowanego w jednym z posiadanych przez niego urządzeń lub ubrańmówi Maciej Wyszyński Dyrektor Zarządzający rynkami DACH, CEE oraz MEA w Sociomantic Labs.

(RED)


Czy smartfony są bezpieczne dla naszego zdrowia?

Według badań CBOS z 2017 roku ponad 50 % Polaków korzysta ze smartfonów. Część z nas nie wyobraża już sobie nawet życia bez smartfonu. Oprócz tego, że umożliwia on nam kontakt z innymi ludźmi, to zapewnia dostęp do naszych ulubionych treści – a wszystko to w jednym urządzeniu, które mieści się w kieszeni. Wygodniej już […]

Smukła i elegancka

ADATA wprowadza do swojej oferty bezprzewodową ładowarkę CW0050. Jej smukła i elegancka obudowa ma zaledwie 6 mm grubości. Ładowarka CW0050 jest zgodna ze standardem Qi, co zapewnia kompatybilność tego urządzenia z większością modeli smartfonów wyposażonych w moduł do bezprzewodowego ładowania. Korzystanie z ładowarki CW0050 nie wymaga stosowania żadnych kabli i jest bardzo proste: wystarczy jedynie […]

Elektrycznym samochodem z Kapsztadu do Polski

Blisko 20 tys. km, samochodem bez kropli paliwa, z Kapsztadu wzdłuż Afryki Zachodniej do Polski. Taką trasą ma zamiar przebyć wnuk wybitnego pisarza i podróżnika Arkadego Fiedlera. W styczniu b.r. roku samochód wypłynął z portu w Gdańsku do Kapsztadu, skąd wczoraj dwójka śmiałków wyruszyła nim na północ do Europy. Uczestnikami tego morderczego rajdu przez dwa […]

Techcity na Facebooku