Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

26/01/2016

Wyszukiwarki firm i usług konkurują z Google

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane wyszukiwarki firm, które doskonalą się w prezentowaniu informacji o produktach i usługach. Koncentrując się na strukturyzowaniu danych, a więc na opracowaniu do perfekcji metod zbierania, agregowania oraz aktualizowania danych o przedsiębiorstwach oraz ich ofertach pozwalają bardzo trafnie prezentować wyniki potencjalnym klientom, co pozwala konkurować im na przykład z Google.

Na polskim rynku w swoich zasobach posiadają już ok. 2 mln firm. Zdobywając coraz mocniejszą pozycję podążają również za trendami w kanale mobilnym, aby utrzymać i adoptować się do dynamicznie rozwijającego się otoczenia oraz pozyskiwać nowych użytkowników.

Osoby, które szukają np. restauracji coraz częściej sięgają po telefony komórkowe – dzięki dedykowanym aplikacjom oraz stronom przyjaznym urządzeniom mobilnym zawsze mają pod ręką bazę firm, która w ciągu kilku sekund zwraca informacje o adresie i numerze telefonu, a dzięki opisom ofert, ułatwia dokonanie trafnego wyborumówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska.

Jak pokazują dane Megapanelu, pozycja Google nie wpłynęła negatywnie na zainteresowanie użytkowników bardziej wyspecjalizowanymi wyszukiwarkami firm, produktów oraz usług. W kategorii wyszukiwarek i katalogów, najpopularniejszą wyszukiwarką firm była panoramafirm.pl (3,4 mln realnych użytkowników), która miała więcej użytkowników niż pozostali gracze łącznie. Na kolejnych miejscach znalazły się pkt.pl (1,4 mln RU) oraz firmy.net (0,8 mln RU) i cylex.pl ( 0,7 mln RU).

Wyszukiwarki firm posiadają dokładne informacje na temat produktów i usług poszukiwanych przez konsumentów, dlatego w oparciu o tego typu dane mogą nie tylko prognozować trendy, ale także oferować firmom nowe rozwiązania reklamowe. Wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl prowadzi dla swoich klientów m.in. kampanie remarketingowe bazując na intencjach zakupowych.

Wyszukiwarki firm i usług konkurują z Google

(RED)


Jest szansa na spotkanie z Robertem Lewandowskim

Fani Roberta Lewandowskiego mają niepowtarzalną szansę, aby spotkać się ze swoim idolem i obejrzeć na żywo mecz ligowy z jego udziałem. Wystarczy wziąć udział w konkursie Huawei – zakupić najnowszy smartfon P20 lub P20 Pro i zrobić zdjęcie przedstawiające swój sposób na kibicowanie biało – czerwonym z telefonem. 10 zwycięzców, wyłanianych co tydzień, otrzyma podwójne […]

Jest nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Na polskim rynku Huawei MateBook D 15.6” będzie dostępny w dwóch wariantach. Pierwszy oferuje bardzo szybki i bezgłośny dysk SSD o pojemności 256 GB oraz układ […]

RODO a ochrona dzieci w internecie

Co dziesiąty polski internauta to małoletni w wieku od 7 do 14 lat – wynika z informacji podanej przez firmę Polskie Badanie Internetu. Aby zapewnić dzieciom bezpieczeństwo w wirtualnym świecie, opiekunowie muszą się mierzyć z wieloma wyzwaniami, RODO wychodzi im naprzeciw regulując kwestie ochrony danych osobowych w Internecie osób poniżej 16 roku życia. Obostrzenia dotyczą […]

Techcity na Facebooku