Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

27/06/2016

Domena .tech zaskoczyła

Nie minął nawet rok od wprowadzenia na rynek domeny .tech, a stała się już ona piątym najchętniej wybieranym rozszerzeniem na świecie. Najczęściej korzystają z niej firmy, które wytwarzają nowe technologie, startupy, uniwersytety, a także blogerzy i youtuberzy.

Domena .tech została wprowadzona na rynek w sierpniu ubiegłego roku. Należy do grupy rozszerzeń zwanych nTLD (nowe domeny funkcjonalne). Powstała w odpowiedzi na brak dużego wyboru nazw w popularnych domenach (na świecie – .com, w Polsce – .pl). Drugim powodem jest chęć odróżnienia się danego serwisu od konkurencji.

Od tamtego czasu na świecie zarejestrowano już ponad 141 tys. takich domen, w Polsce – 936. Okazuje się, że domena .tech jest piątym najczęściej wybieranym rozszerzeniem na świecie. Zarejestrowano już ją w 169 krajach. Najczęściej takie rozszerzenie wybierają Amerykanie, Europejczycy, Japończycy i Australijczycy.

Domena .tech zaskoczyła

Kto zazwyczaj decyduje się na domenę .tech? Są to firmy, które wytwarzają nowe technologie, startupy i uniwersytety. Sięgają po nią także blogerzy i youtuberzy zajmujący się tematyką nowinek technicznych. Nierzadko są to autorzy profili na serwisach społecznościowych, które mają miliony odbiorców.

Ilość rejestracji domen .tech wskazuje, że na rynku była duża luka, którą udało się wypełnić dopiero w zeszłym rokumówi Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. Blogerzy, youtuberzy, uniwersyteckie hackatony, placówki edukacyjne, internetowe serwisy informacyjne to tylko niektóre przykłady grup lub instytucji, które chciały zdecydowanie zaznaczyć swój profil działalności.

(RED)


Apsik! na alergię

Alergie stanowią bardzo ważny, ale często bagatelizowany problem zdrowotny. Alergiczny nieżyt nosa jest bardzo częstym schorzeniem w polskiej populacji. Ponad 14,5 mln osób w Polsce cierpi na nieżyty nosa, a ponad 8,5 mln na alergiczny nieżyt nosa. Z pomocą przychodzi m.in. kompleksowa, personalizowana aplikacja mobilna Apsik!, stworzona we współpracy z pacjentami i alergologami z Ośrodka […]

Aplikacja dla miejskich rowerzystów

Z myślą o potrzebach ludzi aktywnych, korzystających na co dzień z systemów rowerów miejskich w całej Polsce, powstała aplikacja mobilna „Rower Miejski!”.  Wyświetla ona mapę okolicznych stacji rowerowych, informując również o ilości dostępnych rowerów w każdej z nich. Użytkownik może znaleźć najbliższy punkt, w którym dostępne są rowery dostępne do wypożyczenia. Oprócz prezentacji aktualnych danych – aplikacja daje również możliwość przeglądania ich […]

Fotele dla fanów Battlefield i Call of Duty

Sukces foteli gamingowych zachęcił Genesis do eksperymentowania z serią Nitro. Już wkrótce gracze będą mogli zasiąść na fotelu wojennych barwach rodem z najlepszych shooterów w klimatach II WW. Producent coraz poważniej myśli o postawieniu na personalizację produktów. Na pierwszy ogień idzie wygląd fotela. Pierwsze eksperymenty zostały już zrobione: niektórzy współpracujący z marką influencerzy otrzymali krzesła […]

Techcity na Facebooku