Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

20/06/2017

GIF-y mają już 30 lat

Animowane obrazki znajdujemy w każdym zakątku Internetu i aż trudno uwierzyć, że GIF-y są z nami już od 30 lat. To jeden z najstarszych standardów, wynaleziony z potrzeby przesyłania obrazów w erze transferu na poziomie 56 kbit/s. Chociaż dzisiaj szybkość transmisji danych nie stoi już na przeszkodzie, GIF-y wciąż obecne są w naszym życiu. Zawładnęły sercami nastolatków, którzy na Messengerze wysyłają ich aż 25 tysięcy na minutę, a od początku powstania tego komunikatora wysłano już ponad 14 miliardów GIF-ów. Za ich pomocą głównie przekazujemy emocje i rozśmieszamy przyjaciół, jednak GIF może też odgrywać poważniejszą rolę, np. w marketingu.

GIF, czyli Graphics Interchange Format, powstał 15 czerwca 1987 w siedzibie firmy CompuServe pod nazwą GIF87a. Po dwóch latach format udoskonalono, wprowadzając do niego m.in. obsługę animacji i przezroczystości. Wysoki stopień kompresji i niewielkie rozmiary plików GIF powodowały, że były one chętnie wykorzystywane przez osoby tworzące pierwsze proste strony internetowe pod koniec lat 80. i w latach 90, dodając kolorytu i dynamiki statycznym witrynom. Wielką zaletą GIF-ów był niewielki rozmiar pliku, który pozwalał szybko wczytywać obraz, co było bardzo przydatne w czasach, gdy transfer pozwalał pobierać dane z prędkością 56 kilobitów na sekundę.

Wraz z upływem czasu i rozwojem infrastruktury GIF stracił na pierwotnym znaczeniu i zmienił swoją funkcję. Obecnie format ten głównie kojarzymy z zabawnymi animacjami, wykorzystywanymi na forach, w komentarzach lub w formie wszechobecnych memów. GIF-y co prawda zmieniły swoją funkcję, lecz wcale nie straciły na popularności. Śmiało można powiedzieć, że tak powszechne jak dziś, nie były nigdy wcześniej. Według portalu Facebook, użytkownicy aplikacji Messenger wysyłają ich średnio aż 25 tysięcy na minutę. Nic dziwnego, że coraz więcej firm dostrzega potencjał tego formatu i stara się go wykorzystać np. w komunikacji marketingowej, aby dotrzeć ze swoim przekazem do rzeszy młodych ludzi.

gify

Prowadzenie komunikacji za pomocą chatbotów posiada ogromny potencjał, choćby właśnie ze względu na możliwość wykorzystania w kampaniach skierowanych do młodych ludzi, którzy przecież uwielbiają GIF-y. Dzięki temu firmy i marki mogą tworzyć angażującą komunikację z klientami odbywającą się w kanałach, w których obecni są na co dzień oraz za pomocą narzędzi, z których codziennie korzystają. Wykorzystanie w swojej strategii komunikacji aplikacji Messenger i GIF-ów pozwoli nie tylko łatwiej dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, ale także stworzy pozytywny wizerunek firmy nowoczesnej, aktywnej, podążającej za nowymi trendami oraz mówiącej głosem zrozumiałym przez odbiorców. Nowoczesny marketingowiec korzysta dzisiaj z platform, które pozwalają prowadzić zintegrowaną komunikację w wielu kanałach.mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.

(RED)


Młody startup z Krakowa robi smart stolik

Krakowski startup Smartables przedstawia stolik, który oświetli drogę, bezprzewodowo naładuje telefon i odtworzy muzykę ze Spotify. Kampania projektu właśnie rusza na Kickstarterze. Dzisiejsze czasy to domena produktów smart. Krakowska firma stwierdziła, że ten trend zbyt długo omijał meble i że czas ten błąd naprawić. W pierwszej kolejności stworzyli smart stolik. Mebel nie tylko jest fajnie […]

Listopadowe nowości i zapowiedzi w CDA Premium

W listopadzie w katalogu CDA Premium pojawiły się nowości filmowe. Serwis zapowiedział też kilka ciekawych filmów, które będzie można oglądać już od 1 grudnia. Spośród listopadowych nowości można wymienić między innymi: Wszystko zostanie w rodzinie 1/2 (2014) – przebojowa francuska komedia w reżyserii duetu Philippe Lacheau i Nicolas Benamou. Marsylski łącznik (2014) – Marsylia, rok 1975. Rewelacyjna […]

Techcity na Facebooku