Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

20/06/2017

GIF-y mają już 30 lat

Animowane obrazki znajdujemy w każdym zakątku Internetu i aż trudno uwierzyć, że GIF-y są z nami już od 30 lat. To jeden z najstarszych standardów, wynaleziony z potrzeby przesyłania obrazów w erze transferu na poziomie 56 kbit/s. Chociaż dzisiaj szybkość transmisji danych nie stoi już na przeszkodzie, GIF-y wciąż obecne są w naszym życiu. Zawładnęły sercami nastolatków, którzy na Messengerze wysyłają ich aż 25 tysięcy na minutę, a od początku powstania tego komunikatora wysłano już ponad 14 miliardów GIF-ów. Za ich pomocą głównie przekazujemy emocje i rozśmieszamy przyjaciół, jednak GIF może też odgrywać poważniejszą rolę, np. w marketingu.

GIF, czyli Graphics Interchange Format, powstał 15 czerwca 1987 w siedzibie firmy CompuServe pod nazwą GIF87a. Po dwóch latach format udoskonalono, wprowadzając do niego m.in. obsługę animacji i przezroczystości. Wysoki stopień kompresji i niewielkie rozmiary plików GIF powodowały, że były one chętnie wykorzystywane przez osoby tworzące pierwsze proste strony internetowe pod koniec lat 80. i w latach 90, dodając kolorytu i dynamiki statycznym witrynom. Wielką zaletą GIF-ów był niewielki rozmiar pliku, który pozwalał szybko wczytywać obraz, co było bardzo przydatne w czasach, gdy transfer pozwalał pobierać dane z prędkością 56 kilobitów na sekundę.

Wraz z upływem czasu i rozwojem infrastruktury GIF stracił na pierwotnym znaczeniu i zmienił swoją funkcję. Obecnie format ten głównie kojarzymy z zabawnymi animacjami, wykorzystywanymi na forach, w komentarzach lub w formie wszechobecnych memów. GIF-y co prawda zmieniły swoją funkcję, lecz wcale nie straciły na popularności. Śmiało można powiedzieć, że tak powszechne jak dziś, nie były nigdy wcześniej. Według portalu Facebook, użytkownicy aplikacji Messenger wysyłają ich średnio aż 25 tysięcy na minutę. Nic dziwnego, że coraz więcej firm dostrzega potencjał tego formatu i stara się go wykorzystać np. w komunikacji marketingowej, aby dotrzeć ze swoim przekazem do rzeszy młodych ludzi.

gify

Prowadzenie komunikacji za pomocą chatbotów posiada ogromny potencjał, choćby właśnie ze względu na możliwość wykorzystania w kampaniach skierowanych do młodych ludzi, którzy przecież uwielbiają GIF-y. Dzięki temu firmy i marki mogą tworzyć angażującą komunikację z klientami odbywającą się w kanałach, w których obecni są na co dzień oraz za pomocą narzędzi, z których codziennie korzystają. Wykorzystanie w swojej strategii komunikacji aplikacji Messenger i GIF-ów pozwoli nie tylko łatwiej dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, ale także stworzy pozytywny wizerunek firmy nowoczesnej, aktywnej, podążającej za nowymi trendami oraz mówiącej głosem zrozumiałym przez odbiorców. Nowoczesny marketingowiec korzysta dzisiaj z platform, które pozwalają prowadzić zintegrowaną komunikację w wielu kanałach.mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.

(RED)


Rozdajemy licencje Bitdefender 2018

Świętujcie razem z Techcity.pl pojawienie się nowej wersji oprogramowania do walki z cyberzagrożeniami – Bitdefender 2018. Z tej okazji mamy dla Was zabawę i super nagrody. Wystarczy odpowiedzieć na trzy proste pytania związane z Bitdefender 2018. 1) Kiedy odbyła się polska premiera Bitdefender 2018 (dokładna data)? 2) Jakie 2 nowe funkcje znajdziemy w Bitdefender 2018? 3) Przez […]

Nowa aplikacja smogowa

Smog Info to łatwa w użyciu i przyjazna użytkownikowi aplikacja mobilna, która spełnia rolę informacyjną dotyczącą jakości powietrza w Polsce. Aplikacja samodzielnie wylicza i pokazuje ogólną jakość powietrza (od bardzo dobrej do złej) wraz ze szczegółowym poziomem stężenia wszystkich niebezpiecznych substancji, które znajdują się w atmosferze. W bazie danych programu znajdują się wszystkie stacje pomiarowe […]

Techcity na Facebooku