Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

20/09/2017

Premiera filmu w tym samym czasie w kinach i na CDA Premium

Filmy zazwyczaj mają premiery w kinach, a dopiero potem trafiają w inne miejsca, na przykład do serwisów VOD. Nie tym razem. Film „2 noce do rana” będzie miał 22 września niecodzienną, podwójną premierę: w kinach i w serwisie CDA Premium.

„2 noce do rana” to fińsko-litewski dramat. Caroline, francuska architektka, i Jaakko, di- dżej z Finlandii, spotykają się w Wilnie, gdzie ona załatwia interesy, a on ma zagrać kon- cert. Spędzają razem noc, ale przypadkowa przygoda przeradza się w coś więcej, gdy chmura wulkanicznych popiołów zasłanie niebo i sprawia, że wszystko loty zostają odwołane. Film był pokazywany na festiwalach w Brukseli, Edynburgu, Montrealu (otrzymał nagrodę dla najlepszego reżysera), czy Valladolid (nagroda dla najlepszego filmu).

2-noce-do-rana-plakat-sks_maly

Fakt, że film będzie można w tym samym czasie zobaczyć w kinach, jak i w serwisie VOD jest dość zaskakujący, ale jest to efekt współpracy CDA i dystrybutora obrazu, firmy Spectator. Jak podkreślają w komunikacie obie strony, rozwój rynku VOD nie musi być zagrożeniem dla kin, wręcz przeciwnie.

I to wydaje się mieć sens. Kinomani pójdą nie tylko „na film”, ale także, a może zwłaszcza „do kina”. Ci, którzy nie mogą, nie mają czasu lub zwyczajnie nie chcą, mogą zostać w domu i zobaczyć film na ekranie telewizora lub komputera. W komunikacie prasowym, zarówno przedstawiciel jednej, jak i drugiej strony zwraca uwagę, że takie podejście ma pomóc w walce z… piractwem.

CDA Premium

W tym momencie wiele osób może się uśmiechnąć, bo CDA do tej pory kojarzone było głównie z nielegalnymi filmami. Wydaje się jednak, że firma zrobiła bardzo dużo, by zmienić tą sytuacje. Jak pisze Rzeczpospolita „Samo CDA.pl też nie jest już takie, jak było” – firma współpracuje z dystrybutorami, udostępnia narzędzia do samodzielnego kasowania nielegalnych treści i sama reaguje bardzo szybko na wszelkie zgłoszenia. A projekt CDA Premium, gdzie można zobaczyć tylko legalne filmy, rozwija się doskonale. Wg informacji Rzeczpospolitej korzysta z niego ponad 80 tys. osób miesięcznie (osoby płacące abonament), co czyni CDA jednym z najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce. Co ciekawe, nikt z konkurencji nie chciał ani tego komentować, ani podać własnych wyników (inf. Rzeczpospolita).

Jak widać na przykładzie „2 noce do rana” bliska współpraca dystrybutorów i serwisów VOD jest możliwa. Widzowie na pewno na tym zyskują.

(RED)


Komentarze

  1. Ivon Gregory napisał(a):

    I enjoyed your wonderful blog.

    Thank you for the very hard work done.

  2. Credit Matters Inc napisał(a):

    Thank you for the article.

    Great blog that I enjoyed reading.

  3. Marshall Schwimmer napisał(a):

    Thank you very much for your blog.

    I enjoyed reading this article.

Apsik! na alergię

Alergie stanowią bardzo ważny, ale często bagatelizowany problem zdrowotny. Alergiczny nieżyt nosa jest bardzo częstym schorzeniem w polskiej populacji. Ponad 14,5 mln osób w Polsce cierpi na nieżyty nosa, a ponad 8,5 mln na alergiczny nieżyt nosa. Z pomocą przychodzi m.in. kompleksowa, personalizowana aplikacja mobilna Apsik!, stworzona we współpracy z pacjentami i alergologami z Ośrodka […]

Aplikacja dla miejskich rowerzystów

Z myślą o potrzebach ludzi aktywnych, korzystających na co dzień z systemów rowerów miejskich w całej Polsce, powstała aplikacja mobilna „Rower Miejski!”.  Wyświetla ona mapę okolicznych stacji rowerowych, informując również o ilości dostępnych rowerów w każdej z nich. Użytkownik może znaleźć najbliższy punkt, w którym dostępne są rowery dostępne do wypożyczenia. Oprócz prezentacji aktualnych danych – aplikacja daje również możliwość przeglądania ich […]

Fotele dla fanów Battlefield i Call of Duty

Sukces foteli gamingowych zachęcił Genesis do eksperymentowania z serią Nitro. Już wkrótce gracze będą mogli zasiąść na fotelu wojennych barwach rodem z najlepszych shooterów w klimatach II WW. Producent coraz poważniej myśli o postawieniu na personalizację produktów. Na pierwszy ogień idzie wygląd fotela. Pierwsze eksperymenty zostały już zrobione: niektórzy współpracujący z marką influencerzy otrzymali krzesła […]

Techcity na Facebooku