Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

07/12/2017

3 mity na temat wirtualnych operatorów komórkowych

Choć zaufanie klientów do wirtualnych operatorów rośnie, to na ich temat wciąż narasta się wiele mitów. Wydarzenia rynkowe, zmiany przepisów to czynniki, które dla przeciętnego użytkownika usług telekomunikacyjnych wciąż są skomplikowane. Właśnie w ten sposób pojawiają się nieprawdziwe informacje, które czas obalić.

Mit 1 – Wirtualni operatorzy mają niższe ceny, bo nie są objęci takimi samymi przepisami prawnymi jak operatorzy GSM
Nieprawda. Mniejsi operatorzy, działają na takich samych zasadach jak Ci najwięksi, znani z telewizyjnych reklam. Prawo telekomunikacyjne obowiązuje wszystkich operatorów w taki sam sposób. Nie ma, więc możliwości, aby któryś z nich miał uprzywilejowaną pozycję. Z kolei lepsze oferty i niższe ceny u mniejszych operatorów to efekt braku konieczności utrzymania infrastruktury (tzw. masztów) oraz braku rozbudowanej sieci salonów sprzedaży. To sprawia, że oferty mniejszych operatorów nie muszą uwzględniać kosztów ich utrzymania, przez co ceny dla klientów są atrakcyjniejsze.

aerial-1880864_960_720

Mit 2 – U mniejszego operatora mamy większe ryzyko utraty numeru
Istnieje przeświadczenie, że mniejsi operatorzy są mniej stabilni, a przez to mogą zakończyć swoją działalność. Może to stwarzać poczucie możliwości utraty numeru. Nic bardziej mylnego. Każdy mniejszy operator, zwany też fachowo wirtualnym, korzysta z infrastruktury operatora, który posiada wspomniane już maszty. Między nimi podpisana jest umowa, która gwarantuje utrzymanie ciągłości działania numeru i świadczenia usługi telekomunikacyjnej.

Mit 3 – Mniejsi operatorzy mają słabszy zasięg
Każdy mniejszy operator działa na sieci dużego operatora, z którym ma podpisaną umowę. Dzięki temu zasięg ich sieci jest dokładnie taki sam. Co więcej takie umowy posiadają zapisy, w których mniejszy operator nie może być dyskryminowany w dostępnie do zasięgu. W większości przypadków zasięg, z jakiego korzysta dany operator można sprawdzić na jego stronie internetowej.

(RED/Virgin Mobile)


Apsik! na alergię

Alergie stanowią bardzo ważny, ale często bagatelizowany problem zdrowotny. Alergiczny nieżyt nosa jest bardzo częstym schorzeniem w polskiej populacji. Ponad 14,5 mln osób w Polsce cierpi na nieżyty nosa, a ponad 8,5 mln na alergiczny nieżyt nosa. Z pomocą przychodzi m.in. kompleksowa, personalizowana aplikacja mobilna Apsik!, stworzona we współpracy z pacjentami i alergologami z Ośrodka […]

Aplikacja dla miejskich rowerzystów

Z myślą o potrzebach ludzi aktywnych, korzystających na co dzień z systemów rowerów miejskich w całej Polsce, powstała aplikacja mobilna „Rower Miejski!”.  Wyświetla ona mapę okolicznych stacji rowerowych, informując również o ilości dostępnych rowerów w każdej z nich. Użytkownik może znaleźć najbliższy punkt, w którym dostępne są rowery dostępne do wypożyczenia. Oprócz prezentacji aktualnych danych – aplikacja daje również możliwość przeglądania ich […]

Fotele dla fanów Battlefield i Call of Duty

Sukces foteli gamingowych zachęcił Genesis do eksperymentowania z serią Nitro. Już wkrótce gracze będą mogli zasiąść na fotelu wojennych barwach rodem z najlepszych shooterów w klimatach II WW. Producent coraz poważniej myśli o postawieniu na personalizację produktów. Na pierwszy ogień idzie wygląd fotela. Pierwsze eksperymenty zostały już zrobione: niektórzy współpracujący z marką influencerzy otrzymali krzesła […]

Techcity na Facebooku