Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

06/02/2018

To maszyna, która nie zwalnia tempa

Tylko w 2016 roku rynek gier mobilnych wygenerował przychód na poziomie 40,6 miliarda dolarów, co stanowiło wtedy równowartość pieniędzy zarobionych w kasach biletowych kin na całym świecie, jak podaje badanie przeprowadzone przez Unity i Superdata na początku zeszłego roku. Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów.

W zeszłym roku rynek gier mobilnych odnotował 19% przyrostu rok do roku, co przekłada się na przychód na poziomie 46,1 miliarda dolarów; to kwota, która stanowi aż 42% całego rynku gier. Jeszcze większe wrażenie robią statystyki z najpopularniejszych sklepów z aplikacjami na urządzenia mobilne. Przyrost z zeszłego roku w Google Play i App Store, przy porównaniu statystyk z pierwszego kwartału roku 2016 z adekwatnym okresem w roku 2017, został oceniony przez Sensor Tower na 53% rok do roku, osiągając wynik 11,9 miliarda dolarów przychodu z 7,8 miliarda. To oznacza, że wzrost przychodu z gier tylko w pierwszym kwartale zeszłego roku w Apple App Store plasował się na poziomie 80%, a na Google Play aż 90%.

Wśród platform mobilnych ciągłą dominację utrzymują smartfony. Stanowią trzy czwarte rynku gier mobilnych, co przekłada się na przychód na poziomie 35,3 miliarda dolarów. Pozostałe 10,8 miliarda to zasługa tabletów, których sprzedaż w ostatnim czasie wybuchła i znacząco przyczyniła się do wzrostu popularności gier na urządzeniach mobilnych. Newzoo ocenia, że na świecie aktywnie wykorzystywanych jest blisko 280 milionów tabletów.

Newzoo w swoim badaniu wskazuje jasno na tendencję wzrostową. Do 2020 roku można spodziewać się osiągnięć na poziomie 128,5 miliarda dolarów przychodu na rynku gier, z czego już połowa będzie należała do rynku gier mobilnych. – To maszyna, która nie zwalnia tempa, a wręcz przeciwnie. Ludzie otoczyli się technologiami mobilnymi, a naszym zadaniem jest zaspokoić ich popyt na rozrywkę w tej przestrzeni. To wybitnie wymagające zadanie, ponieważ musimy cały czas poszerzać ofertę i wpisywać się w nowe trendymówi Grzegorz Zwoliński, Prezes Zarządu i współzałożyciel studia T-Bull S.A., rodzimego studia deweloperskiego produkującego gry mobilne.

(RED)


Apsik! na alergię

Alergie stanowią bardzo ważny, ale często bagatelizowany problem zdrowotny. Alergiczny nieżyt nosa jest bardzo częstym schorzeniem w polskiej populacji. Ponad 14,5 mln osób w Polsce cierpi na nieżyty nosa, a ponad 8,5 mln na alergiczny nieżyt nosa. Z pomocą przychodzi m.in. kompleksowa, personalizowana aplikacja mobilna Apsik!, stworzona we współpracy z pacjentami i alergologami z Ośrodka […]

Aplikacja dla miejskich rowerzystów

Z myślą o potrzebach ludzi aktywnych, korzystających na co dzień z systemów rowerów miejskich w całej Polsce, powstała aplikacja mobilna „Rower Miejski!”.  Wyświetla ona mapę okolicznych stacji rowerowych, informując również o ilości dostępnych rowerów w każdej z nich. Użytkownik może znaleźć najbliższy punkt, w którym dostępne są rowery dostępne do wypożyczenia. Oprócz prezentacji aktualnych danych – aplikacja daje również możliwość przeglądania ich […]

Fotele dla fanów Battlefield i Call of Duty

Sukces foteli gamingowych zachęcił Genesis do eksperymentowania z serią Nitro. Już wkrótce gracze będą mogli zasiąść na fotelu wojennych barwach rodem z najlepszych shooterów w klimatach II WW. Producent coraz poważniej myśli o postawieniu na personalizację produktów. Na pierwszy ogień idzie wygląd fotela. Pierwsze eksperymenty zostały już zrobione: niektórzy współpracujący z marką influencerzy otrzymali krzesła […]

Techcity na Facebooku