21/04/2009

Cyfrowy potok wideo Quadro firmy NVIDIA

NVIDIA Corporation przedstawiła Cyfrowy potok wideo (Digital Video Pipeline) NVIDIA Quadro, pierwszą w branży, zintegrowaną, wykorzystującą GPU platformę dla producentów telewizyjnych, przeznaczoną do produkcji, obróbki oraz prezentowania wirtualnych efektów w przekazach wideo.

Rozwiązanie to stanowi najszybszy silnik graficzny dla produkcji telewizyjnej, oferowany na elastycznej, niezawodnej i niedrogiej platformie wykorzystującej komputery PC. Zapewniając bezpośrednią ścieżkę przetwarzania obrazu przez procesor graficzny, pozwala profesjonalistom na emitowanie wysokiej jakości, bogatych graficznie audycji w czasie rzeczywistym. Oferuje także najszybszą ścieżkę przechwytywania i transkodowania przekazów o jakości HD, co znajduje zastosowanie w usługach polegających na strumieniowym udostępnianiu wideo HD w Internecie.
quadro_fx_4800_3qtr_small
Cyfrowy potok wideo Quadro łączy następujące rozwiązania:

•    Karta Quadro SDI Capture – pozwala na przesyłanie nieskompresowanego wideo bezpośrednio do pamięci GPU Quadro z obsługą SDI, z możliwością jednoczesnego przechwytywania do czterech pojedynczych źródeł HD-SDI. Obsługuje wszystkie standardowe formaty SMPTE (3G, 2K, HD i SD).

•    Karta Quadro SDI Output – stanowi zintegrowane rozwiązanie do integracji grafiki z wideo, pozwalające na włączanie w czasie rzeczywistym efektów 2D i 3D do wideo w formatach 2K, HD i SD. Pozwala na synchronizację genlock ze źródłem zewnętrznym lub z kartą Quadro SDI Capture.

•    Profesjonalne rozwiązania GPU Quadro FX – wybierz kartę najnowsze generacji: Quadro FX 3800, Quadro FX 4800 lub Quadro FX 5800. Wykorzystujące rewolucyjną architekturę obliczeń równoległych CUDA, Quadro oferuje zaawansowane funkcje i możliwości, do 240 równoległych rdzeni przetwarzających oraz obsługę aplikacji OpenGL i Microsoft DirectX 10 następnej generacji.

•    SDK dla cyfrowego potoku wideo Quadro – zawiera obszerny pakiet do tworzenia oprogramowania z próbkami kodu, API i plug-inami, pozwalającymi na optymalizację potoków przetwarzania grafiki i danych procesora graficznego Quadro. Dzięki temu uzyskać można łatwą programowalność i kontrolę nad całym cyfrowym potokiem wideo – od przechwytywania wideo po emisję programu.

„Cyfrowy potok wideo Quadro pozwala ominąć CPU i pamięć główną i w pełni wykorzystać moc przetwarzania grafiki i obliczeniową procesora graficznego”, powiedział Marv White, główny technolog w firmie Sportvision. „Kontynuując ścisłą współpracę z firmą NVIDIA jesteśmy pewni, że nasi klienci będą otrzymywać najbardziej innowacyjną, dostępną obecnie technologię z zakresu przekazu na żywo”.

„W ciągu następnych dwóch lat będziemy świadkami jeszcze szybszego wdrażania rozwiązań z dziedziny grafiki telewizyjnej i wirtualnych scenografii”, powiedział Jeff Brown, szef działu profesjonalnych rozwiązań graficznych w firmie NVIDIA. „Nie możemy się już doczekać, by ujrzeć wyniki pracy nadawców z tą technologią”.

NVIDIA prezentuje nową platformę na swoim stoisku (SL 7906, South Hall w Las Vegas Convention Centre) na imprezie NAB 2009, odbywającej się w Las Vegas w dniach 20-23 kwietnia 2009 r. Cyfrowy potok wideo Quadro firmy NVIDIA dostępny będzie od sierpnia 2009 roku.

www.nvidia.pl/quadro/dvp

Udostępnij ten artykuł...