Od dziś w ponad 100 salonach sieci Vobis oraz w sklepie internetowym Vobis.pl dostępne są zestawy do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Wchodzące w skład zestawów certyfikaty kwalifikowane wydawane są przez CERTUM Powszechne Centrum Certyfikacji należące do Unizeto Technologies SA. Bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą certyfikatu kwalifikowanego jest niezbędny między innymi przy: przesyłaniu deklaracji ZUS, „załatwianiu” drogą elektroniczną formalności w urzędach administracji publicznej, składaniu e-Deklaracji podatkowych oraz zawieraniu umów i wystawianiu faktur w formie elektronicznej.
Wszelkie formalności związane z zakupem i aktywacją Zestawów CERTUM takie jak weryfikacja tożsamości, zawarcie umowy, aktywacja karty, złożenie wniosku oraz pobranie online certyfikatu kwalifikowanego można dokonać na miejscu w salonach sieci VOBIS. Tym samym CERTUM Powszechne Centrum Certyfikacji posiada największą w Polsce sieć punktów, gdzie można uzyskać certyfikat kwalifikowany w ciągu jednego dnia.
Bezpieczny podpis elektroniczny jest narzędziem uniwersalnym. Od maja 2008 urzędy w całej Polsce mają obowiązek przyjmowania dokumentów podpisanych elektronicznie na równi z dokumentami tradycyjnymi, dzięki temu podpis elektroniczny wykorzystany jest nie tylko w komunikacji z ZUS (program Płatnik), ale także w wielu innych obszarach związanych z aktywnością gospodarczą i nie tylko. Obecnie podpis elektroniczny w Polsce jest coraz powszechniej stosowany m.in. do:
• Występowania do urzędu podawczego ZUS w sprawie wydania różnych zaświadczeń np. o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne.
• Rozliczeń podatkowych w systemie e-Deklaracje.
• Komunikowania się z urzędami centralnymi i samorządowymi w całym kraju, także z GUS, PFRON, GIODO, GIIF, KRS.
• Zawierania umów oraz wystawiania faktur elektronicznych.
• Składania ofert w aukcjach elektronicznych.
• Podpisywania dokumentów firmowych.
• Potwierdzania autorstwa dokumentów – np. dzieł literackich, projektów, prac artystycznych zapisanych w postaci cyfrowej.
Bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, pozwala w jednoznaczny sposób zidentyfikować tożsamość osoby, która się nim posługuje i tylko on jest równoważny prawnie podpisowi własnoręcznemu. Stosowanie podpisu elektronicznego daje znaczące korzyści takie jak oszczędność czasu, wysiłku ludzkiego oraz papieru i energii. Umożliwia pełne wykorzystanie komunikacji internetowej w administracji publicznej oraz w biznesie, wpływając na redukcję kosztów prowadzonej działalności.
Podpis elektroniczny jest rozwiązaniem dla osób, które w swoich firmach i instytucjach zamierzają wykorzystywać dokument w formie elektronicznej przy zachowaniu jego mocy prawnej, zapewniając jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa.
Zestaw CERTUM z certyfikatem kwalifikowanym służącym do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego, dostępny jest w salonach sieci Vobis w dwóch wersjach:
• z czytnikiem kart kryptograficznych (mini oraz standard)
• bez czytnika.
Wersja druga przeznaczona jest dla posiadaczy czytników kart kryptograficznych lub osób korzystających ze stacji roboczych w systemie zmianowym. Okres ważności certyfikatu kwalifikowanego przynależnego do Zestawu CERTUM wynosi rok lub dwa lata w zależności od preferencji zamawiającego. Po wygaśnięciu ważności certyfikatu, istnieje możliwość jego odnowienia.
Powyższe zestawy można nabyć we wszystkich salonach sieci Vobis, a także w sklepie internetowym Vobis.pl w cenach netto od 199 zł (242,78 zł brutto) do 315 zł (384,30 zł brutto), w zależności od wersji oraz wybranego okresu ważności certyfikatu. Pracownicy salonów sieci VOBIS w trakcie szkoleń uzyskali niezbędną wiedzę i są w pełni przygotowani do obsługi osób zainteresowanych zestawami do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego.