Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

19/08/2009

Laptop uniwersalny na celowniku

Idealny notebook to w pojęciu internauty sprzęt sygnowany logo HP. Przychylnym okiem patrzymy także na modele wypuszczane przez Toshibę lub Asusa. W zakresie parametrów dominuje klasyka: wyświetlacz 15,4”, pojemny dysk (200 GB) oraz pamięć (2 GB). Taki oto portret wymarzonego laptopa wyłania się z najnowszego raportu przygotowanego przez serwis porównujący ceny Skąpiec.pl

Według raportu „Preferencje zakupowe użytkowników serwisu Skapiec.pl w okresie od stycznia 2009 do czerwca 2009 w kategorii Notebooki w dziale Komputery” współczesny notebook powinien być mały i lekki, a jednocześnie maksymalnie wy dajny.

HP Pavilion

Na podium bez zmian

Stawiamy na sprzęt renomowanych marek. Rozgrywkę o serca i portfele polskich e-konsumentów nadal wygrywa Hewlett – Packard. Nadal ponieważ producent ten jest faworytem od początku 2008 roku. W trakcie analizowanych 6 m-cy uzyskał 20,33 proc. wskazań.

Wyprzedził tym samym o kilka punktów procentowych Toshibę, która odnotowała na swym koncie 16,86 proc. wszystkich wyborów. Na trzeciej pozycji uplasował się Asus (15,61 proc.).

Wspomniane marki zdystansowały produkty z logo:

  • IBM Lenovo (8,54 proc.),
  • Dell (7,84 proc.),
  • Acer (6,07 proc.),
  • Sony (5,03 proc.),
  • Samsung (3,79 proc.)
  • Fujitsu-Siemens (obecnie Fujitsu – 3,66 proc.).

Warto zaznaczyć, że parametr „Producent” przestał być najbardziej istotnym kryterium wyboru laptopa. Z ok. 25 proc. wskazań spadł na drugą pozycję. Internauci przywiązują aktualnie największą wagę do rozmiaru matrycy (26,28 proc. wskazań).

Co ciekawe, najmniejsze znaczenie dla osób poszukujących notebooka za pośrednictwem Skąpiec.pl ma cena (uzyskała jedynie 0,86 proc. wskazań). Istotniejsze od niej okazały się m.in. takie parametry jak Pamięć RAM, Procesor, Dysk, System operacyjny, Komunikacja czy Napęd optyczny.

Netbooki idą do góry

Największą popularnością w pierwszym półroczu 2009 cieszyły się matryce o wartości „15,4’’ (23,15 proc. wskazań). Na drugim miejscu uplasowały się 17-stki (11,38 proc.), a na trzecim wyświetlacze 10-calowe ( 5,62 proc.). Poza podium znalazła się wartość 15,4” 1680×1050 (5,40 % wyborów).

matryca

Biorąc pod uwagę wyniki poprzedniego raportu (październik 2008 – marzec 2009), widzimy, że coraz większe udziały w polskim rynku mają lekkie i mobilne netbooki. Wystarczy wspomnieć, że matryce 10-calowe awansowały z pozycji piątej na miejsce trzecie. Zdecydowanie wzrosło także zainteresowanie przekątnymi ekranu 13” (skok z miejsca siódmego na miejsce piąte).

Im taniej, tym lepiej

Mimo że cena odgrywa znikomą rolę na tle pozostałych parametrów, potencjalni nabywcy skłaniają się ku najtańszym modelom komputerów przenośnych.

Najczęściej wybierano przedział cenowy do 2000 zł – (18,30 proc.). Minimalnie rzadziej użytkownicy Skąpiec.pl zaznaczali przedział od 2200 do 2500 zł (17,68 proc.). Trzecim z najbardziej popularnych przedziałów cenowych jest przedział od 2500 do 3000 zł (17,42 proc.). Najrzadziej sięgamy po notebooki z najdroższej półki.

cena

Więcej RAM-ów

W ramach parametru Pamięć RAM na pierwszym miejscu uplasowała się wartość „2 GB i więcej” (50,04 proc.) Warto wspomnieć o drugiej pozycji, na której znalazła się wartość 4 GB (23,97 proc.). Z każdym miesiącem zwiększała ona swój udział w rynku – wzrost z ok. 19 proc. wszystkich wyborów (styczeń 2009) do ok. 30 proc. (czerwiec 2009).

ram

Bieżący rok nie jest najbardziej szczęśliwy z punktu widzenia sprzedawców notebooków. Ogólnoświatowa dekoniunktura bezlitośnie zbiera żniwo. Czas pokaże co przyniesie ostatni kwartał. Okres jesienno-zimowy wiązał się rokrocznie z wyraźnym ożywieniem w tej branży. Może więc i tym razem skłoni internautów do szerszego otwarcia portfeli.

Idealny laptop:

  • Marka: HP
  • Cena: poniżej 2000 zł
  • Matryca: 15,4’’
  • Procesor: Core 2 Duo P8700
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Dysk: minimum 200 GB
  • Karta graficzna: nVidia Ge Force 9600 GT
  • System operacyjny: Vista Home Premium

Pełna treść Raportu znajduje się tutaj.


Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku