Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

15/01/2010

„Alvin i wiewiórki 2” przy użyciu NVIDIA Quadro FX

W roku 2009 wytwórnia Twentieth Century Fox wypuściła drugą część przygód wiewiórki o imieniu Alvin pod tytułem „Alvin i wiewiórki 2.” Igraszki wiewiórek można było oglądać w kinach od 23 grudnia. W filmie, w którym przedstawiono historię sześciu wiewiórek doskonale połączono animację wraz z grą prawdziwych aktorów.

Przygotowanie projektów, stworzenie oraz integrację głównych animowanych bohaterów, rozbudowując tym samym postaci, które pojawiły się w pierwszej części „Alvina i wiewiórek” w 2007 roku – pierwszym filmie tej franczyzy, po raz kolejny zlecono wielokrotnie nagradzanemu studiu Rhythm & Hues (R&H). Tak jak miało to miejsce przez ostatnie sześć lat studio polegało w zupełności na profesjonalnych rozwiązaniach graficznych NVIDIA Quadro, które pomogły ich artystom w stworzeniu niezwykłych postaci animowanych. Projekt wykonywany był równocześnie w czterech studiach R&H w Los Angeles, Indiach i Malezji.

Zadaniem R&H było przygotowanie setek ujęć do drugiej części filmu oraz sześciu zwiastunów filmowych – takiej liczby ujęć studio nie przygotowywało do tej pory dla żadnego innego projektu. Niektóre elementy sceny pochodzące z pierwotnej wersji filmu mogły być użyte ponownie, ale studio musiało również zaprojektować i animować całkowicie nowe postacie stworzone w technice CG.

Nie dość, że zadanie było już samo w sobie bardzo skomplikowane to wymagało również integracji wiewiórek stworzonych techniką CG z prawdziwymi aktorami w scenach gry w zbijanego, piłkę nożną czy też w scenach z dnia codziennego. Ponadto, cały projekt musiał być ukończony w zaledwie 28 tygodni. Był to bardzo krótki okres czasu biorąc pod uwagę zakres zadań.

– Film wymagał olbrzymiego nakładu pracy nad CG, tak więc było istotne, aby wykorzystać technologię NVIDIA Quadro do przejrzenia naszej pracy i wygenerowania wielu iteracji scen -powiedział Mark Brown wiceprzewodniczący ds. technologii w Rhythm & Hues.

Aby sprostać wymaganiom stawianym przez produkcję drugiej części Alvina, R&H pracowało na najwyższych obrotach. W czterech studiach zwiększono ilość artystów pracujących nad grafikami oraz liczbę stacji roboczych. W najgorętszym momencie produkcji w czterech studiach R&H, zlokalizowanych w Los Angeles, Mombaju, Hajdarabadzie i Kuala Lumpur, używano prawie 1000 stacji roboczych NVIDIA Quadro.

Oprócz stosowania rozwiązań Quadro dla projekcji w formacie 2K i dailies, R&H przygotowało komputery z Linuxem, które oprócz Quadro wyposażone były w programy będące własnością studia. Programu Icy użyto do compostingu, Voodoo do animacji, Wren do renderingu i Eve do playbacku. Rozwiązania NVIDIA Quadro akcelerują również oprogramowanie modelujące Autodesk Maya oraz pakiet Houdini firmy Side Effects Software.

Przyjmując nowy model stosowania 3D w produkcji filmowej, R&H rozpoczęło poznawanie stereoskopowych sterowników 3D NVIDIA dla Linuxa przygotowując się tym samym do następnego projektu filmu pełnometrażowego, którym będzie film 3D.

Dzięki rozwiązaniom grafiki NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zniknęły limity, które dotyczyły użytkowania CAD, DCC oraz aplikacji wizualnych. Uzbrojone one są w kompletnie nową architekturę grafiki skonstruowaną w taki sposób, aby sprostać największym wyzwaniom. Produkty NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zaopatrzone są w pamięć o przepustowości 102 GB/sek., bufor ramki GDDR3 o pojemności 4GB oraz 512-bitowy interfejs. Rodzina produktów NVIDIA Quadro oferuje również duży wybór produktów specjalistycznych, które zaspokoją potrzeby profesjonalistów. Są to między innymi NVIDIA Quadro SDI (umożliwia bezpośrednie połączenie ze sprzętem emisyjnym w celu przeglądania, nagrywania lub emisji na żywo) oraz NVIDIA Quadro G-Sync (karta opcjonalna, która zapewnia funkcjonalność frame lock/genlock do niespotykanych do tej pory poziomów realizmu, wizualizacji oraz możliwości współpracy).


T-Mobile uruchamia pierwszą w Polsce sieć 5G

Polska jako jeden z pierwszych krajów na świecie uruchomiła sieć 5G. W Warszawie zainaugurowano projekt T-Mobile #5G_LAB demonstrujący jej możliwości. Zasięg 5G obecnie dostępny jest w centrum Warszawy, jednak z czasem będzie on rozszerzany na kolejne lokalizacje i miasta, by docelowo objąć zasięgiem cały kraj. Jak podkreślają eksperci, uruchomienie sieci 5G w Polsce jest podstawą […]

IKO najlepszą aplikacją płatniczą 2018 roku

W konkursie na „Najlepsze polskie produkty Digital Payments 2018 roku” IKO PKO Banku Polskiego zwyciężyło w kategorii najlepsza aplikacja płatnicza w Polsce w 2018 r. Jury doceniło jego innowacyjność, kompleksowość oraz popularność i uznanie użytkowników. IKO przekroczyło w listopadzie rekordową barierę 3 milionów aktywnych aplikacji. Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, […]

Świąteczna gorączka zakupów sprzyja hakerom

Według badań F-Secure, 9 na 10 prób zainfekowania użytkowników złośliwym oprogramowaniem to efekt rozsyłania spamu przez cyberprzestępców. W 69% przypadków wiadomości kierują odbiorców na strony internetowe zawierające szkodliwe treści, a pozostałe 31% zachęca do pobrania złośliwych załączników. W okresie świątecznym hakerzy aktywnie wysyłają fałszywe powiadomienia o nieudanej dostawie prezentu czy otrzymaniu faktury za zakupy. Tegoroczny […]

Techcity na Facebooku