Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

15/01/2010

„Alvin i wiewiórki 2” przy użyciu NVIDIA Quadro FX

W roku 2009 wytwórnia Twentieth Century Fox wypuściła drugą część przygód wiewiórki o imieniu Alvin pod tytułem „Alvin i wiewiórki 2.” Igraszki wiewiórek można było oglądać w kinach od 23 grudnia. W filmie, w którym przedstawiono historię sześciu wiewiórek doskonale połączono animację wraz z grą prawdziwych aktorów.

Przygotowanie projektów, stworzenie oraz integrację głównych animowanych bohaterów, rozbudowując tym samym postaci, które pojawiły się w pierwszej części „Alvina i wiewiórek” w 2007 roku – pierwszym filmie tej franczyzy, po raz kolejny zlecono wielokrotnie nagradzanemu studiu Rhythm & Hues (R&H). Tak jak miało to miejsce przez ostatnie sześć lat studio polegało w zupełności na profesjonalnych rozwiązaniach graficznych NVIDIA Quadro, które pomogły ich artystom w stworzeniu niezwykłych postaci animowanych. Projekt wykonywany był równocześnie w czterech studiach R&H w Los Angeles, Indiach i Malezji.

Zadaniem R&H było przygotowanie setek ujęć do drugiej części filmu oraz sześciu zwiastunów filmowych – takiej liczby ujęć studio nie przygotowywało do tej pory dla żadnego innego projektu. Niektóre elementy sceny pochodzące z pierwotnej wersji filmu mogły być użyte ponownie, ale studio musiało również zaprojektować i animować całkowicie nowe postacie stworzone w technice CG.

Nie dość, że zadanie było już samo w sobie bardzo skomplikowane to wymagało również integracji wiewiórek stworzonych techniką CG z prawdziwymi aktorami w scenach gry w zbijanego, piłkę nożną czy też w scenach z dnia codziennego. Ponadto, cały projekt musiał być ukończony w zaledwie 28 tygodni. Był to bardzo krótki okres czasu biorąc pod uwagę zakres zadań.

– Film wymagał olbrzymiego nakładu pracy nad CG, tak więc było istotne, aby wykorzystać technologię NVIDIA Quadro do przejrzenia naszej pracy i wygenerowania wielu iteracji scen -powiedział Mark Brown wiceprzewodniczący ds. technologii w Rhythm & Hues.

Aby sprostać wymaganiom stawianym przez produkcję drugiej części Alvina, R&H pracowało na najwyższych obrotach. W czterech studiach zwiększono ilość artystów pracujących nad grafikami oraz liczbę stacji roboczych. W najgorętszym momencie produkcji w czterech studiach R&H, zlokalizowanych w Los Angeles, Mombaju, Hajdarabadzie i Kuala Lumpur, używano prawie 1000 stacji roboczych NVIDIA Quadro.

Oprócz stosowania rozwiązań Quadro dla projekcji w formacie 2K i dailies, R&H przygotowało komputery z Linuxem, które oprócz Quadro wyposażone były w programy będące własnością studia. Programu Icy użyto do compostingu, Voodoo do animacji, Wren do renderingu i Eve do playbacku. Rozwiązania NVIDIA Quadro akcelerują również oprogramowanie modelujące Autodesk Maya oraz pakiet Houdini firmy Side Effects Software.

Przyjmując nowy model stosowania 3D w produkcji filmowej, R&H rozpoczęło poznawanie stereoskopowych sterowników 3D NVIDIA dla Linuxa przygotowując się tym samym do następnego projektu filmu pełnometrażowego, którym będzie film 3D.

Dzięki rozwiązaniom grafiki NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zniknęły limity, które dotyczyły użytkowania CAD, DCC oraz aplikacji wizualnych. Uzbrojone one są w kompletnie nową architekturę grafiki skonstruowaną w taki sposób, aby sprostać największym wyzwaniom. Produkty NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zaopatrzone są w pamięć o przepustowości 102 GB/sek., bufor ramki GDDR3 o pojemności 4GB oraz 512-bitowy interfejs. Rodzina produktów NVIDIA Quadro oferuje również duży wybór produktów specjalistycznych, które zaspokoją potrzeby profesjonalistów. Są to między innymi NVIDIA Quadro SDI (umożliwia bezpośrednie połączenie ze sprzętem emisyjnym w celu przeglądania, nagrywania lub emisji na żywo) oraz NVIDIA Quadro G-Sync (karta opcjonalna, która zapewnia funkcjonalność frame lock/genlock do niespotykanych do tej pory poziomów realizmu, wizualizacji oraz możliwości współpracy).


Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku