15/01/2010

„Alvin i wiewiórki 2” przy użyciu NVIDIA Quadro FX

W roku 2009 wytwórnia Twentieth Century Fox wypuściła drugą część przygód wiewiórki o imieniu Alvin pod tytułem „Alvin i wiewiórki 2.” Igraszki wiewiórek można było oglądać w kinach od 23 grudnia. W filmie, w którym przedstawiono historię sześciu wiewiórek doskonale połączono animację wraz z grą prawdziwych aktorów.

Przygotowanie projektów, stworzenie oraz integrację głównych animowanych bohaterów, rozbudowując tym samym postaci, które pojawiły się w pierwszej części „Alvina i wiewiórek” w 2007 roku – pierwszym filmie tej franczyzy, po raz kolejny zlecono wielokrotnie nagradzanemu studiu Rhythm & Hues (R&H). Tak jak miało to miejsce przez ostatnie sześć lat studio polegało w zupełności na profesjonalnych rozwiązaniach graficznych NVIDIA Quadro, które pomogły ich artystom w stworzeniu niezwykłych postaci animowanych. Projekt wykonywany był równocześnie w czterech studiach R&H w Los Angeles, Indiach i Malezji.

Zadaniem R&H było przygotowanie setek ujęć do drugiej części filmu oraz sześciu zwiastunów filmowych – takiej liczby ujęć studio nie przygotowywało do tej pory dla żadnego innego projektu. Niektóre elementy sceny pochodzące z pierwotnej wersji filmu mogły być użyte ponownie, ale studio musiało również zaprojektować i animować całkowicie nowe postacie stworzone w technice CG.

Nie dość, że zadanie było już samo w sobie bardzo skomplikowane to wymagało również integracji wiewiórek stworzonych techniką CG z prawdziwymi aktorami w scenach gry w zbijanego, piłkę nożną czy też w scenach z dnia codziennego. Ponadto, cały projekt musiał być ukończony w zaledwie 28 tygodni. Był to bardzo krótki okres czasu biorąc pod uwagę zakres zadań.

– Film wymagał olbrzymiego nakładu pracy nad CG, tak więc było istotne, aby wykorzystać technologię NVIDIA Quadro do przejrzenia naszej pracy i wygenerowania wielu iteracji scen -powiedział Mark Brown wiceprzewodniczący ds. technologii w Rhythm & Hues.

Aby sprostać wymaganiom stawianym przez produkcję drugiej części Alvina, R&H pracowało na najwyższych obrotach. W czterech studiach zwiększono ilość artystów pracujących nad grafikami oraz liczbę stacji roboczych. W najgorętszym momencie produkcji w czterech studiach R&H, zlokalizowanych w Los Angeles, Mombaju, Hajdarabadzie i Kuala Lumpur, używano prawie 1000 stacji roboczych NVIDIA Quadro.

Oprócz stosowania rozwiązań Quadro dla projekcji w formacie 2K i dailies, R&H przygotowało komputery z Linuxem, które oprócz Quadro wyposażone były w programy będące własnością studia. Programu Icy użyto do compostingu, Voodoo do animacji, Wren do renderingu i Eve do playbacku. Rozwiązania NVIDIA Quadro akcelerują również oprogramowanie modelujące Autodesk Maya oraz pakiet Houdini firmy Side Effects Software.

Przyjmując nowy model stosowania 3D w produkcji filmowej, R&H rozpoczęło poznawanie stereoskopowych sterowników 3D NVIDIA dla Linuxa przygotowując się tym samym do następnego projektu filmu pełnometrażowego, którym będzie film 3D.

Dzięki rozwiązaniom grafiki NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zniknęły limity, które dotyczyły użytkowania CAD, DCC oraz aplikacji wizualnych. Uzbrojone one są w kompletnie nową architekturę grafiki skonstruowaną w taki sposób, aby sprostać największym wyzwaniom. Produkty NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zaopatrzone są w pamięć o przepustowości 102 GB/sek., bufor ramki GDDR3 o pojemności 4GB oraz 512-bitowy interfejs. Rodzina produktów NVIDIA Quadro oferuje również duży wybór produktów specjalistycznych, które zaspokoją potrzeby profesjonalistów. Są to między innymi NVIDIA Quadro SDI (umożliwia bezpośrednie połączenie ze sprzętem emisyjnym w celu przeglądania, nagrywania lub emisji na żywo) oraz NVIDIA Quadro G-Sync (karta opcjonalna, która zapewnia funkcjonalność frame lock/genlock do niespotykanych do tej pory poziomów realizmu, wizualizacji oraz możliwości współpracy).

Udostępnij ten artykuł...

Nadchodzi 7. edycja European Rover Challenge

Już w najbliższy weekend w Kielcach będzie można poczuć się jak na Marsie! W dniach 10 – 12 września na terenie Politechniki Świętokrzyskiej odbędzie się międzynarodowe wydarzenie European Rover Challenge. Na entuzjastów kosmosu czekają zawody łazików marsjańskich, pokazy naukowe oraz inspirujące debaty i rozmowy z niesamowitymi gośćmi. Gościem specjalnym będzie wiceszef NASA, Robert Cabana. Siódma […]

Udostępnij ten artykuł...

Loomi: Opera wypuści własną platformę VOD

Norweska przeglądarka Opera wybrała polski rynek jako pierwszy dla swojej platformy VOD. Ograniczona liczba zaproszeń do ekskluzywnego programu testowego Loomi jest już dostępna. Loomi to nazwa nowej platformy VOD, która otwiera zapisy do ekskluzywnego programu testów beta w Polsce. Wprowadzając Loomi na rynek, Opera zamierza zrewolucjonizować sposób oglądania filmów i materiałów wideo. – Jako firma […]

Udostępnij ten artykuł...

Galaxy Awards: Samsung szuka talentów na TikToku

Samsung pod patronatem TikTok Polska organizuje Galaxy Awards – pierwszy w Polsce konkurs, który pozwoli wyłonić najbardziej nietuzinkowe postacie prezentujące swoją twórczość na TikToku w pięciu różnych kategoriach. Na najbardziej kreatywnych i utalentowanych twórców czekają cenne nagrody. Uczestnicy mają szansę zaprezentować swój talent w czterech kategoriach konkursowych. Na nagrodę może liczyć także twórca, który zyska […]

Udostępnij ten artykuł...