Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

28/01/2010

Rekordowy rok kina z Orange

Polskie kina w 2009 roku przeżywały prawdziwe oblężenie. W ciągu 12 miesięcy sprzedano rekordowe 38 milionów biletów. To najlepsza frekwencja od 20 lat. Zarazem był to pierwszy rok akcji „Środy z Orange”, z której skorzystało blisko 750 tysięcy osób.

Na sukces frekwencyjny wpłynął bogaty repertuar, w tym roku kinomani mogli zobaczyć ponad 200 nowych filmów. Zestawienie najpopularniejszych produkcji pokazuje, że Polacy kochają animacje – w pierwszej dziesiątce znalazły się 4 kreskówki. Najbardziej kasowy okazał się „Madagaskar 2″, który obejrzało ponad 2 miliony widzów. W pierwszej dziesiątce znalazły się również „Epoka Lodowcowa 3″, „Odlot” oraz „Potwory kontra Obcy”.

Był to również dobry rok dla polskich produkcji. W zestawieniu największych hitów znalazły się 2 polskie filmy: „Kochaj i tańcz” oraz „Popiełuszko”. Bardzo dobrze wypadły również 4 filmy koprodukowane przez Grupę TP. Prawie półmilionową widownię zgromadziła komedia „Miłość na wybiegu”. Trzy inne: „Generał Nil”, „Dzieci Ireny Sendlerowej” oraz „Nigdy nie mów nigdy” obejrzało łącznie ponad milion widzów.

Widzowie Śród z Orange wykazali się nieco innymi preferencjami. Wśród nich wygrywają filmy akcji, na czele z katastroficznym „2012″. Na kolejnych miejscach uplasowały się „Anioły i Demony” i jedyna w zestawieniu animacja – „Epoka Lodowcowa 3″. Wśród polskich produkcji w top ten znalazły się „Galerianki” oraz „Wojna polsko-ruska”. Wysoko uplasował się też „Zmierzch” i kontrowersyjna produkcja Quentina Tarantino „Bękarty Wojny”.

W lecie zainteresowanie kinem z sal przeniosło się pod gwiazdy. Dzięki akcji Orange Kino Letnie w wakacyjnych kurortach Sopocie i Zakopanem, w niecodziennej scenerii można było zobaczyć najlepsze filmy ostatnich lat. Pneumatyczne ekrany ustawione na molo i na Krupówkach przyciągały tłumy, pozwalały bowiem cieszyć się dobrym filmem i letnim wieczorem jednocześnie.

Dla kinomanów przygotowana została strona internetowa orangefilm.pl, gdzie można znaleźć informacje ze świata filmu, materiały zza kulis oraz wywiady z gwiazdami. Na Facebooku powstał Klub Filmowy Orange, gdzie można wziąć udział w konkursach wiedzy filmowej, wygrać zaproszenia na pokazy przedpremierowe i gadżety filmowe.

Zdjęcia pochodzą ze strony: orangefilm.pl


Komentarze

  1. mariusz napisał(a):

    A ile właściwie kosztuje ten sms na bilet?

  2. beza napisał(a):

    Nieważne ile ważne, że i tak ich ciągle nie starcza.

Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku