19/03/2012

Sting na szklaną harfę i orkiestrę symfoniczną

Jedna kropla,jeden like. Takiego koncertu jeszcze nie było. Zamiast wejściówki wystarczy ofiarować jedną kroplę wody. Jednak koncert odbędzie się tylko pod jednym warunkiem – ofiarowanych kropel musi być 50 tysięcy. Tyle bowiem wody potrzeba, aby zespół mógł nastroić szklaną harfę. Finałowy koncert ma się odbyć 22 marca na facebookowym profilu PAH. Czekać jest na co, bo swój udział zapowiedziała już orkiestra Sinfonia Varsovia.

 

Koncert na szklanej harfie, to niecodzienny pomysł Polskiej Akcji Humanitarnej, która w ten sposób chce zwrócić uwagę na problem braku wody w Afryce. Jeżeli faktycznie uda się zebrać 50 tysięcy kropel i nastroić w ten sposób organy, 22 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Wody usłyszymy utwór Stinga (tytuł to jeszcze tajemnica).

Na kieliszkach wypełnionych wodą zagra zespół Glass Duo – jedyna w Polsce grupa, która gra na tym instrumencie. Glass Duo ma już za sobą setki koncertów m.in. w Singapurze, czy Indiach, ale nigdy jeszcze występowali takim repertuarze. Zespół zagra z towarzystwie orkiestry symfonicznej Sinfonia Varsovia. Będzie to pierwsze tego typu wykonanie utworu Stinga na świecie.

„Cel jaki nam przyświecał, to uświadomienie ludziom, jak ważne jest działanie pojedynczego człowieka. Sami możemy niewiele, ale w grupie jesteśmy prawdziwą siłą” – mówi Janina Ochojska, założycielka i prezes Polskiej Akcji Humanitarnej.

Akcja „jeden LIKE, jedna KROPLA”, ma jeszcze jeden cel. Jeżeli 22 marca zabrzmi utwór Stinga, jeden ze sponsorów zobowiązał się sfinansować budowę studni w Afryce. Na stronie facebook.com/PolskaAkcjaHumanitarna, oprócz koncertu zrealizowanego w warszawskim ATM Studio, będzie można zobaczyć relację wysłannika PAH, który pojechał do Sudanu Południowego w tym właśnie celu.

„Czy 50 tysięcy kropel to dużo? Nie. To dwie butelki wody mineralnej. Jednak żeby nazbierać 50 tysięcy „lajków” musi nam pomóc tyle osób ile mieści się na widowni Stadionu Narodowego. Ta skala robi już wrażenie” – mówi Mariusz Pitura, dyrektor kreatywny agencji reklamowej JWT Warszawa, która jest autorem pomysłu.

Udostępnij ten artykuł...

Pandemia zwiększyła ryzyko wyłudzenia danych w Internecie

W przypadającym 12 października Dniu Bezpiecznego Komputera, warto zwrócić uwagę, że do 71% wzrósł odsetek użytkowników świadomych grożących im cyberzagrożeń. Nadal jednak nie wszyscy nauczyli się korzystać z rozwagą z dostępu do sieci i mogą paść ofiarą nieuprawnionego wykorzystania ich personaliów. Jeszcze przed wybuchem pandemii dla wielu osób „bycie online” było stanem tak naturalnym, że […]

Udostępnij ten artykuł...

Czym kierować się dobierając etui do smartfona? Podpowiadamy!

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj codzienność bez smartfonów. Trudno także zabezpieczyć nowoczesny sprzęt bez odpowiedniego etui do smartfona. Wysokiej klasy smartfony to przecież niemały wydatek, dlatego rozsądnie jest wraz z zakupem nowego sprzętu pomyśleć o chroniącym go przed uszkodzeniami wyposażeniu. Jakie etui spisują się tutaj najlepiej? Sprawdziliśmy wybrane rozwiązania dedykowane popularnym modelom Etui Samsung Galaxy A52 […]

Udostępnij ten artykuł...

W Polsce działa 51 000 e-sklepów

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tysięcy. Jednak 75% z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. Dużym problemem w e-commerce jest porzucanie koszyków przez klientów – robi tak aż 70 proc. Polaków. Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten […]

Udostępnij ten artykuł...