Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

02/07/2014

Raport: Mobile Marketing w Polsce 2014

Jaki jest rzeczywisty potencjał komunikacyjny segmentu mobilnego w Polsce? Jakie są główne bariery w jego rozwoju, a co przyczynia się do jego wzrostu? Co sądzą o tym obszarze rynku marketerzy i specjaliści? Międzynarodowa sieć reklamy online Interactions Europe przygotowała raport, który stara się znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Dla 89 procent badanych mobile marketing to ważny kanał komunikacji, a 83 procent deklaruje konkretne inwestycje z nim związane. Zdecydowana większość – 86 procent – uważa, że znaczenie mobile marketingu będzie stale i istotnie rosnąć. Co ciekawe, wśród badanych dominuje przekonanie, że popularne formy reklamy niekoniecznie są skuteczne. I tak na pytanie „Jakie są najpopularniejsze formy mobile marketingu”, większość osób wskazała SMS/MMS (69 proc.), formy statycznej reklamy (43 proc.) oraz wyszukiwanie mobilne (33 proc.). Jednocześnie respondenci odmówili tym formą wysokiej skuteczności i jako najbardziej efektywne wskazywali formaty rich media, które posiadają największy potencjał w zakresie angażowania odbiorców, ale nie są jeszcze w pełni docenione. Podobnie rzecz się ma z formatami wideo, które notują dość niskie wskazania w obszarze popularności, ale wysokie w obszarze skuteczności.

To bardzo ciekawe, że respondenci tak wyraźnie oddzielają to co jest popularne, od tego co jest skuteczne. Jednocześnie wskazując, że te najbardziej efektywne formy komunikacji w marketingu mobilnym – jak rich media czy wideo – potrzebują stosunkowo niewiele, by zaczęto po nie sięgać śmielej i częściej. – mówi Paweł Milcarz, partner zarządzający w sieci Interactions Europe.

Osoby biorące udział w badaniu wyraźnie określiły główne bariery w rozwoju mobile marketingu. I tak najistotniejszym czynnikiem spowalniającym jest ograniczona liczba mobilnych wersji stron internetowych, następnie mała prędkość przesyłu danych mobilnych oraz ich względnie wysokie ceny. Co ciekawe, skuteczność komunikacji (niska responsywność), efektywność kosztowa czy stopień interakcji nie są przez respondentów postrzegane jako istotna przeszkoda! Badani widzą natomiast szansę na rozwój mobile marketingu w coraz niższych cenach urządzeń, rozwoju m-commerce i nowych technologiach emisji reklam.

Przeczytaj także:   Nowy film braci Sekielskich "Zabawa w chowanego"

Mobile Marketing w Polsce 2014

Marketing mobilny, mimo wyraźnych zmian rynkowych, znajduje się jeszcze na dość wczesnym etapie rozwoju. Dla wszystkich stron rynku najistotniejsza okazuje się być obecnie potrzeba poradzenia sobie z podstawowymi barierami w rozwoju (ceny, zasięg, nowe technologie), a obszary, w których bezwzględnie liczy się skuteczność i efektywność zaczną być szerzej poruszane przez ekspertów w miarę wzrostu potencjału komunikacyjnego. Potwierdzają to także dane regularnie publikowane przez IAB w ramach raportu AdEx Benchmark – silne, trwałe, dwucyfrowe wzrosty mobilnych wydatków reklamowych.

Raport został opracowany na podstawie sondażu, jaki sieć Interactions Europe przeprowadziła wśród marketerów (dyrektorzy marketingu, dyrektorzy komunikacji marketingowej lub specjaliści ds. komunikacji online), domów mediowych (planerzy online), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało postać anonimowego sondażu internetowego, który przeprowadzono na wybranej próbie 266 osób w okresie od 3 kwietnia do 9 maja 2014 roku.

Raport w wersji do pobrania:
Raport: Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju

 


Najlepsze bajki i filmy dla dzieci w CDA Premium

CDA Premium to jedna z najpopularniejszych platform z filmami w Polsce. Rodzimy serwis VOD nie oddaje pola największym i poczyna sobie bez kompleksów, a w niektórych kategoriach filmów wydaje się być  bezkonkurencyjny. Tak jest na przykład z kinem familijnym. A że przez epidemię czeka nas długie siedzenie w domach (skumulowana przerwa świąteczno-noworoczna i ferie) , […]

Według ostatnich spekulacji Google może stracić więcej niż Huawei

Zaskakujące spekulacje Huawei mogą być koszmarem dla jednego z gigantów – Google. Drugi co do wielkości producent smartfonów na świecie ogłosił „walkę” z systemem Android. Do tej pory Google był dość ambiwalentny – Stany Zjednoczone ograniczyły dostęp Huawei do najlepszych chipsetów, sygnalizując gwałtowny spadek liczby ich urządzeń w kraju. To jednak może się wkrótce zmienić. […]

Cashback od Goodie czyli jak z zakupów wycisnąć więcej

W czasie kryzysu, rosnącej drożyzny i niepewności na rynku pracy dyscyplina w wydatkach to podstawa. Tak samo, jak szukanie okazji na zaoszczędzenie przysłowiowych paru „groszu”. I nie tylko o promocje chodzi, ale też narzędzia, które pozwolą odzyskać choć część wydawanej przez nas kasy. Jednym z nich jest Goodie, które oferuje tzw. cashback lub jak wolą inni […]

Techcity na Facebooku