Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

31/08/2014

Coca-Cola monitoruje obrazy swoich puszek

Nadeszły czasy, w których zastosowanie technologii monitoringu i rozpoznawania obrazu przez marki przestało być już tylko futurystyczną fantazją. Czy to samo stanie się z automatycznym śledzeniem treści wideo, umieszczonych przez użytkowników sieci? Wydaje się, że to tylko kwestia czasu. W każdym razie już od niedawna dla Coca-Coli pracują najnowocześniejsze algorytmy i serwery, dzięki którym na Facebook’u, czy Instagramie uwadze nie umknie prawie żadne zdjęcie zawierające puszkę tej najbardziej rozpoznawalnej firmy na świecie.

puszkaElektroniczny system monitorowania obrazu poszukując logotypu Coca-Coli, przeczesuje bazę zdjęć portali społecznościowych. Dzieje się to z większą lub mniejszą skutecznością, w zależności od jakości i kompozycji fotografii. Ważna jest również konstrukcja samego znaku. Im bardziej charakterystyczny, nie tyle w kwestii wizualnej a matematyczno-informatycznej, tym lepiej. Zebranymi danymi zajmuje się zespół analityków.

Fani napoju są zatem wyławiani spośród milionów innych użytkowników, dzięki udostępnieniu zdjęć puszki lub butelki napoju. Oznacza to, że z wielką precyzją można dotrzeć do zainteresowanego odbiorcy i natychmiast wejść z nim w interakcję. W połączeniu z systemami wychwytującymi frazy, uzyskujemy potężne narzędzie skrupulatnie obserwujące aktywność internautów. – Dzięki docenianiu aktywności fanów, zwiększa się ich przywiązanie do marki. Obecność Coca-Coli na koncie poszczególnych użytkowników jest widoczna dla ich znajomych, więc jest to też duża szansa na zaangażowanie nowych klientów. Wbrew pozorom, działając punktowo, można systematycznie zwiększać czasem długookresowy zasięgzauważa Katarzyna Kłopotek, Junior PR Specialist GRUPA 365NET.

Rozwijaniem modeli śledzenia obrazu zajmuje się coraz więcej firm. Koszty inwestycji w takie przedsięwzięcia z roku na rok maleją, a sama technologia jest ciągle udoskonalana, przez co wszystko staje się coraz bardziej opłacalne. Dodatkowo, system wspomaga pracowników, którzy do tej pory zajmowali się kontaktem z fanami. Przez oszczędność ich czasu i energii wzmaga bowiem ich efektywność.

Przeczytaj także:   BenQ E1240: Rybie oko, Auto Panorama i filmowanie 720p

(RED/GRUPA 365 NET)


Poradnik zakupowy – jak nie dać się nabrać na pseudo promocje?

Wprawdzie Black Friday 2000 już za nami, ale przed nami Cyber Monday, a potem kolejne świąteczne „promocje”, a po nich zapewne „noworoczne wyprzedaże” itp., itd. „Poradnik zakupowy – jak nie dać się nabrać na pseudo promocje?” potraktujcie więc uniwersalnie. Przeczytaj także:   CyberPower Black Mamba – komputer dla graczy chłodzony cieczą

Świąteczne eventy online

Jesteśmy w szczycie drugiej fali zachorowań na wirusa COVID-19. Mamy kolejne restrykcje i obostrzenia związane z przemieszczaniem, spotykaniem się i organizacją wydarzeń. Przed nami święta i Nowy Rok. Tradycyjnie to okres wzmożonej aktywności także ze strony firm, które organizują spotkania ze swoimi pracownikami i partnerami. Czy świąteczne eventy online zastąpią nam te prawdziwe? Przeczytaj także:   […]

Hit z gwiazdą Stranger Things w CDA Premium

Polska platforma VOD nie zwalnia tempa. Już w najbliższy czwartek zobaczymy tam film pt. “Sex to nie grzech”. Amerykański hit z Natalią Dyer, gwiazdą Stranger Things, w CDA Premium od 19 listopada. Przeczytaj także:   Logitech Keys-To-Go – smukła klawiatura Bluetooth

Techcity na Facebooku