31/08/2014

Mniej wydamy na IT? Wzrost wydatków w 2014 r. na poziomie 2,1 proc.

Jak wynika z najnowszych analiz Gartnera, światowe wydatki na IT w 2014 r. sięgną 3,75 biliona dolarów, co stanowi wzrost na poziomie 2,1 proc. w stosunku do roku 2013.  W miarę jak globalna ekonomia odbija się po okresie kryzysu, wynik ten może się wydawać  mało dynamiczny. Powód? Różnice między poszczególnymi produktami zacierają się, na rynku przybywa alternatywnych rozwiązań, a to wymusza na producentach obniżkę cen.

Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania IT stają się dostępne dla coraz szerszej grupy konsumentów. Dodatkowo, maleje ilość istotnych różnic pomiędzy określonymi produktami. W tej sytuacji firmy oferujące np. telefony komórkowe albo usługi związane z przechowywaniem danych zmuszone są obniżać ceny, aby móc zwiększyć sprzedaż lub utrzymać ją na dotychczasowym poziomie. Ważna stała się nie sama technologia, czyli np. mobilność, ale to jak jej używamy, czyli np. usługi i wygodakomentuje Michał Grabarz,  Dyrektor ds. Usług IT, Infosys BPO Europe.

1198416_98477822Podczas gdy aktywność rynkowa pozostawała do tej pory w zgodzie z prognozami, użytkownicy dokonywali więc przewidywanej ilości zakupów, wartość wydatków spadła. Powodem był wzrost konkurencji cenowej, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązania związane z cloud computingiem. Eksperci przewidują jednak, że w 2015 r. wzrost wydatków, w miarę jak ceny zaczną się stabilizować, powróci do „normalnego” poziomu. Gartner prognozuje, że w przyszłym roku wyniesie on aż 3,7 proc, w 2016 – 3,6 proc., w 2017 – 3,4 proc., a za 4 lata – 3,2 proc.

Okazuje się, że rosnąca liczba rozwiązań IT to wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć nie tylko producenci i usługodawcy, ale również konsumenci. Także ci reprezentujący biznes. Dotyczy to między innymi ogromnego zainteresowania różnego rodzaju aplikacjami. – Sukces mobilnych aplikacji, przekładający się na niespotykaną wcześniej skalę pobrań programów, wynika m.in. z tego, że niemal każdy produkt obecny w sklepach online posiada swój bezpłatny odpowiednik, którego twórcy dopatrują się szans zysku w tzw. wewnętrznych zakupach, czyli dodatkowych opcjach odblokowywanych po dokonaniu opłatywylicza Marcin Majda, Business Development Director w Luxoft Poland.

Z drugiej jednak strony, jak wynika z badania Application Landscape firmy Capgemini, w ciągu ostatnich trzech lat liczba decydentów IT uważających, że ich biznes wykorzystuje więcej aplikacji niż tego potrzebuje, zwiększyła się z jednej trzeciej (34 proc.) do połowy (48 proc.) badanych. Tylko 37 proc. ankietowanych uważa, że większość używanych aplikacji jest krytyczna dla ich biznesu. Prawie trzy czwarte (73 proc.) sądzi, że przynajmniej jedna piąta aplikacji w ich firmach dostarcza zbliżonej funkcjonalności, która mogłaby zostać skonsolidowana, a kolejnych 57% przyznaje, że przynajmniej jedna piąta aplikacji powinna być wycofana lub zastąpiona innymi.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Pandemia zwiększyła ryzyko wyłudzenia danych w Internecie

W przypadającym 12 października Dniu Bezpiecznego Komputera, warto zwrócić uwagę, że do 71% wzrósł odsetek użytkowników świadomych grożących im cyberzagrożeń. Nadal jednak nie wszyscy nauczyli się korzystać z rozwagą z dostępu do sieci i mogą paść ofiarą nieuprawnionego wykorzystania ich personaliów. Jeszcze przed wybuchem pandemii dla wielu osób „bycie online” było stanem tak naturalnym, że […]

Udostępnij ten artykuł...

Czym kierować się dobierając etui do smartfona? Podpowiadamy!

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj codzienność bez smartfonów. Trudno także zabezpieczyć nowoczesny sprzęt bez odpowiedniego etui do smartfona. Wysokiej klasy smartfony to przecież niemały wydatek, dlatego rozsądnie jest wraz z zakupem nowego sprzętu pomyśleć o chroniącym go przed uszkodzeniami wyposażeniu. Jakie etui spisują się tutaj najlepiej? Sprawdziliśmy wybrane rozwiązania dedykowane popularnym modelom Etui Samsung Galaxy A52 […]

Udostępnij ten artykuł...

W Polsce działa 51 000 e-sklepów

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tysięcy. Jednak 75% z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. Dużym problemem w e-commerce jest porzucanie koszyków przez klientów – robi tak aż 70 proc. Polaków. Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten […]

Udostępnij ten artykuł...