17/09/2014

E-zakupy w natarciu

Wygoda, oszczędność czasu, dostępność 24h, a może po prostu konkurencyjność cenowa i rosnąca świadomość? Każdy z tych czynników bez wątpienia ma udział we wciąż rosnącej popularności e-zakupów. Czy to, że każda marka będzie musiała prowadzić sprzedaż internetową jest już przesądzone?

O skali popularności zakupów w sieci świadczy chociażby fakt, że kolejne marki, dotąd kojarzone tylko ze sprzedażą stacjonarną, decydują się na otwarcie e-sklepów. Inne, obecne już w internecie, chcą zaś powiększać sieci sprzedaży planując wirtualna ofensywę. Niedawno informację o chęci uruchomienia lokalnych sklepów internetowych podała IKEA. W prawdzie szwedzki potentat prowadzi już sprzedaż tą drogą na kilkunastu rynkach, niemniej jednak skala ta okazuje się niewystarczająca. Sklepy internetowe meblowego giganta odwiedza już więcej klientów niż salony tradycyjne. – Zakupy przez internet weszły już w krew znaczącej liczbie konsumentów. Zapotrzebowanie na to, co wyróżnia i charakteryzuje e-sklepy, jest bowiem odpowiedzią na wyzwania współczesnej rzeczywistości i to z perspektywy właściwie każdego uczestnika rynkumówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Wirtualnie? Realnie!

e-zakupy (1)Powodów dokonywania zakupów w sieci jest wiele. Co więcej, stwierdzenie „zakupy wirtualne” nie przystoi już niejako do rangi tego zjawiska. Internetowa rzeczywistość już dawno w pewnym wymiarze przestała mieć kontekst wirtualny. Jej niezaprzeczalna dynamika i ogromny wpływ na codzienność, relacje i doświadczenia nadają światu wirtualnemu charakter realny. Podobnie jest z zakupami. Dokonywanie ich w internecie opiera się nie tylko na ich rzeczywistych zaletach, ale ma również realny wpływ na cały rynek, modele zakupowe i ścieżki decyzyjne. Właściciele e- sklepów często zapominają jednak o tym, że do obecności w sieci dołożyć trzeba jeszcze masę starań opartych na profesjonalnej, skutecznej strategii. O ile braku strategii jako takiej (lepszej lub gorszej) dużym markom i sklepom nie można zarzucić, o tyle z tymi mniejszymi bywa już rożnie. Budowanie przewagi konkurencyjnej nie jest łatwe, ale tylko jej osiągnięcie pozwoli funkcjonować internetowemu biznesowi długookresowo.

Przeczytaj także:   Większa wydajność netbooków Eee PC Seashell

Wyzwania są szansą

Zalety sklepów wirtualnych to dla ich właścicieli zarówno wyzwanie, jak i szansa. Oszczędność kosztów funkcjonowania i obsługi klienta umożliwia nie tylko start projektom o niższym budżecie, ale też zainwestowanie środków pieniężnych właśnie w rozwój. Funkcjonalność e- sklepu to jedno, świadomość marki, jej reputacja i budowanie zaangażowania konsumenta to drugie. W końcu właśnie w e- commerce obsługa posprzedażowa ma szczególne znaczenie. Narzędzia e– marketingu są szansą utrzymania relacji z klientami przez lata, budowania ich lojalności i generowania najlepszych ambasadorów, którymi są właśnie zadowoleni konsumenci. Nie mniej jednak, wszystko to wymaga wysiłku i bardzo profesjonalnego podejścia.

(RED/GRUPA 365 NET)

Uwaga na walentynkowe (erotyczne) prezenty!!!

Statystki pokazują, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosła sprzedaż nowoczesnych gadżetów erotycznych. Gadżety erotyczne coraz częściej powiązane są także z aplikacjami i przechowują dane w chmurze. To oznacza całkiem nowe wyzwania w kwestii ochrony prywatności dla ich użytkowników – przestrzegają eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET. Gadżety erotyczne coraz lepiej się sprzedają. To m.in. rezultat obostrzeń dotyczących […]

innogy go! kończy działalność

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! to największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów. Została uruchomiona w kwietniu 2019 roku. Ideą projektu […]

Poczta Polska: uwaga na fałszywe maile o niedostarczeniu przesyłki

Poczta Polska informuje o fałszywej akcji phishingowej rozsyłanej na elektroniczne skrzynki pocztowe, w której cyberprzestępcy podszywają się pod tę instytucję. Wiadomość e-mail o temacie „Brak powiadomienia o dostawie.” jest rozsyłana z adresu test@a-m2.ru, w której jest zawarta informacja o niedostarczeniu przesyłki do odbiorcy oraz sposobie możliwości jej odebrania, w tym nakłonienie do kliknięcia w podejrzany […]