14/09/2014

Ericsson ConsumerLab: streaming popularny niemal jak telewizja

Najnowsze wydanie corocznego raportu Ericsson ConsumerLab dotyczącego telewizji i mediów, które ukazało się w dniu dzisiejszym, dowodzi, że odbiorcy korzystają z transmisji strumieniowej wideo (czyli tzw. streamingu) niemal równie często, jak z tradycyjnej telewizji – 75% z nich ogląda streamowane treści kilkanaście razy w tygodniu, podczas gdy 77% ogląda tradycyjne programy telewizyjne kilkanaście razy w tygodniu.

Prowadzone już od pięciu lat badanie wykazało również, że niemal co piąty telewidz (19%) jest gotów zapłacić za możliwość oglądania ulubionych treści na dowolnym urządzeniu, co oznacza, że liczba takich osób wzrosła o 25% w ciągu niespełna dwóch lat.

tv-on-mobile22Wyniki oparte na rozmowach przeprowadzonych z ponad 23.000 odbiorców w 23 różnych krajach pokazują, że w branży telewizyjnej i medialnej wciąż następują przeobrażenia będące efektem zmiany zachowań użytkowników telewizji; oznaczają one stopniowe odchodzenie od starych formatów i modeli i zapowiadają erę rozrywki wysokiej jakości dostępnej na żądanie.

Badanie pokazuje, że użytkownicy poświęcają coraz więcej czasu na oglądanie treści na smartfonach i tabletach. Udowadnia ono również, że tradycyjne kanały telewizyjne oraz kanały płatnej telewizji (Pay TV) są postrzegane przez wiele osób jako “repozytoria treści”, z których odbiorcy wybierają sobie pojedyncze elementy treści do obejrzenia w późniejszym terminie przy pomocy cyfrowego odtwarzacza wideo (DVR). Funkcja DVR sprzyja również rozwojowi zjawiska “binge viewing”, czyli oglądania seriali telewizyjnych jednym ciągiem po kilka odcinków z rzędu, które rozpoczęło się wraz ze zjawiskiem kręcenia sequeli do filmów i wydawaniem seriali telewizyjnych na płytach w formie boxu – jest to całkowite przeciwieństwo tradycyjnego oglądania telewizji, gdy widz czeka cały tydzień na emisję kolejnego odcinka ulubionego serialu.

Jednocześnie wielu widzów zaczęło korzystać z subskrypcji usług transmisji wideo na żądanie (S-VOD), jak np. serwisy Netflix i Hulu, a 48% deklaruje, że chętnie obejrzałoby wszystkie odcinki takich seriali, jak „Breaking Bad” i „House of Cards” wydane jako jedna całość, aby odbiorca mógł je oglądać w dowolnym wybranym przez siebie czasie.

Przeczytaj także:   Nowe procesory od Intela

Aż 41% odbiorców chciałoby móc oglądać ulubione programy z każdego miejsca, jednak istnieją dwie poważne przeszkody z tym związane: koszt przesyłu danych oraz koszt samej treści. Badanie wykazało również, że wielu odbiorców nie zamierza obniżać swoich wymagań odnośnie jakości obrazu – 43% stwierdziło, że zależy im na standardzie Ultra High Definition (UHD).

(RED/Ericsson)

Uwaga na walentynkowe (erotyczne) prezenty!!!

Statystki pokazują, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosła sprzedaż nowoczesnych gadżetów erotycznych. Gadżety erotyczne coraz częściej powiązane są także z aplikacjami i przechowują dane w chmurze. To oznacza całkiem nowe wyzwania w kwestii ochrony prywatności dla ich użytkowników – przestrzegają eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET. Gadżety erotyczne coraz lepiej się sprzedają. To m.in. rezultat obostrzeń dotyczących […]

innogy go! kończy działalność

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! to największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów. Została uruchomiona w kwietniu 2019 roku. Ideą projektu […]

Poczta Polska: uwaga na fałszywe maile o niedostarczeniu przesyłki

Poczta Polska informuje o fałszywej akcji phishingowej rozsyłanej na elektroniczne skrzynki pocztowe, w której cyberprzestępcy podszywają się pod tę instytucję. Wiadomość e-mail o temacie „Brak powiadomienia o dostawie.” jest rozsyłana z adresu test@a-m2.ru, w której jest zawarta informacja o niedostarczeniu przesyłki do odbiorcy oraz sposobie możliwości jej odebrania, w tym nakłonienie do kliknięcia w podejrzany […]