Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

08/09/2014

nüvi Advanced 2014 – nowa linia nawigacji samochodowych Garmin

Garmin zaprezentował nową serię urządzeń – nüvi Advanced 2014. Nawigacje z premierowej linii wyposażone zostały w 5, 6 i 7 calowe szklane, multidotykowe ekrany i zaawansowane funkcje nawigacyjne.

Baza miejsc Foursquare
Nawigacje z serii Advanced zostały wyposażone w bazę miejsc Foursquare, dzięki czemu w prosty sposób można odnaleźć popularne lokalizacje, takie jak siedziby firm, sklepy, restauracje i wiele innych. Użytkownicy nawigacji Garmin mogą w prosty sposób wyszukiwać miejsca z bazy Foursquare przy użyciu polecenia “Dokąd?” w menu głównym. Korzystając z modeli nüvi kierowcy mogą łączyć się z aplikacją Smartphone Link, aby wyszukiwać lokalizacje w kategoriach „najlepsze miejsca” czy „popularne miejsca w pobliżu”. Dzięki Smartphone Link można zyskać również dostęp do szczegółowych informacji o danym miejscu, takich jak opinie innych użytkowników, ceny czy godziny otwarcia.

Odnajdywanie lokalizacji wewnątrz obiektów
Bezpośredni Dostęp to nowa funkcja umożliwiająca odnalezienie interesujących nas lokalizacji wewnątrz większych obiektów. Jest ona niezwykle przydatna, kiedy poszukujemy restauracji czy konkretnego sklepu w ogromnym centrum handlowym lub usiłujemy odnaleźć parking czy punkt wynajmu samochodu na terenie lotniska. Dzięki funkcji Bezpośredni Dostęp nawigacja poprowadzi nas do wejścia do obiektu, które znajduje się najbliżej poszukiwanego przez nas miejsca i wskaże jego możliwie najdokładniejszą lokalizację: „Sklep American Eagle Outfitters® znajduje się wewnątrz, na pierwszym piętrze.”

2014 nüvi Advanced Series222

Zaawansowane funkcje nawigacyjne
Dostępna jedynie w nawigacjach Garmin technologia Real Directions pozwala prowadzić kierowców do celu z wykorzystaniem najbardziej intuicyjnych wskazówek. Do wskazywania drogi wykorzystywane są charakterystyczne miejsca na trasie, takie jak obiekty, budynki, sygnalizacja świetlna czy znaki drogowe. Zamiast suchej informacji “Skręć w lewo za 200 metrów” kierowca słyszy komunikat “Skręć w lewo za kawiarnią Starbucks” czy “Skręć w prawo na najbliższych światłach”. Aby kierowcy poczuli się pewniej za kierownicą bez obawy, że przegapią zjazd z autostrady czy najbliższy skręt, nawigacje z serii Advanced zostały wyposażone w funkcję Aktywnego Asystenta Pasa Ruchu, która dostarcza przydatnych wskazówek głosowych uzupełnionych o wizualizację (kolorowe strzałki wskazujące pas ruchu, który należy zająć) pomocnych przy wyborze właściwego skrętu. Z kolei funkcja Przed Tobą informuje o interesujących obiektach wzdłuż trasy, którą się poruszamy, takich jak restauracje, stacje benzynowe czy hotele. Oprócz wymienionych funkcji najnowsza linia nawigacji Garmin oferuje również ostrzeżenia o limitach prędkości i alerty o strefach wokół szkół a także tryb Bird’s Eye i Realistyczny Widok Skrzyżowań.

Modele z serii nüvi Advanced 2014 dostępne będą w sprzedaży w Polsce jesienią są w cenach detalicznych od 169€ (modele 5 calowe) do 319€ (modele 7 calowe).

(RED/Garmin)


Panorama Firm pomoże znaleźć strefę kibica

Już 19 czerwca Reprezentacja Polski rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata w piłce nożnej meczem z Senegalem. Dla polskich kibiców będzie to doskonała okazja do spotkań i wspólnego wspierania biało-czerwonych. Z myślą o sympatykach futbolu lokalna wyszukiwarka Panorama Firm udostępniła wykaz miejsc, w których będzie można grupowo oglądać transmisje z meczów. Co istotne, właściciele lub zarządcy […]

65 miliardów dolarów na Big Data

SNS Telecom & IT, firma doradcza badająca globalne rynki, szacuje, że do końca 2018 roku inwestycje w Big Data wyniosą 65 miliardów dolarów. W raporcie “Big Data Market: 2018 – 2030 – Opportunities, Challenges, Strategies, Industry Verticals & Forecasts” opracowanym przez SNS Telecom & IT, stwierdza się, że mimo wyzwań związanych z ochroną prywatności i […]

Kim są użytkownicy social media w Polsce?

NapoleonCat – platforma do zarządzania komunikacją w social media – postanowiła przeanalizować udział procentowy osób korzystających z największych platform społecznościowych w Polsce. Pod lupę wzięto użytkowników Facebooka, Instagrama oraz Messengera. Kim są osoby korzystające z tych serwisów? Niekwestionowanym liderem wśród mediów społecznościowych w Polsce jest Facebook. Obecnie korzysta z niego 16,3 mln osób powyżej trzynastego […]

Techcity na Facebooku