28/11/2014

Black Friday w Polsce (jeszcze) nie działa

Czy w tym roku Polacy wybiorą się w ostatni piątek listopada na „szalone zakupy” w sieci? Z analizy firmy Gemius wynika, że w zeszłym roku tego dnia ruch na stronach e-sklepów nie wzrósł.

W Stanach Zjednoczonych ostatni piątek listopada otwiera sezon gwiazdkowych zakupów. Tego dnia wiele sklepów oferuje znaczne rabaty, które przyciągają prawdziwe tłumy klientów. Utrzymanie porządku podczas zakupowego szaleństwa było sporym wyzwaniem dla stróżów prawa. Z tego względu zaczęli oni ten dzień nazywać Black Friday, czyli Czarny Piątek. Określenie to upowszechniło się w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Obecnie w Black Friday amerykańskie e-sklepy również starają się zachęcić do swojej oferty jak największą liczbę kupujących. Czy polscy internauci także podchwycili ten trend? Gemius postanowił to sprawdzić.

Analitycy przyjrzeli się aktywności internautów w e-sklepach w dniu, na który w ubiegłym roku przypadł Black Friday (29 listopada 2013 roku). Porównali ten dzień do wszystkich dni w analizowanym miesiącu. Okazuje się, że w Czarny Piątek e-konsumenci wykonali 3,26 proc. wszystkich wizyt w sieci wykonanych na stronach e-sklepów w listopadzie. Podczas gdy średnia dzienna dla całego listopada 2013 roku wynosi 3,33 proc.

Black Friday w Polsce (jeszcze) nie działa

Wydaje się, że próba przeniesienia Black Friday do Polski to tylko jeden ze sposobów na przyciągniecie klientów. Jeżeli działanie to nie będzie poparte zorganizowaną akcją marketingową wśród polskich sklepów internetowych, np. darmową dostawą czy specjalnymi rabatami, to nie ma powodów, żeby Polacy tego dnia kupowali więcejwyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert e-commerce firmy Gemius.

(RED/Gemius)

Przeczytaj także:   Ponad 10 proc. transakcji e-commerce w Polsce z urządzenia mobilnego

Uwaga na walentynkowe (erotyczne) prezenty!!!

Statystki pokazują, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosła sprzedaż nowoczesnych gadżetów erotycznych. Gadżety erotyczne coraz częściej powiązane są także z aplikacjami i przechowują dane w chmurze. To oznacza całkiem nowe wyzwania w kwestii ochrony prywatności dla ich użytkowników – przestrzegają eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET. Gadżety erotyczne coraz lepiej się sprzedają. To m.in. rezultat obostrzeń dotyczących […]

innogy go! kończy działalność

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! to największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów. Została uruchomiona w kwietniu 2019 roku. Ideą projektu […]

Poczta Polska: uwaga na fałszywe maile o niedostarczeniu przesyłki

Poczta Polska informuje o fałszywej akcji phishingowej rozsyłanej na elektroniczne skrzynki pocztowe, w której cyberprzestępcy podszywają się pod tę instytucję. Wiadomość e-mail o temacie „Brak powiadomienia o dostawie.” jest rozsyłana z adresu test@a-m2.ru, w której jest zawarta informacja o niedostarczeniu przesyłki do odbiorcy oraz sposobie możliwości jej odebrania, w tym nakłonienie do kliknięcia w podejrzany […]