Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

17/12/2014

96% sklepów online ma problemy z nowymi przepisami

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwisy SafeBuy.pl i Sklepy24.pl, zaledwie 4% sprzedawców internetowych nie ma problemu ze znajomością i zrozumieniem nowych przepisów konsumenckich („Ustawa o prawach konsumenta”) na 2 tygodnie przed ich wejściem w życie.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 9-11 grudnia 2014 czyli dokładnie 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania nowej ustawy z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta. Zaproszonych do wypełnienia ankiety zostało 8 tys. sklepów zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl i w analizowanym terminie na wszystkie 5 pytań odpowiedziało 440 sprzedawców, co daje próbę statystyczną wystarczającą do przeprowadzenia wiarygodnej analizy.

Z ankiety wynika, że wśród sprzedawców:
60% nie wie, że powinno informować o łącznej cenie jeszcze przed złożeniem zamówienia,
57% nie wie, że oprócz ceny powinni informować o terminie zapłaty oraz innych danych,
25% nie wie, że od 25 grudnia konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy,
18% nie wie, że do konsumenta należy wybór czy korzysta z rękojmi czy gwarancji,
35% nie wie o konieczności rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO i zapewne tego nie robi.

96% sklepów online ma problemy z nowymi przepisami

(RED/Dotcom River)

Przeczytaj także:   Torba Tamrac Ultra Pro 13 dla profesjonalnych fotografów

Techcity na Facebooku