17/12/2014

Najlepsze i najgorsze serwisy internetowe ubezpieczycieli

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind, we współpracy ze specjalistami od użyteczności oraz grafikami, ocenił serwisy internetowe 12 ubezpieczycieli direct pod względem użyteczności, szaty graficznej oraz wygody. Na czele rankingu znalazła się AXA Direct, która wyprzedziła Liberty Ubezpieczenia oraz Link4. Najgorzej wypadł serwis Benefia24.

Najlepiej w rankingu wypadła AXA Direct, która zgromadziła 28 punktów (na 30 możliwych do zdobycia). Eksperci UX docenili przede wszystkim to, że serwis dobrze prowadzi na produkt, a także oferuje pomocne objaśnienia. Z kolei graficy zwrócili uwagę na wiarygodność i nowoczesność strony. Również użytkownik nie miał problemu z szybkim wypełnieniem formularza. Na podium znalazły się także serwisy Liberty Ubezpieczenia i Link4.

Od reszty stawki wyraźnie odstaje natomiast Benefia24, która będzie musiała przede wszystkim poprawić niezrozumiały i nieprzyjazny formularz oraz amatorski wygląd serwisu.

Dla współczesnych klientów wygoda zakupu online i poruszania się po serwisie internetowym to kluczowa kwestia, która w znacznym stopniu wpływa na to, czy klient dokona zakupu online. Ta wygoda powinna zwłaszcza dotyczyć takich produktów, jakimi są ubezpieczenia, czyli stosunkowo skomplikowanych. Zależy nam więc na tym, aby promując najwyższą jakość i użyteczność serwisów internetowych, zachęcać jak największą grupę osób do kupowania online. To się zwyczajnie opłaca.mówi Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel porównywarki ubezpieczeń mfind.

ranking serwisów ubezpieczycieli

(RED/mfind)

Udostępnij ten artykuł...