Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

22/12/2014

Ponad 10 proc. transakcji e-commerce w Polsce z urządzenia mobilnego

Ponad 10 proc. transakcji e-commerce w Polsce pochodzi z urządzenia mobilnego – smartfona lub tabletu. Takie są wyniki badania firmy reklamy efektywnościowej Criteo, zrealizowanej na grupie 3 tys. klientów na całym świecie. Wskaźnik ten jest jednak niższy niż średnia światowa, gdzie transakcje mobilne odpowiadają obecnie globalnie za ponad 30 proc. wszystkich transakcji e-commerce i za ponad 27 proc. transakcji internetowych w Stanach Zjednoczonych.

Wzrost liczby sprzedaży mobile e-commerce w Polsce to ok. 200 proc. w skali roku. Ciekawostką może być fakt, że najwięcej sprzedaży za pomocą smartfonów dokonywanych jest w poniedziałki i wtorki, najlepszy dzień dla iPadów to sobota, z kolei najwięcej transakcji dokonywanych z komputerów stacjonarnych i laptopów jest w piątek. Dane globalne mówią też, że smartfony generują więcej transakcji niż tablety.

Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, 53 proc. zakupów detalicznych i 66 proc. transakcji w branży travel dokonywanych jest właśnie za pomocą smartfona. W przeciwieństwie do rynku płatnych treści w e-commerce nie ma bardzo dużych dysproporcji w zakupach za pośrednictwem iPhone’a i telefonów z Androidem. Smartfony z Androidem generują ponad jedną trzecią wszystkich transakcji przeprowadzonych za pomocą smartfona. Urządzenia z Androidem odpowiadają za odpowiednio 39 i 44 proc. amerykańskich transakcji detalicznych i w branży travel. Co więcej, w wielu krajach – np. w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii czy Korei Południowej – udział Androida w transakcjach mobilnych jest wyższy niż iPhone’ów.

Ponad 10 proc. transakcji e-commerce w Polsce z urządzenia mobilnego

(RED/Criteo/M&MP press serwis)

Przeczytaj także:   BLOW: bezprzewodowa kamera ulatwi parkowanie przyczepy

Techcity na Facebooku