07/01/2015

Rok 2014 pod znakiem rosnącego znaczenia SEM

W dobie coraz łatwiejszego dostępu do Sieci i urządzeń takich jak laptopy, tablety czy smartfony, sprawne korzystanie z nowoczesnych form marketingu internetowego stało się dla firm koniecznością. Jest to jednak dynamiczna branża, wymagająca ciągłego śledzenia i reagowania na zmieniające się trendy. O ile znaczenie reklamy graficznej, ogłoszeń czy e-mailingu od lat utrzymuje się w Polsce na względnie stałym poziomie, marketing w wyszukiwarkach rośnie szybciej niż cały rynek reklamy on-line.

Według danych IAB za pierwszy kwartał 2014 roku, SEM zajmuje 37% rynku reklamy online, plasując się zaraz za reklamą display (42%), zaś jego dynamika wzrostu wynosi 5,8% rok do roku. Badanie przeprowadzone w trzecim kwartale tego roku pokazało, że jest to stały trend, który powinien utrzymać się również w 2015 roku.

Na branżę marketingu w wyszukiwarkach wpłynęły przede wszystkim aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google. Celem Pandy 4.1 było wyczyszczenie wyników ze stron o niskiej jakości i wartości dla użytkownika, Gołąb skupił się na Google Maps i dopasowaniu wyszukiwania do lokalizacji użytkownika, zaś Pingwin 3.0 uderzył przede wszystkim w strony stawiające na ilość, nie zaś na jakość, promując jednocześnie witryny zoptymalizowane, których właściciele dbają o nowe wartościowe treści i generują sporo linków w mediach społecznościowych.

Ponadto nacisk ze strony Google sprawił, że coraz większe znaczenie mają mobilne wersje stron internetowych. Posiadanie witryny dopasowanej do urządzeń mobilnych pozytywnie wpływa na CTR (ang. click-through rate), czyli tzw. „klikalność” strony widocznej w wynikach wyszukiwania. Brak mobilnej wersji witryny może skutecznie odstraszyć część użytkowników, obniżając tym samym efekt wynikający z zajmowania wysokiej pozycji w wyszukiwarce. W 2014 roku mogliśmy również zaobserwować update http/ssl, który wyniósł na wyższe pozycje strony zabezpieczone tym protokołem, oraz rezygnację ze wsparcia dla Google Authorship, skutkujące usunięciem z wyników wyszukiwania zdjęć autorów i informacji o nich.

Przeczytaj także:   Monitoring wideo w telefonie komórkowym – aplikacja VSMobile firmy QNAP

Rok 2014 pod znakiem rosnącego znaczenia SEM

Przede wszystkim mogliśmy zaobserwować wzrost znaczenia content marketingu i social media. Ze względu na aktualizacje algorytmów Google, takie jak wspominany Pingwin, właściciele firm i marketingowcy powinni koncentrować się na tworzeniu wysokiej jakości treści na stronach oraz dbać o polubienia, komentarze, udostępnienia, a także liczbę fanów i followersów. Umożliwia to nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku marki, ale także polepszenie wyników w wyszukiwarce.

Osoby zajmujące się marketingiem internetowym muszą z uwagą śledzić bieżące trendy i odpowiednio na nie reagować. Powinny również dbać o aktualność, przejrzystość oraz atrakcyjną zawartość witryn internetowych. Tylko wtedy SEM będzie bardzo wartościowym narzędziem prowadzenia działań promocyjnych w Sieci.

Łukasz Iwanek (Internetica)

Uwaga na walentynkowe (erotyczne) prezenty!!!

Statystki pokazują, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosła sprzedaż nowoczesnych gadżetów erotycznych. Gadżety erotyczne coraz częściej powiązane są także z aplikacjami i przechowują dane w chmurze. To oznacza całkiem nowe wyzwania w kwestii ochrony prywatności dla ich użytkowników – przestrzegają eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET. Gadżety erotyczne coraz lepiej się sprzedają. To m.in. rezultat obostrzeń dotyczących […]

innogy go! kończy działalność

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! to największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów. Została uruchomiona w kwietniu 2019 roku. Ideą projektu […]

Poczta Polska: uwaga na fałszywe maile o niedostarczeniu przesyłki

Poczta Polska informuje o fałszywej akcji phishingowej rozsyłanej na elektroniczne skrzynki pocztowe, w której cyberprzestępcy podszywają się pod tę instytucję. Wiadomość e-mail o temacie „Brak powiadomienia o dostawie.” jest rozsyłana z adresu test@a-m2.ru, w której jest zawarta informacja o niedostarczeniu przesyłki do odbiorcy oraz sposobie możliwości jej odebrania, w tym nakłonienie do kliknięcia w podejrzany […]