Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

22/05/2015

Badanie: domena .EU ułatwia działanie i poprawia wizerunek firm

Posiadanie adresu internetowego w domenie .eu ułatwia polskim mikro- i małym przedsiębiorcom prowadzenie biznesu za granicą oraz poprawia wizerunek firmy w oczach międzynarodowych kontrahentów. Wybiera ją coraz więcej Polaków, którzy zdecydowali się na ekspansję na inne niż rodzimy rynek – takie wnioski wynikają z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie home.pl.

W kwietniowym badaniu wzięło ponad 500 właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro- (od 1 do 9 pracowników) i małych (10-49 pracowników) firm. Jego celem było sprawdzenie czy domena .eu jest przydatna w prowadzeniu biznesu za granicą oraz jak wpływa na wizerunek polskich firm wśród zagranicznych kontrahentów. Okazuje się, że w rankingu domen najchętniej wybieranych przez polskich mikro- i małych przedsiębiorców .eu ustępuje tylko końcówkom .pl oraz .com.pl. Co ciekawe, jest ona nawet bardziej popularna niż domena .com.

Taka tendencja ma odzwierciedlenie w kierunkach ekspansji mikro- i małych firm. Są to z reguły kraje Unii Europejskiej. Aż 55 proc. respondentów przyznało, że działa na rynku niemieckim, 28 proc. – francuskim, 21 proc. – czeskim, 20 proc. – brytyjskim. Najpopularniejszymi kierunkami poza UE są z kolei Ukraina i Rosja. Działa tam jednak tylko odpowiednio 16 i 11 proc. przebadanych firm.

domena-eu

Z badania wykonanego na zlecenie home.pl wynika, że najważniejszym powodem do założenia przez polskie przedsiębiorstwa domeny .eu jest jej duża dostępność. Taki pogląd wyraziło aż 29 proc. ankietowanych. Z kolei 24 proc. badanych wykupiło ją ze względu na działalność firmy na rynku europejskim. Nie bez znaczenia okazała się atrakcyjna cena domen z końcówką .eu. Taki powód wskazało 14 proc. ankietowanych, którzy się na nie zdecydowali. Część (5 proc.) właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro-i małych firm wykupiło domenę .eu po to, żeby zwiększyć rozpoznawalność polskich przedsiębiorstw za granicą. Taki sam procent respondentów wskazywał na jej praktyczność.

Jak wynika z danych instytucji Eurid, aktualnie zarejestrowanych jest ich ponad 3,91 mln. Najwięcej domen eu. zarejestrowano w Niemczech (1,1 mln), Holandii (0,5 mln) oraz we Francji (0,34 mln). W Polsce funkcjonuje ponad 286 tys. unijnych adresów www.

(RED)


Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku