Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

06/05/2015

Strony mobilne nową potęgą w sieci?

4 mln – tyle razy w ciągu każdej minuty wykorzystywana jest wyszukiwarka Google. Niewątpliwie informacje z sieci i ich odpowiednia promocja mają rosnący wpływ na działalność firm i instytucji. Wprowadzone w kwietniu przez Google zmiany sprawiają, że ogromne znaczenie zaczynają zyskiwać strony mobilne. Zgodnie z nowymi zasadami, wyszukiwarka ocenia teraz zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi, co wpływa na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie witryn m.in. na smartfonach i tabletach. Z jednej strony to ułatwienie dla użytkowników, z drugiej – słabsza ekspozycja firm korzystających wyłącznie z tradycyjnych stron internetowych.

Od dłuższego czasu obserwowany jest systematyczny wzrost liczby konsumentów korzystających z Internetu na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach, ale także np. telewizorach czy konsolach do gier. W Stanach Zjednoczonych już dziś użytkownicy mobilni przewyższają liczbą stacjonarnych. Wyłącznie kwestią czasu pozostaje, kiedy podobna sytuacja wystąpi w Polsce. Najnowsza decyzja Google to reakcja na zmiany preferencji użytkowników sieci.

Od 21 kwietnia wyszukiwarka Google sygnalizuje, że dana strona została dostosowana do telefonu komórkowego. Takie witryny w wynikach wyszukiwania posiadają etykietkę „mobile friendly”. Co jeszcze ważniejsze, dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest teraz jednym z czynników mających wpływ na jej ranking, czyli pozycję wśród innych linków. Jest to jeden z niewielu oficjalnych sygnałów Google Inc. odnośnie czynników mających wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego też komunikat ten należy potraktować poważnie komentuje Adam Jońca, SEM Specialist w MakoLab S.A.

tech-mobile

Strony, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, stanowią niecałe 10% wszystkich polskich witryn. Już same te liczby pokazują, że w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia, a z drugiej strony – firmy mają ogromne możliwości rozwoju oferty mobilnej i jej optymalizacji. Na początku 2013 roku niewiele ponad 4% odsłon generowanych było poprzez urządzenia mobilne. Dziś stanowią już ponad 14%, a trend ten miał wpływ m.in. właśnie na zmiany wprowadzone w najbardziej popularnej światowej wyszukiwarce.

Przeczytaj także:   Przenośny dysk "My Passport Wireless" łączy się bezprzewodowo

(RED)


Świąteczne eventy online

Jesteśmy w szczycie drugiej fali zachorowań na wirusa COVID-19, kolejnych restrykcji i obostrzeń związanych z przemieszczaniem, spotykaniem się i organizacją wydarzeń. A przed nami święta i Nowy Rok, tradycyjnie okres wzmożonej aktywności także ze strony firm, które organizują spotkania ze swoimi pracownikami i partnerami. Czy eventy online zastąpią nam te prawdziwe? Przeczytaj także:   Przenośny dysk […]

Hit z gwiazdą Stranger Things w CDA Premium

Polska platforma VOD nie zwalnia tempa. Już w najbliższy czwartek zobaczymy tam film pt. “Sex to nie grzech”. Amerykański hit z Natalią Dyer, gwiazdą Stranger Things, w CDA Premium od 19 listopada. Przeczytaj także:   Przenośny dysk “My Passport Wireless” łączy się bezprzewodowo

Ile kosztuje i gdzie kupić Nintendo Switch?

Nintendo na rynku konsoli do gier jest niekwestionowaną legendą. To właśnie Nintendo u samego zarania gier wideo wyznaczało kurs rozwojowy całego rynku. To firma znacząca w świecie gier od początku jego powstania. Kultowe Nintendo jest z nami także dziś z minikonsolami Switch. Przeczytaj także:   Play został Firmą Roku 2015

Techcity na Facebooku