06/05/2015

Strony mobilne nową potęgą w sieci?

4 mln – tyle razy w ciągu każdej minuty wykorzystywana jest wyszukiwarka Google. Niewątpliwie informacje z sieci i ich odpowiednia promocja mają rosnący wpływ na działalność firm i instytucji. Wprowadzone w kwietniu przez Google zmiany sprawiają, że ogromne znaczenie zaczynają zyskiwać strony mobilne. Zgodnie z nowymi zasadami, wyszukiwarka ocenia teraz zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi, co wpływa na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie witryn m.in. na smartfonach i tabletach. Z jednej strony to ułatwienie dla użytkowników, z drugiej – słabsza ekspozycja firm korzystających wyłącznie z tradycyjnych stron internetowych.

Od dłuższego czasu obserwowany jest systematyczny wzrost liczby konsumentów korzystających z Internetu na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach, ale także np. telewizorach czy konsolach do gier. W Stanach Zjednoczonych już dziś użytkownicy mobilni przewyższają liczbą stacjonarnych. Wyłącznie kwestią czasu pozostaje, kiedy podobna sytuacja wystąpi w Polsce. Najnowsza decyzja Google to reakcja na zmiany preferencji użytkowników sieci.

Od 21 kwietnia wyszukiwarka Google sygnalizuje, że dana strona została dostosowana do telefonu komórkowego. Takie witryny w wynikach wyszukiwania posiadają etykietkę „mobile friendly”. Co jeszcze ważniejsze, dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest teraz jednym z czynników mających wpływ na jej ranking, czyli pozycję wśród innych linków. Jest to jeden z niewielu oficjalnych sygnałów Google Inc. odnośnie czynników mających wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego też komunikat ten należy potraktować poważnie komentuje Adam Jońca, SEM Specialist w MakoLab S.A.

tech-mobile

Strony, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, stanowią niecałe 10% wszystkich polskich witryn. Już same te liczby pokazują, że w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia, a z drugiej strony – firmy mają ogromne możliwości rozwoju oferty mobilnej i jej optymalizacji. Na początku 2013 roku niewiele ponad 4% odsłon generowanych było poprzez urządzenia mobilne. Dziś stanowią już ponad 14%, a trend ten miał wpływ m.in. właśnie na zmiany wprowadzone w najbardziej popularnej światowej wyszukiwarce.

Przeczytaj także:   MacTronic Cyclops - światło pod ręką

(RED)

Uwaga na walentynkowe (erotyczne) prezenty!!!

Statystki pokazują, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosła sprzedaż nowoczesnych gadżetów erotycznych. Gadżety erotyczne coraz częściej powiązane są także z aplikacjami i przechowują dane w chmurze. To oznacza całkiem nowe wyzwania w kwestii ochrony prywatności dla ich użytkowników – przestrzegają eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET. Gadżety erotyczne coraz lepiej się sprzedają. To m.in. rezultat obostrzeń dotyczących […]

innogy go! kończy działalność

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! to największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów. Została uruchomiona w kwietniu 2019 roku. Ideą projektu […]

Poczta Polska: uwaga na fałszywe maile o niedostarczeniu przesyłki

Poczta Polska informuje o fałszywej akcji phishingowej rozsyłanej na elektroniczne skrzynki pocztowe, w której cyberprzestępcy podszywają się pod tę instytucję. Wiadomość e-mail o temacie „Brak powiadomienia o dostawie.” jest rozsyłana z adresu test@a-m2.ru, w której jest zawarta informacja o niedostarczeniu przesyłki do odbiorcy oraz sposobie możliwości jej odebrania, w tym nakłonienie do kliknięcia w podejrzany […]