Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

06/05/2015

Strony mobilne nową potęgą w sieci?

4 mln – tyle razy w ciągu każdej minuty wykorzystywana jest wyszukiwarka Google. Niewątpliwie informacje z sieci i ich odpowiednia promocja mają rosnący wpływ na działalność firm i instytucji. Wprowadzone w kwietniu przez Google zmiany sprawiają, że ogromne znaczenie zaczynają zyskiwać strony mobilne. Zgodnie z nowymi zasadami, wyszukiwarka ocenia teraz zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi, co wpływa na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie witryn m.in. na smartfonach i tabletach. Z jednej strony to ułatwienie dla użytkowników, z drugiej – słabsza ekspozycja firm korzystających wyłącznie z tradycyjnych stron internetowych.

Od dłuższego czasu obserwowany jest systematyczny wzrost liczby konsumentów korzystających z Internetu na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach, ale także np. telewizorach czy konsolach do gier. W Stanach Zjednoczonych już dziś użytkownicy mobilni przewyższają liczbą stacjonarnych. Wyłącznie kwestią czasu pozostaje, kiedy podobna sytuacja wystąpi w Polsce. Najnowsza decyzja Google to reakcja na zmiany preferencji użytkowników sieci.

Od 21 kwietnia wyszukiwarka Google sygnalizuje, że dana strona została dostosowana do telefonu komórkowego. Takie witryny w wynikach wyszukiwania posiadają etykietkę „mobile friendly”. Co jeszcze ważniejsze, dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest teraz jednym z czynników mających wpływ na jej ranking, czyli pozycję wśród innych linków. Jest to jeden z niewielu oficjalnych sygnałów Google Inc. odnośnie czynników mających wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego też komunikat ten należy potraktować poważnie komentuje Adam Jońca, SEM Specialist w MakoLab S.A.

tech-mobile

Strony, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, stanowią niecałe 10% wszystkich polskich witryn. Już same te liczby pokazują, że w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia, a z drugiej strony – firmy mają ogromne możliwości rozwoju oferty mobilnej i jej optymalizacji. Na początku 2013 roku niewiele ponad 4% odsłon generowanych było poprzez urządzenia mobilne. Dziś stanowią już ponad 14%, a trend ten miał wpływ m.in. właśnie na zmiany wprowadzone w najbardziej popularnej światowej wyszukiwarce.

(RED)


Finfinder.pl – pierwsza w Polsce wyszukiwarka ofert finansowania dla firm

Finfinder.pl jest nowym finansowym startupem na polskim rynku. To jedyna tak kompleksowa wyszukiwarka produktów finansowych dla rodzimych przedsiębiorstw. Finfinder.pl prezentuje ofertę blisko 60 polskich instytucji finansowych. Rynek finansowania firm jest o wiele bardziej złożony niż rynek dedykowany konsumentom. Ten ostatni sprowadza się głównie do pożyczek, kredytów hipotecznych oraz ofert powiązanych z rachunkami i kartami płatniczymi. […]

Głosowa obsługa aplikacji Moje ING

ING Bank Śląski jako pierwszy bank umożliwia użytkownikom aplikacji mobilnej Moje ING głosową obsługę wybranych funkcji, przy pomocy Asystenta Google. Korzystając z Asystenta można zapytać aplikację o saldo, kod BLIK i zlecić wykonanie szybkiego przelewu między rachunkami użytkownika. Głosowe uruchomienie Mojego ING mobile odbywa się z wykorzystaniem Asystenta Google. Funkcje głosowe są dostępne na ekranie, […]

Prawie trzy czwarte ruchu internetowego jest zaszyfrowane

W 2018 roku zaszyfrowany ruch stanowił aż 72% całkowitego ruchu internetowego – to niemal 20% więcej niż rok wcześniej. Z jednej strony jest to bardzo pozytywne zjawisko, dzięki któremu zainicjowane transakcje, procesy i dane można z łatwością i bezpiecznie przesyłać tam, gdzie są potrzebne. Z drugiej, tworzy ono wyzwania przy wykrywaniu zagrożeń, utrudniając monitorowanie i […]

Techcity na Facebooku