Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

17/07/2015

Eddystone – nowa definicja beaconów od Google

Google właśnie ogłosiło swoją strategię dotyczącą – jak się na pierwszy rzut oka może wydawać – beaconów (malutkich nadajników Bluetooth). W praktyce są one jednak czymś znacznie więcej.

Obecnie cały świat dyskutuje o tym, jak nowe rozwiązanie zmieni sposób komunikacji firm z konsumentami. Eksperci kreślą wizje galerii handlowych i ulic miast wypełnionych beaconami, za pomocą których marketingowcy będą mogli reklamować swoje produkty, wysyłając informacje bezpośrednio na wszystkie telefony wyposażone w Android. To wspaniała rzecz i ogromna szansa, bo 8 na 10 smartfonów na świecie korzysta właśnie z tego systemu operacyjnego.

Eddystone to jednak dużo więcej niż technologia dla beaconów…
Po pierwsze,
mogą z niej korzystać wszystkie urządzenia z modułem Bluetooth. Co to oznacza w praktyce? Że każda żarówka, gniazdko, termostat czy breloczek korzystający z tej metody komunikacji będzie mogło nie tylko lokalizować ludzi, zbierać informacje o temperaturze, wilgotności czy dźwięku, ale też wysyłać wiadomości z linkiem do dowolnej strony internetowej do KAŻDEGO użytkownika telefonu z Androidem, który znajdzie się obok.

Po drugie, Google zyska niewyobrażalną liczbę źródeł pozyskiwania danych o swoich użytkownikach. Każdy człowiek przemieszczający się ze swoim smartfonem, mijając beacony lub urządzenia wspierające Eddystone będzie dostarczał cenną, aktualną informację o swoim położeniu i wielu innych czynnikach z najbliższego otoczenia.

Po trzecie, mając taką wiedzę zgromadzoną i dostarczoną przez Google – marketingowcy będą mogli poznać swoich klientów w stopniu, w jakim nigdy wcześniej nie byli w stanie. W efekcie będą mogli nie tylko wysyłać im wiadomości, ale przede wszystkim robiąc to, będą uwzględniać kontekst.

Radek Tadajewski, CEO, OORT Inc.

Radek Tadajewski, CEO, OORT Inc.

Jak to wszystko zmieni świat dookoła nas? Bardzo…
Co więcej, stanie się to przy ogromnym udziale Polskich firm, które w ostatnim czasie podbijają świat używając Bluetooth w sposób, w jaki nikt inny tego nie robił! Niedługo na rynku pojawią się ekspresy do kawy, grille, czajniki, kontrolery do bram i wiele innych zaskakujących produktów napędzanych technologią dostarczoną przez OORT. Najwięksi producenci AGD i nie tylko zdecydowali się zamienić swoje istniejące produkty w inteligentne. Takie, które będą uczyły się naszych zachowań i oferowały nowe niezwykłe możliwości. Dzięki Eddystone będą mogły znacznie więcej.

Nasz ekspres będzie wiedział, kiedy wstajemy i samodzielnie przygotowywał dla nas espresso. Co więcej – kiedy już pozna nasze upodobania – zaproponuje nam automatyczne dostarczanie naszej ulubionej kawy zawsze, kiedy będzie się nam kończyła. Innego dnia zaoferuje nam darmową gwarancję – jeśli tylko zdecydujemy się na korzystanie z oryginalnych pastylek do czyszczenia ekspresu.

Inteligentne żarówki będą się automatycznie włączały, kiedy wejdziemy do domu i dostosowywały swój kolor, jasność i temperaturę do indywidualnych upodobań każdego z domowników. A producenci tych urządzeń po raz pierwszy w historii będą mieli bezpośredni kanał komunikacji z użytkownikami. I nie chodzi o nieokreśloną przyszłość. Inteligentne żarówki, breloczki czy gniazdka już teraz można kupić.

Przed nami nowa era. I kiedy pomyślę, że dwa lata temu nikt nie chciał mi wierzyć, że Bluetooth podbije świat, mam ochotę powiedzieć: A nie mówiłem? ;)

Autor: Radek Tadajewski, CEO, OORT Inc.


Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku