29/07/2015

Panda 4.2 nadchodzi – kolejne zmiany w Google

W kwietniu tego roku Google postanowił faworyzować strony dostosowane do urządzeń mobilnych, a w ostatnich dniach oficjalnie ogłosił wdrożenie nowej wersji Pandy – ważnego mechanizmu filtrującego „śmieciowe” treści w wynikach wyszukiwania. Co ta zmiana oznacza dla biznesu?

Wszelkie zmiany wprowadzane w Google wzbudzają duże zamieszanie wśród przedstawicieli biznesu. Tym bardziej, że dla wielu z nich spadek statystyk odwiedzin witryny czy też słabsza pozycja w wynikach wyszukiwania może oznaczać realne straty w postaci niższej sprzedaży czy też osłabionej promocji. Zmiany mogą prowadzić jednak także do pozytywnych efektów – jeśli firmy uważnie śledzą kolejne kroki Google i elastycznie na nie reagują. 22 lipca tego roku Google przekazało oficjalnie wiadomość o wdrożeniu nowej wersji mechanizmu Panda. Algorytm został jednak wprowadzony bez zapowiedzi już kilka dni wcześniej.

Panda 4.2 przynosi istotne zmiany dla właścicieli stron internetowych. Mechanizm, poprzednio aktualizowany prawie 10 miesięcy temu, zajmuje się analizą witryn pod względem znajdujących się na nich treści. Zjawiskami, które wykrywa Panda, są m.in. duplikowanie treści, zbytnie nasycenie słowami kluczowymi, a przy współwystępowaniu z innymi czynnikami – także zbyt mała lub zbyt duża ilość tekstu.

Mechanizm Panda pomaga Google eliminować to zjawisko, a co za tym idzie – dbać o jakość stron pojawiających się na pierwszej stronie wyszukiwania. Wychodząc z założenia, że treści na zdecydowanej większości stron są wprowadzane w dobrej wierze, firmy powinny przede wszystkim stale monitorować, czy zawartość ich witryn zgodna jest z polityką treści Google. Jeśli tak nie jest, powinny szybko reagować.komentuje Sonia Dynarska, specjalistka ds. SEM/SEO w MakoLab S.A.

22 lipca tego roku Google przekazało oficjalnie wiadomość o wdrożeniu nowej wersji mechanizmu Panda

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Pandemia zwiększyła ryzyko wyłudzenia danych w Internecie

W przypadającym 12 października Dniu Bezpiecznego Komputera, warto zwrócić uwagę, że do 71% wzrósł odsetek użytkowników świadomych grożących im cyberzagrożeń. Nadal jednak nie wszyscy nauczyli się korzystać z rozwagą z dostępu do sieci i mogą paść ofiarą nieuprawnionego wykorzystania ich personaliów. Jeszcze przed wybuchem pandemii dla wielu osób „bycie online” było stanem tak naturalnym, że […]

Udostępnij ten artykuł...

Czym kierować się dobierając etui do smartfona? Podpowiadamy!

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj codzienność bez smartfonów. Trudno także zabezpieczyć nowoczesny sprzęt bez odpowiedniego etui do smartfona. Wysokiej klasy smartfony to przecież niemały wydatek, dlatego rozsądnie jest wraz z zakupem nowego sprzętu pomyśleć o chroniącym go przed uszkodzeniami wyposażeniu. Jakie etui spisują się tutaj najlepiej? Sprawdziliśmy wybrane rozwiązania dedykowane popularnym modelom Etui Samsung Galaxy A52 […]

Udostępnij ten artykuł...

W Polsce działa 51 000 e-sklepów

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tysięcy. Jednak 75% z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. Dużym problemem w e-commerce jest porzucanie koszyków przez klientów – robi tak aż 70 proc. Polaków. Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten […]

Udostępnij ten artykuł...