Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

02/09/2015

Orange szuka pomysłów na samochód przyszłości

W ramach programu Imagine with Orange, rusza właśnie kampania poświęcona pomysłom na inteligentne i autonomiczne samochody. Orange promuje w ten sposób wiedzę o innowacjach i zachęca do ich współtworzenia. Pomysły można zgłaszać od 1 września do 1 grudnia.

Przewiduje się, że do 2020 roku, na drogach będzie prawie 220 milionów inteligentnych samochodów, w tym 10 milionów aut mogących poruszać się bez udziału kierowcy. Sektor motoryzacyjny i transport wprowadzają liczne innowacje: Inteligentny samochód (od częściowo autonomicznego auta kierowanego przez człowieka do samodzielnego pojazdu), alternatywne rodzaje napędu (elektryczny, wodór, bio diesel), inteligentny kokpit (Orange CarFi, Apple Carplay i Google Android Auto), nowe sposoby korzystania z aut (carpooling, carsharing, społecznościowe przesyłki kurierskie). Jednak coraz częściej to sami użytkownicy napędzają rozwój samochodów, dlatego Orange włącza się w nurt zmian zachodzących w tej dziedzinie i rozważań, jak wpłyną one na nasze życie.

W obecnej kampanii Imagine with Orange szuka pomysłów na to, jak w przyszłości mogą wyglądać samochody i korzystanie z nich. W jaki sposób świat cyfrowy kreuje na nowo rolę kierowcy i pasażera? Jak poprawić bezpieczeństwo dzięki inteligentnym i autonomicznym samochodom? Jak możemy wykorzystać czas uwolniony dzięki autonomiczności pojazdów? Jakie kreatywne usługi transportu i dostawy można opracować, wykorzystując łączność inteligentnych samochodów? To tylko niektóre z pytań, które rodzą się kiedy pomyślimy o przyszłości motoryzacji. Orange zachęca użytkowników do podzielenia się swoimi rozwiązaniami.

Orange szuka pomysłów na samochód przyszłości

Pomysły do Imagine with Orange można zgłaszać od 1 września do 1 grudnia za pomocą platformy internetowej: imagine.orange.pl. Wszyscy mogą również komentować i uczestniczyć w dyskusji na temat zgłoszonych propozycji, co sprawia, że wokół idei tworzy się społeczność. I to właśnie społeczność wybiera najciekawsze pomysły, które na zakończenie kampanii zostaną nagrodzone. Ich autorzy dostaną od Orange innowacyjne, bezprzewodowe projektory multimedialne, LeBloc i wyjadą do Paryża, gdzie wezmą udział w warsztatach z zespołem ds. innowacji, w czasie których będą rozwijać swoje pomysły.

(RED)


Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku