Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

26/11/2015

Czarny Piątek – klienci i sklepy gotowi do startu?

Już jutro Czarny Piątek, a 1. grudnia Dzień Darmowej Dostawy, czyli kluczowe wydarzenia e-handlu w całym roku. Jak pokazują statystyki sprzedaż w tym okresie rośnie nawet siedmiokrotnie. Które e-sklepy w tych dniach zarabiają najwięcej i jak to robią?

Zbliżają się najgorętsze dni zakupowe w polskim e-handlu. Czarny Piątek to czas jednodniowych rabatów i promocji zarówno w sprzedaży offline jak i online. Podczas Dnia Darmowej Dostawy, najbardziej popularnego w naszym kraju, w ubiegłym roku prawie 80 proc. e-sklepów potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z poprzedniego miesiąca, a ponad 30 proc. odnotowało wzrost sprzedaży o ponad 100 proc. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają, które działania sklepów internetowych przekładają się na największe zyski.

czarny piątek 2015

Większy zasięg, większe zyski
E-przedsiębiorcy, którzy sprzedają swoje produkty także za granicę, wiedzą, że podczas przedświątecznego okresu zyskają najwięcej. Handel transgraniczny jest siłą napędową globalnego rynku, a konsumenci kupujący w zagranicznych e-sklepach wydają około dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy tylko u lokalnych sprzedawców. Najwięcej mogą zyskać e-sklepy nastawione na klienta z Norwegii, Finlandii czy Szwecji. To idealni konsumenci, którzy dużo wydają i rzadko zwracają towary. Z kolei liderami pod względem wartości rynku e-commerce jest Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Brytyjczykom polski e-sklep musi jednak ofertować dodatkowo nowoczesne rozwiązania technologiczne, Niemcom natomiast wysoką jakość produktów i usług. Rynki południowo-wschodniej Europy, najwięcej korzyści przyniosą tym, którzy poszukują mniejszej konkurencji.

Dać klientowi to, czego chce
Nie każdy e-sklep ma do wykorzystania duże budżety na swoje działania marketingowe przed świętami. Jednak nawet mały budżet, przełoży się na odpowiednie efekty, jeśli zostanie odpowiednio zagospodarowany. E-przedsiębiorcy wykorzystujący w przemyślany sposób informacje na temat preferencji zakupowych swoich klientów zyskują najwięcej. E-sklepy z CRM są w stanie przeanalizować dane w nich zawarte i skierować działania promocyjne dostosowane do odwiedzających je użytkowników. Według Sociomantic Labs w kampaniach przeprowadzonych w okresie przedświątecznym liczba kliknięć w reklamy wzrosła nawet czterokrotnie, współczynnik konwersji zwiększył się o 73 proc., a sprzedaż (last-click) wzrosła siedmiokrotnie.

Być tam gdzie klient
Właściciele e-sklepów, aby skłonić konsumenta do odwiedzenia ich stron np. w Dniu Darmowej Dostawy, przyciągają jego uwagę i próbują wyróżnić się spośród innych. W Polsce już 77 proc. młodych osób w trakcie oglądania TV jest dostępnych online np. przez smartfona czy tablet. Po obejrzeniu reklamy telewizyjnej dany użytkownik często sprawdza ofertę e-sklepu na urządzeniu mobilnym. E-sprzedawcy do działań promocyjnych skutecznie wykorzystują media społecznościowe, zwłaszcza jeśli ich grupą celu są młodzi ludzie. Użytkownicy takich serwisów również coraz częściej korzystając z nich za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wiedząc to, doświadczeni e-przedsiębiorcy nie bagatelizują roli działań reklamowych w kanale mobilnym.

(RED)


Komentarze

  1. […] dla stróżów prawa. Z tego względu zaczęli oni ten dzień nazywać Black Friday, czyli Czarny Piątek. Określenie to upowszechniło się w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Obecnie w Black […]

Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku