26/11/2015

Czarny Piątek – klienci i sklepy gotowi do startu?

Już jutro Czarny Piątek, a 1. grudnia Dzień Darmowej Dostawy, czyli kluczowe wydarzenia e-handlu w całym roku. Jak pokazują statystyki sprzedaż w tym okresie rośnie nawet siedmiokrotnie. Które e-sklepy w tych dniach zarabiają najwięcej i jak to robią?

Zbliżają się najgorętsze dni zakupowe w polskim e-handlu. Czarny Piątek to czas jednodniowych rabatów i promocji zarówno w sprzedaży offline jak i online. Podczas Dnia Darmowej Dostawy, najbardziej popularnego w naszym kraju, w ubiegłym roku prawie 80 proc. e-sklepów potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z poprzedniego miesiąca, a ponad 30 proc. odnotowało wzrost sprzedaży o ponad 100 proc. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają, które działania sklepów internetowych przekładają się na największe zyski.

Czarny Piątek 2015

Czarny Piątek – Większy zasięg, większe zyski
E-przedsiębiorcy, którzy sprzedają swoje produkty także za granicę, wiedzą, że podczas przedświątecznego okresu zyskają najwięcej. Handel transgraniczny jest siłą napędową globalnego rynku, a konsumenci kupujący w zagranicznych e-sklepach wydają około dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy tylko u lokalnych sprzedawców. Najwięcej mogą zyskać e-sklepy nastawione na klienta z Norwegii, Finlandii czy Szwecji. To idealni konsumenci, którzy dużo wydają i rzadko zwracają towary. Z kolei liderami pod względem wartości rynku e-commerce jest Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Brytyjczykom polski e-sklep musi jednak ofertować dodatkowo nowoczesne rozwiązania technologiczne, Niemcom natomiast wysoką jakość produktów i usług. Rynki południowo-wschodniej Europy, najwięcej korzyści przyniosą tym, którzy poszukują mniejszej konkurencji.

Dać klientowi to, czego chce
Nie każdy e-sklep ma do wykorzystania duże budżety na swoje działania marketingowe przed świętami. Jednak nawet mały budżet, przełoży się na odpowiednie efekty, jeśli zostanie odpowiednio zagospodarowany. E-przedsiębiorcy wykorzystujący w przemyślany sposób informacje na temat preferencji zakupowych swoich klientów zyskują najwięcej. E-sklepy z CRM są w stanie przeanalizować dane w nich zawarte i skierować działania promocyjne dostosowane do odwiedzających je użytkowników. Według Sociomantic Labs w kampaniach przeprowadzonych w okresie przedświątecznym liczba kliknięć w reklamy wzrosła nawet czterokrotnie, współczynnik konwersji zwiększył się o 73 proc., a sprzedaż (last-click) wzrosła siedmiokrotnie.

Przeczytaj także:   Kontynuator smukłej linii amplitunerów AV Marantza

Być tam gdzie klient
Właściciele e-sklepów, aby skłonić konsumenta do odwiedzenia ich stron np. w Dniu Darmowej Dostawy, przyciągają jego uwagę i próbują wyróżnić się spośród innych. W Polsce już 77 proc. młodych osób w trakcie oglądania TV jest dostępnych online np. przez smartfona czy tablet. Po obejrzeniu reklamy telewizyjnej dany użytkownik często sprawdza ofertę e-sklepu na urządzeniu mobilnym. E-sprzedawcy do działań promocyjnych skutecznie wykorzystują media społecznościowe, zwłaszcza jeśli ich grupą celu są młodzi ludzie. Użytkownicy takich serwisów również coraz częściej korzystając z nich za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wiedząc to, doświadczeni e-przedsiębiorcy nie bagatelizują roli działań reklamowych w kanale mobilnym.

(RED – )

W jaki sposób działa VPN?

Korzystając z Internetu pewnie nie raz słyszałeś określenie sieci VPN. Te trzy literki mogą być dla Ciebie znane, ponieważ sam korzystasz z tego typu usług. Jeśli jednak skrót ten obił Ci się o uszy i nie masz pojęcia co one oznaczają to świetnie trafiłeś! W poniższym artykule dowiesz się czym jest sieć VPN, do czego […]

Przed czym uchroni Twój biznes dobra firma rekrutacyjna w Krakowie?

Krakowscy pracodawcy w ostatnich latach mieli bardzo poważne problemy ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Sytuacja wcale nie poprawiła się wraz z wybuchem pandemii – Polska nadal ma drugi najniższy wskaźnik bezrobocia w Unii Europejskiej, natomiast Kraków należy pod tym względem do czołówki polskich miast. To dostateczny argument przemawiający za tym, aby przy uzupełnianiu wakatów korzystać ze […]

Epidemia i śmiercionośne wirusy w CDA Premium

Minął rok odkąd po świecie rozlała się epidemia wirusa SARS-CoV-2, a my mamy uczucie deja vu. Rządy większości krajów europejskich przywracają obostrzenia, wraca w mniejszym lub większym stopniu znany z ubiegłego roku lockdown, wracają wątpliwości. Wiele osób sięga w takiej sytuacji po filmy nawiązujące do postapokaliptycznych wizji z „tajemniczym wirusem” w tle. Jedni, bo lubią […]