26/11/2015

Czarny Piątek – klienci i sklepy gotowi do startu?

Już jutro Czarny Piątek, a 1. grudnia Dzień Darmowej Dostawy, czyli kluczowe wydarzenia e-handlu w całym roku. Jak pokazują statystyki sprzedaż w tym okresie rośnie nawet siedmiokrotnie. Które e-sklepy w tych dniach zarabiają najwięcej i jak to robią?

Zbliżają się najgorętsze dni zakupowe w polskim e-handlu. Czarny Piątek to czas jednodniowych rabatów i promocji zarówno w sprzedaży offline jak i online. Podczas Dnia Darmowej Dostawy, najbardziej popularnego w naszym kraju, w ubiegłym roku prawie 80 proc. e-sklepów potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z poprzedniego miesiąca, a ponad 30 proc. odnotowało wzrost sprzedaży o ponad 100 proc. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają, które działania sklepów internetowych przekładają się na największe zyski.

Czarny Piątek 2015

Czarny Piątek – Większy zasięg, większe zyski
E-przedsiębiorcy, którzy sprzedają swoje produkty także za granicę, wiedzą, że podczas przedświątecznego okresu zyskają najwięcej. Handel transgraniczny jest siłą napędową globalnego rynku, a konsumenci kupujący w zagranicznych e-sklepach wydają około dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy tylko u lokalnych sprzedawców. Najwięcej mogą zyskać e-sklepy nastawione na klienta z Norwegii, Finlandii czy Szwecji. To idealni konsumenci, którzy dużo wydają i rzadko zwracają towary. Z kolei liderami pod względem wartości rynku e-commerce jest Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Brytyjczykom polski e-sklep musi jednak ofertować dodatkowo nowoczesne rozwiązania technologiczne, Niemcom natomiast wysoką jakość produktów i usług. Rynki południowo-wschodniej Europy, najwięcej korzyści przyniosą tym, którzy poszukują mniejszej konkurencji.

Dać klientowi to, czego chce
Nie każdy e-sklep ma do wykorzystania duże budżety na swoje działania marketingowe przed świętami. Jednak nawet mały budżet, przełoży się na odpowiednie efekty, jeśli zostanie odpowiednio zagospodarowany. E-przedsiębiorcy wykorzystujący w przemyślany sposób informacje na temat preferencji zakupowych swoich klientów zyskują najwięcej. E-sklepy z CRM są w stanie przeanalizować dane w nich zawarte i skierować działania promocyjne dostosowane do odwiedzających je użytkowników. Według Sociomantic Labs w kampaniach przeprowadzonych w okresie przedświątecznym liczba kliknięć w reklamy wzrosła nawet czterokrotnie, współczynnik konwersji zwiększył się o 73 proc., a sprzedaż (last-click) wzrosła siedmiokrotnie.

Być tam gdzie klient
Właściciele e-sklepów, aby skłonić konsumenta do odwiedzenia ich stron np. w Dniu Darmowej Dostawy, przyciągają jego uwagę i próbują wyróżnić się spośród innych. W Polsce już 77 proc. młodych osób w trakcie oglądania TV jest dostępnych online np. przez smartfona czy tablet. Po obejrzeniu reklamy telewizyjnej dany użytkownik często sprawdza ofertę e-sklepu na urządzeniu mobilnym. E-sprzedawcy do działań promocyjnych skutecznie wykorzystują media społecznościowe, zwłaszcza jeśli ich grupą celu są młodzi ludzie. Użytkownicy takich serwisów również coraz częściej korzystając z nich za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wiedząc to, doświadczeni e-przedsiębiorcy nie bagatelizują roli działań reklamowych w kanale mobilnym.

(RED – )

Udostępnij ten artykuł...

Nadchodzi 7. edycja European Rover Challenge

Już w najbliższy weekend w Kielcach będzie można poczuć się jak na Marsie! W dniach 10 – 12 września na terenie Politechniki Świętokrzyskiej odbędzie się międzynarodowe wydarzenie European Rover Challenge. Na entuzjastów kosmosu czekają zawody łazików marsjańskich, pokazy naukowe oraz inspirujące debaty i rozmowy z niesamowitymi gośćmi. Gościem specjalnym będzie wiceszef NASA, Robert Cabana. Siódma […]

Udostępnij ten artykuł...

Loomi: Opera wypuści własną platformę VOD

Norweska przeglądarka Opera wybrała polski rynek jako pierwszy dla swojej platformy VOD. Ograniczona liczba zaproszeń do ekskluzywnego programu testowego Loomi jest już dostępna. Loomi to nazwa nowej platformy VOD, która otwiera zapisy do ekskluzywnego programu testów beta w Polsce. Wprowadzając Loomi na rynek, Opera zamierza zrewolucjonizować sposób oglądania filmów i materiałów wideo. – Jako firma […]

Udostępnij ten artykuł...

Galaxy Awards: Samsung szuka talentów na TikToku

Samsung pod patronatem TikTok Polska organizuje Galaxy Awards – pierwszy w Polsce konkurs, który pozwoli wyłonić najbardziej nietuzinkowe postacie prezentujące swoją twórczość na TikToku w pięciu różnych kategoriach. Na najbardziej kreatywnych i utalentowanych twórców czekają cenne nagrody. Uczestnicy mają szansę zaprezentować swój talent w czterech kategoriach konkursowych. Na nagrodę może liczyć także twórca, który zyska […]

Udostępnij ten artykuł...