03/11/2015

Synchronizacja kampanii reklamowej z pogodą

Intele, pierwsza polska firma zajmująca się kompleksowo reklamą synchroniczną, rozbudowała swoją platformę TV Sync – InteleAF, o możliwość synchronizowania kampanii RTB z pogodą. Cały proces przebiega automatycznie.

Załóżmy, że jesteś właścicielem biura podróży i chciałbyś się zareklamować w mediach. Wiesz, że z twoich wycieczek korzystają głównie ludzie ze średniej wielkości miast, w wieku 22-45. Najczęściej wykupowane są wycieczki last minute przez singli albo bezdzietne pary. Twoi klienci cenią sobie przede wszystkim dobre warunki i święty spokój, dlatego all inclusive jest najpopularniejszą ofertą. Wiesz wiele o swoich klientach, więc starasz się dopasować reklamy do ich gustu i potrzeb. Efekty są zadawalające, ale nie oszałamiające.

Pomyśl teraz, czy jest jakiś czynnik, który zachęca do wyjazdu? Pogoda! Klienci chętniej wyjadą wiedząc, że za oknem jest szaroburo i deszczowo, a podczas wyjazdu będą mieli słońce i wysokie temperatury. Przy okazji wzbudzisz zaufanie (podświadomie), ponieważ pokazujesz, że twoja oferta jest idealnie skrojona pod klienta i spełnia jego oczekiwania. Pokażesz, że niejako wiesz „więcej”, więc można na tobie polegać.
Nie trzeba monitorować pogody 24 godziny na dobę (i to w różnych miejscach świata), żeby wystartować z taką kampanią. Wystarczy skorzystać z nowej funkcji platformy InteleAF, która umożliwia automatyczne uruchomienie wgranej wcześniej kampanii, w momencie, gdy zaistnieją wybrane przez nas warunki pogodowa.

Synchronizacja kampanii reklamowej z pogodą

Marketerzy od dość dawna są wstanie dobrze personalizować oferty – znają wiek, płeć, zainteresowania i sposób spędzania wolnego czasu klientów. Są jednak czynniki niezależne od jednostki, które w dużym stopniu wpływają na decyzje zakupowe – np. pogoda. Reklamujesz wycieczki zagraniczne? Olej samochodowy? Parasolki? Leki na grypę albo ból głowy? Herbatę z cynamonem? A może buty? Prawie w każdej branży pogoda ma wpływ na zakup danego produktu. Kampania uwzględniająca konkretne parametry szybciej i skuteczniej trafi do klientów. Podczas brzydkiej pogody w Szczecinie, a słonecznej w Rzymie, wyjazd do Włoch wydaje się bardziej kuszący. Podczas pierwszych mrozów, specjalny olej do auta, który nie zamarza albo opony zimowe wydają się bardziej potrzebne. Gdy ciśnienie jest wysokie, a migreny bardziej popularne, reklamowany lek na ból głowy wydaje się zbawieniem.

Nowa funkcja wprowadzona przez Intele pozwala na samoczynne uruchomienie się wcześniej zaplanowanej kampanii reklamowej w zależności od wybranych parametrów pogodowych. Do wyboru mamy nie tylko temperaturę, ale także opady (deszcz i śnieg), ciśnienie, nasłonecznienie oraz siłę wiatru. Kampania wystartuje, w momencie, kiedy zaistnieją wskazane przez nas warunki. Rozwiązanie jest dużym ułatwieniem, ponieważ nie wymaga śledzenie wielu czynników przez marketerów. Parametry można ze sobą łączyć w najróżniejszy sposób – oznacza to, że nasza kampania może wystartować zarówno kiedy będzie silny wiatr, deszcz, temperatura poniżej 10 stopni i niskie ciśnienie, ale także kiedy będzie padać w miejscu A i świecić słońce w miejscu B.

Wprowadzenie synchronizacji z pogodą jest związane z nieustannym rozwojem naszej platformy – w końcu pogoda to pierwszy, zaraz po czynniku ekonomicznym, czynnik kształtujący zachowania konsumenckie. Wynikło to też z chęci jak najlepszego odpowiedzenia na potrzeby naszych klientów, którzy wskazywali na pogodę jako kolejną funkcjonalność zaraz po TV Sync. Synchronizacja z pogoda z pewnością pozwoli na tworzenie bardziej efektywnych kampanii RTB.ocenia Mariusz Wasak, CEO Intele.

Intele sp. z o. o. jest pierwszą polską (założoną w 2014 roku) firmą zajmującą się telewizją interaktywną (stąd nazwa IN-teraktywna TELE-wizja), RTB i multiscreeningiem. W ramach swoich usług oferuje m.in. synchronizację reklam. Firma kieruje swoją ofertę do wszelkich podmiotów realizujących kampanie oparte o Programmatic Media Buying/RTB, czyli m.in. do agencji reklamowych, domów mediowych oraz podmiotów gospodarczych posiadających własne konta na platformach RTB.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Nadchodzi 7. edycja European Rover Challenge

Już w najbliższy weekend w Kielcach będzie można poczuć się jak na Marsie! W dniach 10 – 12 września na terenie Politechniki Świętokrzyskiej odbędzie się międzynarodowe wydarzenie European Rover Challenge. Na entuzjastów kosmosu czekają zawody łazików marsjańskich, pokazy naukowe oraz inspirujące debaty i rozmowy z niesamowitymi gośćmi. Gościem specjalnym będzie wiceszef NASA, Robert Cabana. Siódma […]

Udostępnij ten artykuł...

Loomi: Opera wypuści własną platformę VOD

Norweska przeglądarka Opera wybrała polski rynek jako pierwszy dla swojej platformy VOD. Ograniczona liczba zaproszeń do ekskluzywnego programu testowego Loomi jest już dostępna. Loomi to nazwa nowej platformy VOD, która otwiera zapisy do ekskluzywnego programu testów beta w Polsce. Wprowadzając Loomi na rynek, Opera zamierza zrewolucjonizować sposób oglądania filmów i materiałów wideo. – Jako firma […]

Udostępnij ten artykuł...

Galaxy Awards: Samsung szuka talentów na TikToku

Samsung pod patronatem TikTok Polska organizuje Galaxy Awards – pierwszy w Polsce konkurs, który pozwoli wyłonić najbardziej nietuzinkowe postacie prezentujące swoją twórczość na TikToku w pięciu różnych kategoriach. Na najbardziej kreatywnych i utalentowanych twórców czekają cenne nagrody. Uczestnicy mają szansę zaprezentować swój talent w czterech kategoriach konkursowych. Na nagrodę może liczyć także twórca, który zyska […]

Udostępnij ten artykuł...