Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

11/12/2015

Aplikacja „Pomoc w Górach” dostępna dla turystów

Według danych Grupy Beskidzkiej GOPR średni czas interwencji ratunkowej w 2014 roku wyniósł ponad 2 godziny i 17 minut. To stanowczo za długo. Teraz, ten czas może być znacznie krótszy dzięki nowej mobilnej aplikacji „Pomoc w Górach” opracowanej przez Transition Technologies. Aplikacja pomaga ratować życie oraz uczy jak należy przygotować się do górskiej wędrówki, a od 11 grudnia jest dostępna dla turystów na platformach Android oraz iOS.

Intencją twórców aplikacji było przyspieszenie czasu lokalizacji poszkodowanego, a tym samym zwiększenie szans na uratowanie życia. Jak się okazuje, z pomocą mogą przyjść sobie sami turyści, którzy korzystając z aplikacji mobilnej mogą zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Aplikacja „Pomoc w Górach” umożliwia natychmiastowe wezwanie pomocy, bez znajomości numeru ratunkowego. Każdy turysta wychodząc w góry może włączyć śledzenie swojego położenia, które automatycznie zapisuje się na portalu w beskidzkiej stacji centralnej GOPR. W przypadku zaginięcia możliwe jest natychmiastowe zlokalizowanie osoby w miejscu, w którym się znajduje lub, w którym sygnał został przekazany po raz ostatni. Niezależnie od tego, czy osoba korzysta z aplikacji poprzez śledzenie czy bezpośrednie połączenie z numerem ratunkowym, wysyła ona informację o dokładnym położeniu poszkodowanego, dzięki czemu ratownicy udają się dokładnie we wskazane miejsce zdarzenia. Aplikacja „Pomoc w Górach” to wspólne dzieło Grupy Beskidzkiej GOPR oraz polskiej firmy Transition Technologies.

Aplikacja „Pomoc w Górach”

Aplikacja „Pomoc w Górach”

(RED)


Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku