Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

26/01/2016

Wyszukiwarki firm i usług konkurują z Google

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane wyszukiwarki firm, które doskonalą się w prezentowaniu informacji o produktach i usługach. Koncentrując się na strukturyzowaniu danych, a więc na opracowaniu do perfekcji metod zbierania, agregowania oraz aktualizowania danych o przedsiębiorstwach oraz ich ofertach pozwalają bardzo trafnie prezentować wyniki potencjalnym klientom, co pozwala konkurować im na przykład z Google.

Na polskim rynku w swoich zasobach posiadają już ok. 2 mln firm. Zdobywając coraz mocniejszą pozycję podążają również za trendami w kanale mobilnym, aby utrzymać i adoptować się do dynamicznie rozwijającego się otoczenia oraz pozyskiwać nowych użytkowników.

Osoby, które szukają np. restauracji coraz częściej sięgają po telefony komórkowe – dzięki dedykowanym aplikacjom oraz stronom przyjaznym urządzeniom mobilnym zawsze mają pod ręką bazę firm, która w ciągu kilku sekund zwraca informacje o adresie i numerze telefonu, a dzięki opisom ofert, ułatwia dokonanie trafnego wyborumówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska.

Jak pokazują dane Megapanelu, pozycja Google nie wpłynęła negatywnie na zainteresowanie użytkowników bardziej wyspecjalizowanymi wyszukiwarkami firm, produktów oraz usług. W kategorii wyszukiwarek i katalogów, najpopularniejszą wyszukiwarką firm była panoramafirm.pl (3,4 mln realnych użytkowników), która miała więcej użytkowników niż pozostali gracze łącznie. Na kolejnych miejscach znalazły się pkt.pl (1,4 mln RU) oraz firmy.net (0,8 mln RU) i cylex.pl ( 0,7 mln RU).

Wyszukiwarki firm posiadają dokładne informacje na temat produktów i usług poszukiwanych przez konsumentów, dlatego w oparciu o tego typu dane mogą nie tylko prognozować trendy, ale także oferować firmom nowe rozwiązania reklamowe. Wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl prowadzi dla swoich klientów m.in. kampanie remarketingowe bazując na intencjach zakupowych.

Wyszukiwarki firm i usług konkurują z Google

(RED)

Przeczytaj także:   Akademia Nikona – start jeszcze przed rokiem akademickim

Najlepsze bajki i filmy dla dzieci w CDA Premium

CDA Premium to jedna z najpopularniejszych platform z filmami w Polsce. Rodzimy serwis VOD nie oddaje pola największym i poczyna sobie bez kompleksów, a w niektórych kategoriach filmów wydaje się być  bezkonkurencyjny. Tak jest na przykład z kinem familijnym. A że przez epidemię czeka nas długie siedzenie w domach (skumulowana przerwa świąteczno-noworoczna i ferie) , […]

Według ostatnich spekulacji Google może stracić więcej niż Huawei

Zaskakujące spekulacje Huawei mogą być koszmarem dla jednego z gigantów – Google. Drugi co do wielkości producent smartfonów na świecie ogłosił „walkę” z systemem Android. Do tej pory Google był dość ambiwalentny – Stany Zjednoczone ograniczyły dostęp Huawei do najlepszych chipsetów, sygnalizując gwałtowny spadek liczby ich urządzeń w kraju. To jednak może się wkrótce zmienić. […]

Cashback od Goodie czyli jak z zakupów wycisnąć więcej

W czasie kryzysu, rosnącej drożyzny i niepewności na rynku pracy dyscyplina w wydatkach to podstawa. Tak samo, jak szukanie okazji na zaoszczędzenie przysłowiowych paru „groszu”. I nie tylko o promocje chodzi, ale też narzędzia, które pozwolą odzyskać choć część wydawanej przez nas kasy. Jednym z nich jest Goodie, które oferuje tzw. cashback lub jak wolą inni […]

Techcity na Facebooku