Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

25/03/2016

Na czym polega elastyczność VoIP?

Technologia VoIP jest obecnie wykorzystywana przez większość firm, które na co dzień obsługują dużą liczbę klientów. Telefonia VoIP jest niezwykle ceniona głównie ze względu na niskie koszty połączeń krajowych i zagranicznych, szczególnie w porównaniu z tradycyjną telefonią stacjonarną lub komórkową. Coraz częściej klienci zwracają uwagę także na inną, bardzo ważną zaletę tej technologii – elastyczność.

Kiedy technologia VoIP wchodziła na rynek, jej największym atutem z pewnością były niskie koszty połączeń. To zachęciło wiele firm do rezygnacji ze starych rozwiązań; dotyczy to zwłaszcza sieci call center, które potrzebowały nowej jakości w obsłudze swych klientów. Obecnie atrakcyjność telefonii VoIP polega w dużej mierze na jej elastyczności – oznacza to między innymi, że można z niej korzystać za pomocą wielu urządzeń, w zależności od potrzeb i możliwości infrastrukturalnych firmy. To jednak nie jedyna cecha decydująca o elastyczności tej technologii.

Możliwość wyboru urządzeń

To zdecydowanie najważniejsza możliwość, o której można mówić w ramach elastyczności technologii VoIP. Firmy mogą zdecydować, czy ich pracownicy będą korzystać z telefonii za pomocą komputera, smartfona, tableta czy może przy użyciu stacjonarnego telefonu SIP czy telefonu analogowego z bramką VoIP. Wiąże się to ze znacznymi oszczędnościami, ponieważ oznacza to, że w zależności od obranej przez firmę strategii, pracownik może korzystać z infrastruktury technologicznej najbardziej opłacalnej dla przedsiębiorstwa. Najczęściej firmy inwestują albo w telefony SIP, albo w oprogramowanie softphone. Każde z tych rozwiązań ma określone zalety; na przykład telefony SIP zawsze gwarantują bardzo wysoką jakość głosu i stabilność działania oraz posiadają na ogół wiele funkcji dodatkowych (telekonferencje, tryb głośnomówiący, obsługa wielu linii). Z kolei softphone to nic innego jak oprogramowanie, które umożliwia dzwonienie z poziomu komputera; potrzebne są do tego jedynie słuchawki i mikrofon. Jeśli chodzi o zalety tego rozwiązania, to nie można nie wspomnieć o najwyższym komforcie zarządzania i konfiguracji przez własny GUI (z poziomu systemu operacyjnego). Warto zwrócić uwagę także na fakt, że w przypadku softphone liczba dodatkowych funkcji jest właściwie nieograniczona; część z nich jest oczywiście płatna.

Niektóre firmy decydują się na dostosowanie starych telefonów analogowych – wystarczy wtedy bramka VoIP, która umożliwi korzystanie z tego rodzaju telefonii.

Inne zalety telefonii VoIP świadczące o jej elastyczności

Co jeszcze świadczy o tym, że telefonia VoIP jest uznawana za niezwykle elastyczną? Po pierwsze, dane z central telefonicznych mogą być eksportowane do innych systemów (wszystko dzięki specjalnym stykom API/CTI). Co to oznacza w praktyce? Połączenia wykonywane za pomocą technologii VoIP można realizować przez system CRM, a nawet program pocztowy czy przeglądarkę internetową. Ponadto konsultant zyskuje dostęp do informacji o kliencie, co znacząco ułatwia mu wykonywaną pracę. Dane, które wyświetlają się na monitorze, pochodzą z centrali w CRM; konsultant dzwoni przez wciśnięcie guzika z CRM.

Elastyczność telefonii VoIP – na czym polega?

  • Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z technologii VoIP. Niskie ceny połączeń krajowych czy zagranicznych to jednak nie jedyna zaleta VoIP – kolejną jest duża elastyczność.
  • Technologia VoIP umożliwia firmom wybór urządzeń, które posłużą do komunikacji z klientem – może to być zarówno telefon stacjonarny SIP, stary telefon analogowy z bramką VoIP czy też oprogramowanie softphone zainstalowane na komputerze, tablecie czy smartfonie.
  • Warto pamiętać, że dane z central telefonicznych mogą być eksportowane do innych systemów, co znacznie ułatwia pracę konsultanta.
  • O elastyczności technologii VoIP świadczy również to, że można ją wdrożyć w firmie za niewielkie pieniądze, czego nie można powiedzieć o innych rodzajach telefonii.

Więcej informacji znajdzie się na http://www.datera.pl/call-ex/

Artykuł sponsorowany


Spam ma już 40 lat

Minęło już 40 lat, odkąd wysłany został pierwszy e-mail zawierający spam. Od tamtej pory cyberprzestępcy sporo się nauczyli, ale okazuje się, że pomimo upływu czasu wciąż korzystają ze starych, sprawdzonych narzędzi. Według badań firmy F-Secure spam to nadal najczęściej wykorzystywana metoda rozpowszechniania złośliwego oprogramowania, szkodliwych linków, kradzieży poufnych danych czy wyłudzeń z udziałem „nigeryjskiego księcia”. […]

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

WhatsApp udostępnia swoje API. Tym samym pozwala firmom na dotarcie do 1,5 mld aktywnych użytkowników ze 180 krajów. Jakie szanse stwarza krok WhatsApp dla biznesu? Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld osób. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych wykorzystują aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na […]

Roman Sioda w Lenovo Data Center Group

Roman Sioda objął stanowisko Country Managera w Lenovo Global Technology Poland. Firma jest wiodącym producentem rozwiązań do centrów danych nowej generacji (ThinkSystem i ThinkAgile), które zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom dla zmieniającego się stale biznesu oraz dla nowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Roman Sioda pokieruje polskim oddziałem Lenovo Data Center Group, który specjalizuje się […]

Techcity na Facebooku