Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

25/03/2016

Na czym polega elastyczność VoIP?

Technologia VoIP jest obecnie wykorzystywana przez większość firm, które na co dzień obsługują dużą liczbę klientów. Telefonia VoIP jest niezwykle ceniona głównie ze względu na niskie koszty połączeń krajowych i zagranicznych, szczególnie w porównaniu z tradycyjną telefonią stacjonarną lub komórkową. Coraz częściej klienci zwracają uwagę także na inną, bardzo ważną zaletę tej technologii – elastyczność.

Kiedy technologia VoIP wchodziła na rynek, jej największym atutem z pewnością były niskie koszty połączeń. To zachęciło wiele firm do rezygnacji ze starych rozwiązań; dotyczy to zwłaszcza sieci call center, które potrzebowały nowej jakości w obsłudze swych klientów. Obecnie atrakcyjność telefonii VoIP polega w dużej mierze na jej elastyczności – oznacza to między innymi, że można z niej korzystać za pomocą wielu urządzeń, w zależności od potrzeb i możliwości infrastrukturalnych firmy. To jednak nie jedyna cecha decydująca o elastyczności tej technologii.

Możliwość wyboru urządzeń

To zdecydowanie najważniejsza możliwość, o której można mówić w ramach elastyczności technologii VoIP. Firmy mogą zdecydować, czy ich pracownicy będą korzystać z telefonii za pomocą komputera, smartfona, tableta czy może przy użyciu stacjonarnego telefonu SIP czy telefonu analogowego z bramką VoIP. Wiąże się to ze znacznymi oszczędnościami, ponieważ oznacza to, że w zależności od obranej przez firmę strategii, pracownik może korzystać z infrastruktury technologicznej najbardziej opłacalnej dla przedsiębiorstwa. Najczęściej firmy inwestują albo w telefony SIP, albo w oprogramowanie softphone. Każde z tych rozwiązań ma określone zalety; na przykład telefony SIP zawsze gwarantują bardzo wysoką jakość głosu i stabilność działania oraz posiadają na ogół wiele funkcji dodatkowych (telekonferencje, tryb głośnomówiący, obsługa wielu linii). Z kolei softphone to nic innego jak oprogramowanie, które umożliwia dzwonienie z poziomu komputera; potrzebne są do tego jedynie słuchawki i mikrofon. Jeśli chodzi o zalety tego rozwiązania, to nie można nie wspomnieć o najwyższym komforcie zarządzania i konfiguracji przez własny GUI (z poziomu systemu operacyjnego). Warto zwrócić uwagę także na fakt, że w przypadku softphone liczba dodatkowych funkcji jest właściwie nieograniczona; część z nich jest oczywiście płatna.

Przeczytaj także:   Domeny, serwery i strony WWW za 0 zł (art. spons.)

Niektóre firmy decydują się na dostosowanie starych telefonów analogowych – wystarczy wtedy bramka VoIP, która umożliwi korzystanie z tego rodzaju telefonii.

Inne zalety telefonii VoIP świadczące o jej elastyczności

Co jeszcze świadczy o tym, że telefonia VoIP jest uznawana za niezwykle elastyczną? Po pierwsze, dane z central telefonicznych mogą być eksportowane do innych systemów (wszystko dzięki specjalnym stykom API/CTI). Co to oznacza w praktyce? Połączenia wykonywane za pomocą technologii VoIP można realizować przez system CRM, a nawet program pocztowy czy przeglądarkę internetową. Ponadto konsultant zyskuje dostęp do informacji o kliencie, co znacząco ułatwia mu wykonywaną pracę. Dane, które wyświetlają się na monitorze, pochodzą z centrali w CRM; konsultant dzwoni przez wciśnięcie guzika z CRM.

Elastyczność telefonii VoIP – na czym polega?

  • Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z technologii VoIP. Niskie ceny połączeń krajowych czy zagranicznych to jednak nie jedyna zaleta VoIP – kolejną jest duża elastyczność.
  • Technologia VoIP umożliwia firmom wybór urządzeń, które posłużą do komunikacji z klientem – może to być zarówno telefon stacjonarny SIP, stary telefon analogowy z bramką VoIP czy też oprogramowanie softphone zainstalowane na komputerze, tablecie czy smartfonie.
  • Warto pamiętać, że dane z central telefonicznych mogą być eksportowane do innych systemów, co znacznie ułatwia pracę konsultanta.
  • O elastyczności technologii VoIP świadczy również to, że można ją wdrożyć w firmie za niewielkie pieniądze, czego nie można powiedzieć o innych rodzajach telefonii.

Więcej informacji znajdzie się na http://www.datera.pl/call-ex/

Artykuł sponsorowany


W Polsce kobiety wciąż częściej upadają niż mężczyźni

Do końca czerwca 2020 r. opublikowano w Polsce 3996 upadłości konsumenckich. W samym tylko czerwcu było ich 1116. Rok wcześniej 595. Nagły wzrost upadłości spowodowany jest głównie zmianą prawa, która ułatwia obecnie upadanie. Tradycyjnie już częściej upadłość ogłaszają kobiety. I to jest zaskakujące. – mówią eksperci z firmy doradczej Lege Advisors. – Prawdziwy obraz sytuacji […]

Yanosik Pay, czyli jak nie płacić na bramkach

Pojawiło się nowe rozwiązanie, które ułatwi zmotoryzowanym przejechanie przez punkt poboru opłat bez zatrzymywania i sięgania do okienka. Rozwiązanie to – Yanosik Pay – znajduje się w aplikacji Yanosik, z której korzysta 1,5 mln kierowców miesięcznie. Kierowca, który jest zarejestrowany w systemie Autopay może przejechać przez specjalnie oznakowane bramki i automatycznie zapłacić za przejechany odcinek […]

Jaką telewizję wybrać do domu?

Telewizja już na dobre zagościła w naszych domach i trudno jest sobie wyobrazić bez niej życia. Jeszcze niedawno oferta kanałów nie zachwycała pod względem różnorodności, ale w obecnych czasach każdy użytkownik ma do wyboru kilkaset różnych stacji telewizyjnych, na których może oglądać swoje ulubione programy. W ten sposób wybór odpowiedniej oferty niejako definiuje w jaki […]

Techcity na Facebooku