Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

28/11/2016

Konkurent Ubera startuje w Polsce

Taxify to pochodząca z Estonii aplikacja ułatwiająca zamawianie usług ridesharing i taksówek, działająca obecnie w 17 krajach na 3 kontynentach, wkracza do Polski już 1 grudnia. Pierwszym miastem będzie Warszawa.

Rynek aplikacji umożliwiających bezpośrednie zamawianie środków transportu w polskich miastach jest zdominowany przez 3 graczy – niemieckie myTaxi, polski start-up iTaxi, obie służące do zamawiania taksówek, oraz amerykańskiego Ubera – monopolistę wśród aplikacji ułatwiających tzw. ridesharing, czyli przewóz osób przez nielicencjonowanych kierowców. Pojawienie się w Polsce czwartego gracza – estońskiego Taxify, czyli największej europejskiej aplikacji ridesharingowej, posiadającej ponad 800 000 aktywnych użytkowników na całym świecie, to może być dobra wiadomość zarówno dla kierowców, jak i ich klientów.

– Polska to duży rynek, w którym jest miejsce dla kilku graczy. Ridesharing wciąż nie jest dostępny w wielu miastach, w pozostałych – został zdominowany przez jedną aplikację. Wierzymy, że rzucając wyzwanie konkurencji, Taxify przyczyni się do podniesienia jakości usług i obniżenia cen. Zyska przede wszystkim klient.mówi Piotr Boulangé, dyrektor operacyjny Taxify w Polsce.

Aplikacja Taxify

Zasada działania Taxify jest bardzo podobna do rozwiązań znanych u konkurencji – pasażerowie mogą zamawiać transport bezpośrednio przez geolokalizacyjną aplikację, z góry znając koszt planowanej podróży i nie musząc martwić się o płatność, która dokonywana jest najczęściej bezgotówkowo. Istnieje jednak kilka czynników wyróżniających Taxify – jednym z najważniejszym z nich jest polityka cenowa. Taxify pozwala na bardzo tanie poruszanie się po mieście (ridesharing) – stawki stosowane przez estoński start-up są nie tylko niższe od tych stosowanych przez głównego konkurenta – Ubera, ale również bardziej stabilne: nie spotkamy się tu z agresywnym różnicowaniem cen, zależnym od dzielnicy czy dostępności aut. Pojawienie się Taxify w Polsce to dobra wiadomość również dla kierowców. Stosowane przez estoński start-up prowizje od przejazdów będą niższe od oferowanych przez amerykańskiego konkurenta i będą wynosić 15%.

(RED)


Panorama Firm pomoże znaleźć strefę kibica

Już 19 czerwca Reprezentacja Polski rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata w piłce nożnej meczem z Senegalem. Dla polskich kibiców będzie to doskonała okazja do spotkań i wspólnego wspierania biało-czerwonych. Z myślą o sympatykach futbolu lokalna wyszukiwarka Panorama Firm udostępniła wykaz miejsc, w których będzie można grupowo oglądać transmisje z meczów. Co istotne, właściciele lub zarządcy […]

65 miliardów dolarów na Big Data

SNS Telecom & IT, firma doradcza badająca globalne rynki, szacuje, że do końca 2018 roku inwestycje w Big Data wyniosą 65 miliardów dolarów. W raporcie “Big Data Market: 2018 – 2030 – Opportunities, Challenges, Strategies, Industry Verticals & Forecasts” opracowanym przez SNS Telecom & IT, stwierdza się, że mimo wyzwań związanych z ochroną prywatności i […]

Kim są użytkownicy social media w Polsce?

NapoleonCat – platforma do zarządzania komunikacją w social media – postanowiła przeanalizować udział procentowy osób korzystających z największych platform społecznościowych w Polsce. Pod lupę wzięto użytkowników Facebooka, Instagrama oraz Messengera. Kim są osoby korzystające z tych serwisów? Niekwestionowanym liderem wśród mediów społecznościowych w Polsce jest Facebook. Obecnie korzysta z niego 16,3 mln osób powyżej trzynastego […]

Techcity na Facebooku