12/12/2016

Jak telefonów służbowych używają w Polsce pracownicy?

Ponad połowa pracodawców w Polsce jest przekonanych, że pracownicy nie mogą korzystać z telefonu służbowego do innych celów, niż te związane z pracą. Mimo to 55% pracowników wykorzystuje firmową komórkę w taki sam sposób jak telefon prywatny. Swobodnie z telefonu służbowego korzysta prawie co trzeci menedżer wysokiego szczebla, a 55% używa tego urządzenia do celów prywatnych, ale z pewnymi ograniczeniami.

Takie są ustalenia badania Samsung Mobile Workplace zrealizowanego przez firmę badawczą TNS na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska. Raport pokazuje, jak telefonów służbowych używają w Polsce pracownicy dużych i średnich przedsiębiorstw, kadra zarządzająca oraz freelancerzy.

Jak telefonów służbowych używają w Polsce pracownicy?

Z badania wynika, że 55% pracowników niższego i średniego szczebla używa telefonu służbowego do celów prywatnych bez żadnych ograniczeń. Najczęściej instalują aplikacje, pobierają prywatne pliki, sprawdzają prywatne maile oraz korzystają z bankowości elektronicznej i serwisów społecznościowych. Jednocześnie 85% kadry zarządzającej wskazuje, że w kontekście bezpieczeństwa danych są to czynności, których należy unikać korzystając z telefonu służbowego. Uwagę zwraca również inny groźny fakt, że tylko 34% kadry zarządzającej i 36% pracowników obawia się o bezpieczeństwo danych przechowywanych na urządzeniach mobilnych.

Szczególnie niepokoi, że telefon służbowy do celów prywatnych wykorzystują menedżerowie wyższego szczebla. Bez ograniczeń z tego urządzenia korzysta niemal co trzeci menedżer z kadry zarządzającej, a ponad połowa twierdzi, że może używać firmowej komórki tak jak z telefonu prywatnego, ale z pewnymi ograniczeniami. Z reguły mają oni dostęp do bardziej wrażliwych danych biznesowych, których utrata może narazić firmę na wysokie straty. Tymczasem tylko niewielka grupa, 7% kadry zarządzającej zadeklarowało, że nie wykorzystuje telefonu służbowego do celów prywatnych.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Pandemia zwiększyła ryzyko wyłudzenia danych w Internecie

W przypadającym 12 października Dniu Bezpiecznego Komputera, warto zwrócić uwagę, że do 71% wzrósł odsetek użytkowników świadomych grożących im cyberzagrożeń. Nadal jednak nie wszyscy nauczyli się korzystać z rozwagą z dostępu do sieci i mogą paść ofiarą nieuprawnionego wykorzystania ich personaliów. Jeszcze przed wybuchem pandemii dla wielu osób „bycie online” było stanem tak naturalnym, że […]

Udostępnij ten artykuł...

Czym kierować się dobierając etui do smartfona? Podpowiadamy!

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj codzienność bez smartfonów. Trudno także zabezpieczyć nowoczesny sprzęt bez odpowiedniego etui do smartfona. Wysokiej klasy smartfony to przecież niemały wydatek, dlatego rozsądnie jest wraz z zakupem nowego sprzętu pomyśleć o chroniącym go przed uszkodzeniami wyposażeniu. Jakie etui spisują się tutaj najlepiej? Sprawdziliśmy wybrane rozwiązania dedykowane popularnym modelom Etui Samsung Galaxy A52 […]

Udostępnij ten artykuł...

W Polsce działa 51 000 e-sklepów

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tysięcy. Jednak 75% z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. Dużym problemem w e-commerce jest porzucanie koszyków przez klientów – robi tak aż 70 proc. Polaków. Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten […]

Udostępnij ten artykuł...