Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

20/09/2017

Premiera filmu w tym samym czasie w kinach i na CDA Premium

Filmy zazwyczaj mają premiery w kinach, a dopiero potem trafiają w inne miejsca, na przykład do serwisów VOD. Nie tym razem. Film “2 noce do rana” będzie miał 22 września niecodzienną, podwójną premierę: w kinach i w serwisie CDA Premium.

„2 noce do rana” to fińsko-litewski dramat. Caroline, francuska architektka, i Jaakko, di- dżej z Finlandii, spotykają się w Wilnie, gdzie ona załatwia interesy, a on ma zagrać kon- cert. Spędzają razem noc, ale przypadkowa przygoda przeradza się w coś więcej, gdy chmura wulkanicznych popiołów zasłanie niebo i sprawia, że wszystko loty zostają odwołane. Film był pokazywany na festiwalach w Brukseli, Edynburgu, Montrealu (otrzymał nagrodę dla najlepszego reżysera), czy Valladolid (nagroda dla najlepszego filmu).

2-noce-do-rana-plakat-sks_maly

Fakt, że film będzie można w tym samym czasie zobaczyć w kinach, jak i w serwisie VOD jest dość zaskakujący, ale jest to efekt współpracy CDA i dystrybutora obrazu, firmy Spectator. Jak podkreślają w komunikacie obie strony, rozwój rynku VOD nie musi być zagrożeniem dla kin, wręcz przeciwnie.

I to wydaje się mieć sens. Kinomani pójdą nie tylko “na film”, ale także, a może zwłaszcza “do kina”. Ci, którzy nie mogą, nie mają czasu lub zwyczajnie nie chcą, mogą zostać w domu i zobaczyć film na ekranie telewizora lub komputera. W komunikacie prasowym, zarówno przedstawiciel jednej, jak i drugiej strony zwraca uwagę, że takie podejście ma pomóc w walce z… piractwem.

CDA Premium

W tym momencie wiele osób może się uśmiechnąć, bo CDA do tej pory kojarzone było głównie z nielegalnymi filmami. Wydaje się jednak, że firma zrobiła bardzo dużo, by zmienić tą sytuacje. Jak pisze Rzeczpospolita “Samo CDA.pl też nie jest już takie, jak było” – firma współpracuje z dystrybutorami, udostępnia narzędzia do samodzielnego kasowania nielegalnych treści i sama reaguje bardzo szybko na wszelkie zgłoszenia. A projekt CDA Premium, gdzie można zobaczyć tylko legalne filmy, rozwija się doskonale. Wg informacji Rzeczpospolitej korzysta z niego ponad 80 tys. osób miesięcznie (osoby płacące abonament), co czyni CDA jednym z najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce. Co ciekawe, nikt z konkurencji nie chciał ani tego komentować, ani podać własnych wyników (inf. Rzeczpospolita).

Jak widać na przykładzie “2 noce do rana” bliska współpraca dystrybutorów i serwisów VOD jest możliwa. Widzowie na pewno na tym zyskują.

(RED)


Komentarze

  1. Ivon Gregory napisał(a):

    I enjoyed your wonderful blog.

    Thank you for the very hard work done.

  2. Credit Matters Inc napisał(a):

    Thank you for the article.

    Great blog that I enjoyed reading.

  3. Marshall Schwimmer napisał(a):

    Thank you very much for your blog.

    I enjoyed reading this article.

Sześć milionów cyberataków na Polskę

Według danych firmy F-Secure średnio 700 razy na godzinę podejmowane są próby przeprowadzenia cyberataków na Polskę. Główne źródła zagrożeń w ostatnim roku to Stany Zjednoczone, Francja, Rosja oraz Chiny. 

 W ciągu ostatniego roku podjęto ponad 6 milionów prób cyberataków na Polskę. Najczęściej ich źródłem były Stany Zjednoczone, a na kolejnych miejscach znalazły się Francja, […]

Czy Apple Pay zdominuje rynek płatności mobilnych?

Apple Pay zadebiutowało w Polsce 19 czerwca. Zgodnie z doniesieniami części banków technologia szybko zyskała popularność i tysiące użytkowników. To jednak dopiero początek ekspansji rozwiązania od Apple. Według raportu Juniper Research, Apple Pay może w ciągu najbliższych dwóch lat zdominować sektor mobilnych płatności zbliżeniowych. Do tej pory nową formę płatności udostępniło swoim klientom 8 polskich […]

SMS-y w dół, MMS-y w górę

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował coroczny „Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2017 roku” z którego wynika, że na koniec minionego roku aktywnych było ponad 53 milionów kart SIM, czyli o 4% mniej niż w 2016 roku. To jedna z prawdopodobnych przyczyn spadku liczby SMS-ów wysłanych przez użytkowników polskich sieci. W 2017 roku Polacy […]

Techcity na Facebooku