Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

30/11/2017

SMS ma już 25 lat

3 grudnia przypada ważne święto – 25. urodziny SMS-a, który mimo wieku wciąż ma się bardzo dobrze. W zeszłym roku Polacy wysłali ponad 50 mld wiadomości.

Historia SMS-a nieodzownie łączy się z okresem przedświątecznym i pocztówkami. Pierwsza wysłana wiadomość tekstowa brzmiała “Wesołych Świąt”. 3 grudnia 1992 roku napisał ją Neil Papworth do swojego współpracownika z Sema Group Telecoms, Richarda Jarvisa. Z kolei pocztówkom SMS zawdzięcza swoją długość, ustaloną w 1985 r. przez Friedhelma Hillebranda. Zbadał on do tego celu, popularną wtedy metodę komunikacji tekstowej – kartki pocztowe. Zauważył, że nadawcy używają nie więcej niż 150 znaków. Stąd ustalona liczba 160 znaków w SMS-ie i pierwotny limit długości wpisu na Twitterze.

people-2572792_960_720

Łącznie w 2016 roku Polacy wysłali ponad 50 mld wiadomości, czyli prawie 1000 na osobę, jak wynika z badania UKE “Poczta i telekomunikacja – wyniki działalności w 2016 r”. To nadal chętnie wybierany kanał komunikacji, gdy trzeba komuś szybko przesłać pilną wiadomość albo złożyć życzenia. Zgodnie z badaniami Instytutu Badań Opinii RMF z 2016 roku, 71 proc. Polaków złożyło świąteczne życzenia SMS-em, MMS-em lub przez telefon.

Jak pokazuje raport “Data never sleeps 5.0”, co minutę na świece wysyłanych jest 15 milionów SMS-ów. I chociaż komunikatory internetowe stopniowo je wypierają, to prawdziwy renesans komunikacji mobilnej widać w marketingu. Nie dziwi to jednak kiedy spojrzy się na statystyki. Wskaźnik Open Rate wynosi w przypadku SMS-ów aż 97 proc., co stawia je w czołówce narzędzi komunikacyjnych.

SMS to sprawdzony kanał komunikacji i wbrew pogłoskom o jego końcu, wciąż niesie duże korzyści dla biznesu – szybkość generowania i dostarczania komunikatów, niezależność od dostępu do sieci oraz otwieralność na poziomie nieosiągalnym dla innych kanałówmówi Andrzej Ogonowski, PR & Brand Manager SMSAPI. I dodajeMarki chętnie wybierają ten bezpośredni sposób komunikacji z odbiorcami. Potwierdzają to nasze statystyki – w 2016 roku wysłaliśmy dla klientów 540 mln wiadomości.

(RED)

Przeczytaj także:   „Cyfrowy najlepszy przyjaciel”? To zaczyna być chore

Opera szuka “surfera internetu”

Twórcy norweskiej przeglądarki Opera ruszają z rekrutacją na prawdopodobnie najłatwiejszą pracę na świecie: “Surfer Internetu”. – Pracując nad naszymi przeglądarkami często skupiamy się na analizie liczb i wykresów oraz na utrzymaniu anonimowości naszych użytkowników. Teraz postanowiliśmy oddać im głos. Chcemy zobaczyć kim naprawdę są. Można powiedzieć, iż pragniemy poznać nielukrowaną prawdę – mówi Maciej Kocemba, […]

TomTom i Uber zacieśniają współpracę

TomTom i Uber poinformowały o dalszej integracji map TomTom, danych o ruchu drogowym i interfejsów API Map z globalną platformą Ubera. Ponadto Uber będzie dla firmy TomTom zaufanym partnerem w zakresie edycji map, co umożliwi jeszcze dokładniejszą nawigację i lokalizację, wyznaczanie tras, taryf i szacowanie czasu przybycia. Przyniesie to korzyści klientom, kierowcom i dostawcom korzystającym […]

Techcity na Facebooku