Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

12/06/2018

Kim są użytkownicy social media w Polsce?

NapoleonCat – platforma do zarządzania komunikacją w social media – postanowiła przeanalizować udział procentowy osób korzystających z największych platform społecznościowych w Polsce. Pod lupę wzięto użytkowników Facebooka, Instagrama oraz Messengera. Kim są osoby korzystające z tych serwisów?

Niekwestionowanym liderem wśród mediów społecznościowych w Polsce jest Facebook. Obecnie korzysta z niego 16,3 mln osób powyżej trzynastego roku życia. Największą grupę, bo aż 29%, stanowią osoby w przedziale wiekowym 25 – 34 lata. Na drugim miejscu plasują się użytkownicy pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, które stanowią 23% społeczności. Natomiast ostatnie miejsce na podium zajmuje grupa wiekowa 35 – 44 lat, co daje 20% użytkowników serwisu. Podział korzystających z Facebooka ze względu na płeć kształtuje się następująco: 52% kobiet i 48% mężczyzn.

Drugą platformą pod względem liczby użytkowników jest Messenger. Korzysta z niej 11 milionów Polaków. Podobnie jak w przypadku Facebooka, największą grupą, stanowiącą 30% są osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Z aplikacji korzysta 25% użytkowników w wieku 18 – 24 lata. Na trzecim miejscu, z wynikiem 19% plasują się osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Aplikację posiada 53% kobiet i 47% mężczyzn.

Ostatnią platformą poddaną analizie jest Instagram, z którego korzysta 5,9 mln Polaków. Największą grupą użytkowników, stanowiącą 37%, są osoby w wieku 18 – 24 lata. Na drugiej pozycji znalazły się osoby pomiędzy 24 a 35 rokiem życia, z wynikiem 27%. Dużym zaskoczeniem może być grupa zamykająca podium, czyli użytkownicy w wieku 13 – 17 lat, którzy stanowią 17% społeczności aplikacji. Głównymi użytkownikami Instagrama w Polsce są kobiety – 58%. Natomiast z Instagrama rzadziej korzystają mężczyźni, których jest 42%.

(RED)


Wideo-wiadomości w marketingu rekrutacyjnym

Sytuacja na rynku pracy mobilizuje firmy do poszukiwania nowych, atrakcyjnych sposobów dotarcia do kandydatów i wyróżnienia się jako pracodawca. Eniro Polska wykorzystuje w tym celu innowacyjny pomysł wdrożony przez polski start-up Waywer. Rozwiązanie to pozwala na spersonalizowaną komunikację z kandydatami w procesie rekrutacyjnym za pośrednictwem wideo-wiadomości na telefon jeszcze przed pierwszym spotkaniem z rekruterem. Dla […]

Na domenach wciąż można zarobić

Rynek domen kwitnie. Firmy gotowe są wyłożyć nawet sześciocyfrowe kwoty na zakup dobrego adresu w sieci. Najwyższe ceny osiągają globalne adresy internetowe – te z końcówką .com. Domenę ICE. com sprzedano niedawno za kwotę 3,5 mln dolarów, a wiele wskazuje na to, że nie była to największa transakcja w tym roku. Niewątpliwie do najciekawszych transakcji […]

Fury Avenger – nowe fotele dla graczy

Fotele dla graczy zyskują na popularności nie bez przyczyny. Przy komputerach spędzamy wiele godzin, a właściwa postawa i wygodne podparcie pozwalają zminimalizować negatywne skutki długiego przebywania w pozycji siedzącej. Dwa nowe modele marki Fury: Avenger S i Avenger M, mają pomóc zachować właściwą sylwetkę podczas gry. Fury kontynuuje nazywanie swoich produktów nazwami słynnych samolotów lub […]

Techcity na Facebooku