26/06/2018

Przed telewizorem ze smartfonem w ręku

Gemius opublikował pierwsze wyniki badania, które pokazują współzależności między korzystaniem z internetu i telewizji. Badanie obejmuje 500 dorosłych Polaków korzystających ze smartfonów. Dzięki technologii Gemiusa możliwe jest analizowanie kontaktów z reklamą wyświetlaną w aplikacji w smartfonie oraz w czterech najpopularniejszych kanałach telewizyjnych. Jakie wnioski płyną z tego badania?

Okazuje się, że serwisy społecznościowe i gry to dwie ulubione rozrywki internautów, którzy w trakcie reklam telewizyjnych sięgają po swoje telefony komórkowe (źródło: gemiusAdReal, kwiecień 2018). Jedna trzecia z nich (33 proc.) przegląda serwisy społecznościowe, a ponad jedna piąta gra w gry na smartfonie (21 proc.). Prawie co dziesiąty (8 proc.) właściciel smartfona, w czasie emitowanych w telewizji reklam, korzysta z aplikacji do komunikacji lub prowadzi rozmowy przez telefon. Popularnym zajęciem jest także przeglądanie aplikacji, które służą do robienia zakupów online (6 proc.).

Jak pokazują analizy, laptopy, smartfony i telewizory „idą w ruch” po godz. 20:00. Smartfon towarzyszy internautom od świtu do nocy – intensywność korzystania z tego urządzenia wzrasta stopniowo od wczesnych godziny porannych, a swój szczyt osiąga między godziną 20 a 21. W podobny sposób zachowują się użytkownicy komputerów osobistych i laptopów, z tą jednak różnicą, że te urządzenia uruchamiane są dwukrotnie rzadziej niż telefony. Dużo bardziej zróżnicowany jest natomiast dzienny rozkład korzystania z tv (badanie objęło cztery najbardziej liczące się na rynku kanały tv: Polsat, TVN, TVP1 i TVP2). Od godz. 16:00 wyraźnie wzrasta zainteresowanie programem telewizyjnym, podczas gdy przed 15:00 jest ono na najniższym poziomie spośród wszystkich trzech badanych mediów.

Natomiast o 21:00, następuje szczyt korzystania z telefonów i odbiorników telewizyjnych. Jak jednoczesne korzystanie z treści internetowych i telewizyjnych wpływa na odbiór reklam emitowanych w tv? Okazuje się, że 93 proc. badanych przynajmniej raz w miesiącu używa telefonu w czasie telewizyjnych przerw reklamowych, a 28 proc. kontaktów z reklamami telewizyjnymi odbywa się przy jednoczesnym używaniu telefonu przez konsumentów.

(RED/Gemius)

Udostępnij ten artykuł...

Nadchodzi 7. edycja European Rover Challenge

Już w najbliższy weekend w Kielcach będzie można poczuć się jak na Marsie! W dniach 10 – 12 września na terenie Politechniki Świętokrzyskiej odbędzie się międzynarodowe wydarzenie European Rover Challenge. Na entuzjastów kosmosu czekają zawody łazików marsjańskich, pokazy naukowe oraz inspirujące debaty i rozmowy z niesamowitymi gośćmi. Gościem specjalnym będzie wiceszef NASA, Robert Cabana. Siódma […]

Udostępnij ten artykuł...

Loomi: Opera wypuści własną platformę VOD

Norweska przeglądarka Opera wybrała polski rynek jako pierwszy dla swojej platformy VOD. Ograniczona liczba zaproszeń do ekskluzywnego programu testowego Loomi jest już dostępna. Loomi to nazwa nowej platformy VOD, która otwiera zapisy do ekskluzywnego programu testów beta w Polsce. Wprowadzając Loomi na rynek, Opera zamierza zrewolucjonizować sposób oglądania filmów i materiałów wideo. – Jako firma […]

Udostępnij ten artykuł...

Galaxy Awards: Samsung szuka talentów na TikToku

Samsung pod patronatem TikTok Polska organizuje Galaxy Awards – pierwszy w Polsce konkurs, który pozwoli wyłonić najbardziej nietuzinkowe postacie prezentujące swoją twórczość na TikToku w pięciu różnych kategoriach. Na najbardziej kreatywnych i utalentowanych twórców czekają cenne nagrody. Uczestnicy mają szansę zaprezentować swój talent w czterech kategoriach konkursowych. Na nagrodę może liczyć także twórca, który zyska […]

Udostępnij ten artykuł...