Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

29/08/2018

W 2018 roku gigantyczne wydatki na reklamę

Wartość globalnego rynku marketingu i reklamy ma wynieść w tym roku 1.3 biliona dolarów – twierdzi amerykańska firma badawcza PQ Media.

Zdaniem PQ Media, w 2018 roku wzrost wartości tego rynku osiągnie aż 5,5 procenta – to najwięcej od 2008 roku. Szacunki te obejmują reklamę w tradycyjnych mediach, jak telewizja, oraz reklamę w cyfrowych i alternatywnych kanałach.

Analitycy PQ Media twierdzą, że tradycyjna reklama i marketing wzrosną w tym roku o 2,1 proc. do 803 miliardów dolarów. Reklama w mediach cyfrowych i marketing online urośnie o 11,6 proc. do kwoty 496 miliardów dolarów. Prognozy te powstały na podstawie analizy 20 największych rynków medialnych na świecie.

Polski rynek reklamy wpisuje się doskonale w ten trend. W tym roku spodziewany jest u nas wzrost rzędu prawie 5 procent, do kwoty 7,5 miliarda złotych. Również w Polsce wartość tego rynku ciągną w górę telewizja i internetmówi Grzegorz Sławatyński z Data Exchanger, brokera danych marketingowych.

PQ Media uważa, że w 2019 roku należy spodziewać się wolniejszego rozwoju na globalnym rynku – reklama i marketing w tradycyjnych kanałach wzrost o 0,8 procenta. Digitalowa reklama/marketing może liczyć na 10,7 proc.

(RED)


E-zakupy robimy chętnie w pracy

Nawet połowa e-zakupów polskich internautów w 2019 roku została zrealizowana w godzinach pracy – wynika z danych Blue Media. Polacy wyróżniają się pod tym względem na tle innych krajów, których mieszkańcy na e-zakupy zdecydowanie częściej wybierają godziny wieczorne. Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa […]

Metoda “na koronawirusa”

Sytuacje kryzysowe i społeczny niepokój sprzyjają cyberprzestępcom. Wraz z powszechnym zainteresowaniem rozwijającą się w Chinach epidemią powodowaną przez koronawirusa i międzynarodowymi działaniami na rzecz jej powstrzymania, pojawiły się także nowe metody cyberataków. Wykorzystując zamieszanie i niepewność użytkowników przestępcy rozsyłają phishing z logo Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W wiadomości, która rzekomo ma pochodzić od WHO, znajdują […]

Ruszył Plebiscyt Mobility Trends 2019

Trwa głosowanie na produkty i usługi technologiczne 2019 roku. Do 25 lutego internauci wybiorą 18 laureatów w X edycji plebiscytu Mobility Trends. Producenci najlepszych produktów i usług technologicznych 2019 roku będą walczyć również o nagrody specjalne przyznane przez radę merytoryczną konkursu. Wyniki plebiscytu poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 4 marca 2020 roku w […]

Techcity na Facebooku