Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

29/08/2018

W 2018 roku gigantyczne wydatki na reklamę

Wartość globalnego rynku marketingu i reklamy ma wynieść w tym roku 1.3 biliona dolarów – twierdzi amerykańska firma badawcza PQ Media.

Zdaniem PQ Media, w 2018 roku wzrost wartości tego rynku osiągnie aż 5,5 procenta – to najwięcej od 2008 roku. Szacunki te obejmują reklamę w tradycyjnych mediach, jak telewizja, oraz reklamę w cyfrowych i alternatywnych kanałach.

Analitycy PQ Media twierdzą, że tradycyjna reklama i marketing wzrosną w tym roku o 2,1 proc. do 803 miliardów dolarów. Reklama w mediach cyfrowych i marketing online urośnie o 11,6 proc. do kwoty 496 miliardów dolarów. Prognozy te powstały na podstawie analizy 20 największych rynków medialnych na świecie.

Polski rynek reklamy wpisuje się doskonale w ten trend. W tym roku spodziewany jest u nas wzrost rzędu prawie 5 procent, do kwoty 7,5 miliarda złotych. Również w Polsce wartość tego rynku ciągną w górę telewizja i internetmówi Grzegorz Sławatyński z Data Exchanger, brokera danych marketingowych.

PQ Media uważa, że w 2019 roku należy spodziewać się wolniejszego rozwoju na globalnym rynku – reklama i marketing w tradycyjnych kanałach wzrost o 0,8 procenta. Digitalowa reklama/marketing może liczyć na 10,7 proc.

(RED)


Babbel już dostępna dla polskich użytkowników

Popularna aplikacja mobilna do nauki języków obcych jest już dostępna dla polskich użytkowników. Według raportu Priori Data, platformy analizującej ilość pobrań aplikacji w sklepach App Store i Google Play, Babbel znajduje się w ścisłej czołówce. Firma z Berlina, założona w 2007 roku, wprowadza w swoim oprogramowaniu ósmy język wyświetlania. Już teraz po polsku możemy uczyć […]

Premium Mobile znowu liderem

Premium Mobile pokonał czterech największych operatorów sieci komórkowych na polskim rynku i zajął pierwsze miejsce w bilansie przenoszenia numerów pomiędzy wszystkimi sieciami komórkowymi w 2018 roku. W 2018 roku, spośród klientów którzy wybierali nowego operatora, największa ilość osób zdecydowała się pozostać właśnie w Premium Mobile. Bilans dodatni Premium Mobile to aż 55 623 tys. numerów, […]

Banki kupują nowe domeny

Aż 40% instytucji finansowych z USA podjęło decyzję o zakupie dedykowanej ich branży domeny internetowej. W Europie, według danych CentralNic, na podobny krok zdecydowało się już 500 banków oraz firm ubezpieczeniowych. Do zakupu domen z końcówką „.bank”, polskie instytucje podchodzą jednak z dystansem. Blisko 3 tysiące domen z końcówką .bank zarejestrowano od 2015 r. – […]

Techcity na Facebooku