29/08/2018

W 2018 roku gigantyczne wydatki na reklamę

Wartość globalnego rynku marketingu i reklamy ma wynieść w tym roku 1.3 biliona dolarów – twierdzi amerykańska firma badawcza PQ Media.

Zdaniem PQ Media, w 2018 roku wzrost wartości tego rynku osiągnie aż 5,5 procenta – to najwięcej od 2008 roku. Szacunki te obejmują reklamę w tradycyjnych mediach, jak telewizja, oraz reklamę w cyfrowych i alternatywnych kanałach.

Analitycy PQ Media twierdzą, że tradycyjna reklama i marketing wzrosną w tym roku o 2,1 proc. do 803 miliardów dolarów. Reklama w mediach cyfrowych i marketing online urośnie o 11,6 proc. do kwoty 496 miliardów dolarów. Prognozy te powstały na podstawie analizy 20 największych rynków medialnych na świecie.

Polski rynek reklamy wpisuje się doskonale w ten trend. W tym roku spodziewany jest u nas wzrost rzędu prawie 5 procent, do kwoty 7,5 miliarda złotych. Również w Polsce wartość tego rynku ciągną w górę telewizja i internetmówi Grzegorz Sławatyński z Data Exchanger, brokera danych marketingowych.

PQ Media uważa, że w 2019 roku należy spodziewać się wolniejszego rozwoju na globalnym rynku – reklama i marketing w tradycyjnych kanałach wzrost o 0,8 procenta. Digitalowa reklama/marketing może liczyć na 10,7 proc.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Nadchodzi 7. edycja European Rover Challenge

Już w najbliższy weekend w Kielcach będzie można poczuć się jak na Marsie! W dniach 10 – 12 września na terenie Politechniki Świętokrzyskiej odbędzie się międzynarodowe wydarzenie European Rover Challenge. Na entuzjastów kosmosu czekają zawody łazików marsjańskich, pokazy naukowe oraz inspirujące debaty i rozmowy z niesamowitymi gośćmi. Gościem specjalnym będzie wiceszef NASA, Robert Cabana. Siódma […]

Udostępnij ten artykuł...

Loomi: Opera wypuści własną platformę VOD

Norweska przeglądarka Opera wybrała polski rynek jako pierwszy dla swojej platformy VOD. Ograniczona liczba zaproszeń do ekskluzywnego programu testowego Loomi jest już dostępna. Loomi to nazwa nowej platformy VOD, która otwiera zapisy do ekskluzywnego programu testów beta w Polsce. Wprowadzając Loomi na rynek, Opera zamierza zrewolucjonizować sposób oglądania filmów i materiałów wideo. – Jako firma […]

Udostępnij ten artykuł...

Galaxy Awards: Samsung szuka talentów na TikToku

Samsung pod patronatem TikTok Polska organizuje Galaxy Awards – pierwszy w Polsce konkurs, który pozwoli wyłonić najbardziej nietuzinkowe postacie prezentujące swoją twórczość na TikToku w pięciu różnych kategoriach. Na najbardziej kreatywnych i utalentowanych twórców czekają cenne nagrody. Uczestnicy mają szansę zaprezentować swój talent w czterech kategoriach konkursowych. Na nagrodę może liczyć także twórca, który zyska […]

Udostępnij ten artykuł...